Zwinny_samuraj_Jak_programuja_mistrzowie_zwinnosci_zwisam.pdf

(1524 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: The Agile Samurai: How Agile Masters Deliver Great Software
Tłumaczenie: Andrzej Stefański
ISBN: 978-83-246-3483-5
Copyright © 2010 Pragmatic Programmers, LLC
All rights reserved
Copyright © 2012 by Helion S.A.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/zwisam
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
PodziÚkowania ...................................................................................... 9
Dobrze CiÚ widzieÊ ............................................................................. 11
CzÚ Ê I. Wprowadzenie ............................................................ 15
Rozdziaï 1. Zwinno Ê w piguïce ........................................................ 17
1.1. Dostarczaj czego warto ciowego co tydzieñ ............................................... 18
1.2. Jak dziaïa zwinne planowanie? .................................................................. 21
1.3. Zrobione oznacza zrobione ....................................................................... 23
1.4. Trzy proste prawdy .................................................................................. 24
Rozdziaï 2. Poznaj swój zwinny zespóï ............................................ 27
2.1. Czym wyró niajÈ siÚ zwinne projekty? ....................................................... 28
2.2. Co napÚdza zwinny zespóï ........................................................................ 30
2.3. Typowe role ............................................................................................. 36
2.4. Wskazówki co do tworzenia Twojego zwinnego zespoïu .............................. 45
CzÚ Ê II. Inicjacja projektu zwinnego .................................... 49
Rozdziaï 3. Jak zapakowaÊ autokar ................................................. 51
3.1. Co zabija wiÚkszo Ê projektów ................................................................... 52
3.2. Zadawaj trudne pytania ............................................................................ 52
3.3. Zrób tablicÚ koncepcyjnÈ .......................................................................... 54
Kup książkę
Poleć książkę
6
Zwinny samuraj
3.4. Jak to dziaïa ............................................................................................. 54
3.5. Tablica koncepcyjna w piguïce .................................................................. 55
Rozdziaï 4. Kontekst projektu ........................................................... 57
4.1. Zapytaj: po co tu jeste my? ....................................................................... 58
4.2. Tworzenie krótkiego podsumowania .......................................................... 60
4.3. Projekt opakowania .................................................................................. 63
4.4. Stwórz listÚ „NIE” ................................................................................... 66
4.5. Poznaj swoich sÈsiadów ............................................................................ 68
Rozdziaï 5. Realizacja ......................................................................... 75
5.1. Poka rozwiÈzanie .................................................................................... 76
5.2. Zapytaj, co nie da nam spokojnie spaÊ ....................................................... 77
5.3. Okre l rozmiar ......................................................................................... 81
5.4. Wyja nij dokïadnie, co zamierzasz dostarczyÊ ............................................. 83
5.5. Poka , co siÚ bÚdzie dziaïo ........................................................................ 90
CzÚ Ê III. Planowanie zwinnego projektu ............................. 97
Rozdziaï 6. Zbieranie historii u ytkowników ................................. 99
6.1. Problem z dokumentacjÈ ......................................................................... 100
6.2. Wprowad historie u ytkownika .............................................................. 103
6.3. Cechy dobrych historii u ytkownika ......................................................... 104
6.4. Jak przeprowadziÊ warsztaty zbierania historii .......................................... 112
Rozdziaï 7. Szacowanie: piÚkna sztuka zgadywania .................... 119
7.1. Problem z wysokopoziomowymi szacunkami ............................................ 120
7.2. Zamiana cytryn w lemoniadÚ .................................................................. 121
7.3. Jak to dziaïa? ......................................................................................... 127
Rozdziaï 8. Zwinne planowanie: zmagania z rzeczywisto ciÈ .... 135
8.1. Problemy z planowaniem statycznym ....................................................... 136
8.2. Stwórz zwinny plan ................................................................................ 138
8.3. BÈd elastyczny co do zakresu projektu .................................................... 140
8.4. Twój pierwszy plan ................................................................................ 143
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
7
8.5. Wykres malejÈcy .................................................................................... 151
8.6. Zmiana projektu w projekt zwinny .......................................................... 155
8.7. Zastosowanie w praktyce ........................................................................ 156
CzÚ Ê IV. Realizacja zwinnego projektu .............................. 165
Rozdziaï 9. ZarzÈdzanie iteracjami: dziaïanie .............................. 167
9.1. Jak dostarczaÊ warto ciowe rzeczy co tydzieñ ............................................ 168
9.2. Zwinna iteracja ...................................................................................... 169
9.3. Potrzebna pomoc ................................................................................... 170
9.4. Krok 1. Analiza i projektowanie: przygotowanie do pracy ......................... 171
9.5. Krok 2. Programowanie: praca ............................................................... 177
9.6. Krok 3. Testowanie: sprawdzanie pracy .................................................. 178
9.7. Kanban ................................................................................................. 180
Rozdziaï 10. Tworzenie zwinnego planu komunikacji ................. 185
10.1. Cztery rzeczy do zrobienia w ka dej iteracji ............................................ 186
10.2. SPH — spotkanie planowania historii .................................................. 186
10.3. Pokaz .................................................................................................. 188
10.4. Zaplanuj nastÚpnÈ iteracjÚ .................................................................... 188
10.5. Jak poprowadziÊ miniprzeglÈd ............................................................... 190
10.6. Jak nie prowadziÊ codziennych podsumowañ .......................................... 192
10.7. Wykorzystaj to, co dziaïa ...................................................................... 193
Rozdziaï 11. Przygotowanie wizualizacji przestrzeni roboczej .... 197
11.1. Oho… Mamy kïopoty! ......................................................................... 198
11.2. Jak stworzyÊ wizualizacjÚ przestrzeni roboczej ......................................... 201
11.3. Poka swoje zamiary ............................................................................ 203
11.4. Stwórz i ogïo wspólny sïownik dla danej dziedziny ................................ 204
11.5. Uwa aj na bïÚdy .................................................................................. 205
CzÚ Ê V. Tworzenie zwinnego oprogramowania ................ 209
Rozdziaï 12. Testowanie jednostkowe: wiedzieÊ, e dziaïa ........ 211
12.1. Witamy w Vegas! ................................................................................. 212
12.2. Wprowad testy jednostkowe ................................................................ 214
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin