Java_ME_Tworzenie_zaawansowanych_aplikacji_na_smartfony_jamets.pdf
(
826 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Pro Java ME Apps
Tłumaczenie: Paweł Koronkiewicz (wstęp, rozdz. 1 – 8), Robert Górczyński (rozdz. 9 – 16)
ISBN: 978-83-246-3589-4
Original edition copyright © 2011 by Ovidiu Iliescu.
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2012 by Helion S.A.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani
za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/jamets.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/jamets
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorze ................................................................................................ 13
O recenzencie technicznym .................................................................. 14
Podziękowania ....................................................................................... 15
Wstęp ...................................................................................................... 17
Co znajdziesz w tej książce? ................................................................................ 18
Czego potrzebujesz? ............................................................................................. 18
Zabawę czas zacząć ............................................................................................... 19
Rozdział 1
Pierwsze kroki ........................................................................................ 21
Java ME i współczesne urządzenia przenośne .................................................. 21
Zalety platformy Java ME .............................................................................. 21
Wady platformy Java ME .............................................................................. 22
Podsumowanie ................................................................................................ 23
Budowanie aplikacji Javy ME .............................................................................. 24
Pomysł .............................................................................................................. 24
Cele, funkcje, źródła przychodów i urządzenia docelowe ........................ 25
Wybór urządzeń docelowych ....................................................................... 26
Identyfikacja ograniczeń technicznych aplikacji ....................................... 27
Aplikacje amatorskie i aplikacje profesjonalne .......................................... 33
Aplikacje Javy ME a elastyczność kodu ............................................................. 35
Programowanie defensywne ......................................................................... 36
Unikanie błędnych założeń ........................................................................... 38
Zarządzanie złożonością ................................................................................ 39
Zastępowanie zasobów .................................................................................. 40
Luźne powiązania i decentralizacja architektury ....................................... 42
Unikanie niepotrzebnego obciążenia .......................................................... 43
Podsumowanie ...................................................................................................... 44
Platforma aplikacji Javy ME .................................................................. 45
Znaczenie platformy aplikacji ............................................................................. 45
Dostosowanie platformy do aplikacji ................................................................ 46
Definiowanie struktury platformy ..................................................................... 47
Rozdział 2
Kup książkę
Poleć książkę
6
Java ME. Tworzenie zaawansowanych aplikacji na smartfony
Podstawowe typy obiektów ................................................................................. 47
Zdarzenia ......................................................................................................... 49
Obserwatory zdarzeń ..................................................................................... 50
Dostawcy danych ............................................................................................ 51
Odbiorcy (konsumenci) ................................................................................ 52
Menedżery ....................................................................................................... 52
Modele i kontrolery ........................................................................................ 53
Widoki ............................................................................................................. 54
Standardowe obiekty ............................................................................................ 55
Klasa EventController .................................................................................... 55
Menedżer kontrolerów zdarzeń ................................................................... 57
Główne obiekty i klasy ......................................................................................... 59
Klasa Application ........................................................................................... 59
Klasa EventManagerThreads ........................................................................ 61
Klasa Bootstrap ............................................................................................... 64
Prosta aplikacja testowa ....................................................................................... 65
Podsumowanie ...................................................................................................... 69
Rozdział 3
Definicje danych .................................................................................... 71
Po co implementujemy interfejs Model? ........................................................... 71
Niemodyfikowalne typy danych ......................................................................... 72
Definiowanie typu Tweet .................................................................................... 73
Definiowanie typu TwitterUser .......................................................................... 74
Definiowanie interfejsu TwitterServer .............................................................. 75
Definiowanie typu UserCredentials ................................................................... 76
Definiowanie typu TweetFilter ........................................................................... 77
Definiowanie interfejsu Timeline ....................................................................... 78
Inteligentna reprezentacja danych ..................................................................... 79
Podsumowanie ...................................................................................................... 80
Moduł sieciowy ...................................................................................... 81
Instalowanie i konfigurowanie biblioteki .......................................................... 81
Obiekty wysokiego poziomu ......................................................................... 84
Własne typy danych ....................................................................................... 84
Budowa implementacji obiektu TwitterServer ................................................. 85
Ogólna struktura klasy ................................................................................... 85
Inicjalizacja obiektu ....................................................................................... 86
Logowanie ........................................................................................................ 87
Wysyłanie wiadomości .................................................................................. 91
Pobieranie wiadomości .................................................................................. 92
Metody getMyProfile() i getProfileFor() ................................................... 103
Mechanizmy pracy sieciowej w aplikacjach Javy ME .................................... 104
Nie wyważaj otwartych drzwi ..................................................................... 104
Mobilny internet ma swoją specyfikę ........................................................ 105
Pamiętaj o ograniczeniach urządzeń docelowych ................................... 106
Poleć książkę
Rozdział 4
Kup książkę
Spis treści
7
Zapewnij obsługę dławienia komunikacji i trybu uśpienia .................... 106
Efektywne przesyłanie danych .................................................................... 107
Unikanie nadmiernej rozbudowy warstwy sieciowej .............................. 108
Zachowuj niezależność ................................................................................ 109
Podsumowanie .................................................................................................... 109
Rozdział 5
Moduł pamięci trwałej ......................................................................... 111
Java ME a trwały zapis danych .......................................................................... 111
Projektowanie modułu pamięci trwałej ........................................................... 113
Dostawcy usług pamięci trwałej ................................................................. 114
Obiekty zapisujące i odczytujące rekordy ................................................. 115
Obiekty serializujące i deserializujące ....................................................... 117
Obiekty pomocnicze .................................................................................... 118
Implementowanie podstawowej architektury modułu .............................. 118
Implementowanie obiektów serializujących i deserializujących
(Serializer i Deserializer) ........................................................................... 118
Implementowanie obiektów odczytujących i zapisujących
(RecordReader i RecordWriter) ............................................................... 121
Implementowanie dostawcy usługi pamięci trwałej
(PersistenceProvider) ................................................................................ 122
Testowanie kodu ........................................................................................... 124
Pisanie obiektów pomocniczych ...................................................................... 125
Moduł pamięci trwałej w praktyce ................................................................... 130
Rozwijanie modułu ............................................................................................ 131
Podsumowanie .................................................................................................... 132
Moduł interfejsu użytkownika ........................................................... 133
Po co budować moduł UI od podstaw? ........................................................... 134
Wprowadzenie .................................................................................................... 135
Widżety .......................................................................................................... 135
Kontenery ...................................................................................................... 137
Prostokąty obcinania ................................................................................... 138
Widoki ........................................................................................................... 142
Motywy (kompozycje) ................................................................................. 143
Obsługa interakcji z użytkownikiem ......................................................... 144
Podstawowe mechanizmy widżetów ................................................................ 146
Klasa BaseWidget ......................................................................................... 146
BaseContainerWidget i BaseContainerManager ..................................... 148
Klasy konkretne widżetów ................................................................................ 154
Klasy VerticalContainer i HorizontalContainer ...................................... 154
Klasa SimpleTextButton .............................................................................. 158
Klasa StringItem ........................................................................................... 160
Klasa InputStringItem ................................................................................. 163
Klasa GameCanvasView .............................................................................. 165
Rozdział 6
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
iOS_5_Programowanie_Receptury_ios5re.pdf
(1207 KB)
Android_na_tablecie_Receptury_antare.pdf
(776 KB)
Tworzenie_aplikacji_dla_iOS_we_Flashu_Receptury_twapre.pdf
(691 KB)
Java_ME_Tworzenie_zaawansowanych_aplikacji_na_smartfony_jamets.pdf
(826 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin