Python_Wprowadzenie_python.pdf
(
954 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREŒCI
Python
Autorzy: Mark Lutz, David Ascher
T³umaczenie: Zygmunt Wereszczyñski
ISBN: 83-7197-596-1
Tytu³ orygina³u:
Learning Python
Format: B5, stron: 365
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
Niniejsza ksi¹¿ka stanowi wprowadzenie do jêzyka Python. Jest to popularny jêzyk
programowania obiektowego, u¿ywany zarówno w programach dzia³aj¹cych samodzielnie,
jak i w skryptach obejmuj¹cych ró¿ne dziedziny zastosowañ. Python jest bezp³atny,
przenoœny, bardzo wydajny i wyj¹tkowo ³atwy w u¿yciu. Bez wzglêdu na to, czy ktoœ jest
nowicjuszem w programowaniu, czy te¿ profesjonalist¹, celem tej ksi¹¿ki jest szybkie
zapoznanie go z istot¹ jêzyka Python.
Tekst niniejszej ksi¹¿ki obejmuje podstawy jêzyka Python; celowo zawêziliœmy jej zakres
tematyczny, maj¹c na uwadze ³atwoœæ korzystania z niej i jej objêtoœæ. Mówi¹c inaczej:
prezentacja materia³u koncentruje siê wokó³ zasadniczych koncepcji i czasem bywa
odpowiednio uproszczona. Dlatego w³aœnie niniejsza ksi¹¿ka stanowi znakomity opis
jêzyka Python, zarówno jeœli chodzi o wprowadzenie, jak i dalsze, bardziej zaawansowane
etapy.
Pomimo tak ograniczonego celu ksi¹¿ki (a mo¿e w³aœnie dlatego) s¹dzimy, ¿e bêdzie ona
dla czytelnika pierwsz¹ wielk¹ lektur¹ na temat programowania w jêzyku Python. Mo¿na
siê z niej nauczyæ wszystkiego, co jest potrzebne w pocz¹tkowej fazie samodzielnego
tworzenia przydatnych programów i skryptów w Pythonie. Po zakoñczeniu lektury
Czytelnik nie tylko bêdzie zna³ sam jêzyk, ale tak¿e bêdzie wiedzia³, jak go zastosowaæ
w codziennych zadaniach. Ksi¹¿ka daje tak¿e dobre przygotowanie do podjêcia bardziej
zaawansowanych tematów, które programista spotka w swojej praktyce.
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
9UVúR
Część I
4F\Gq Lú\[MC
..................................................................... 15
Rozdział 1.
2KGTYU\G MTQMK
Dlaczego właśnie Python?....................................................................................................... 17
Jak nale y uruchamiać programy w języku Python?............................................................... 24
Pierwsze spojrzenie na pliki modułowe .................................................................................. 30
Szczegóły związane z konfiguracją języka Python ................................................................. 32
Podsumowanie ......................................................................................................................... 36
Ćwiczenia................................................................................................................................. 37
Rozdział 2.
6[R[ K QRGTCVQT[
Struktura programu w języku Python ...................................................................................... 39
Przyczyny stosowania typów wbudowanych .......................................................................... 39
Liczby ...................................................................................................................................... 41
Łańcuchy.................................................................................................................................. 48
Listy ......................................................................................................................................... 56
Słowniki ................................................................................................................................... 61
Krotki ....................................................................................................................................... 65
Pliki .......................................................................................................................................... 67
Ogólne właściwości obiektów ................................................................................................. 69
„Niespodzianki” typów wbudowanych ................................................................................... 75
Podsumowanie ......................................................................................................................... 77
Ćwiczenia................................................................................................................................. 78
5RKU VTGEK
Rozdział 3.
+PUVTWMELG RQFUVCYQYG
Przypisanie............................................................................................................................... 82
Wyra enia ................................................................................................................................ 85
Instrukcja print......................................................................................................................... 86
Testy if ..................................................................................................................................... 87
Pętle while................................................................................................................................ 94
Pętle for.................................................................................................................................... 97
Niespodzianki spotykane w kodzie ....................................................................................... 102
Podsumowanie ....................................................................................................................... 103
Ćwiczenia............................................................................................................................... 104
Rozdział 4.
(WPMELG
Dlaczego nale y stosować funkcje? ...................................................................................... 107
Podstawy funkcji.................................................................................................................... 108
Zakresy działania w funkcjach .............................................................................................. 111
Przekazywanie argumentów .................................................................................................. 114
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 120
Niespodzianki w funkcjach.................................................................................................... 126
Podsumowanie ....................................................................................................................... 131
Ćwiczenia............................................................................................................................... 132
Rozdział 5.
/QFWo[
Dlaczego u ywa się modułów? ............................................................................................. 135
Podstawowe informacje o modułach ..................................................................................... 136
Pliki modułowe są przestrzeniami nazw ............................................................................... 138
Model importu ....................................................................................................................... 140
Ponowne ładowanie modułów............................................................................................... 142
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 144
Modułowe niespodzianki....................................................................................................... 151
Podsumowanie ....................................................................................................................... 156
Ćwiczenia............................................................................................................................... 156
Rozdział 6.
-NCU[
Dlaczego nale y u ywać klas? .............................................................................................. 159
Podstawy działania klas ......................................................................................................... 160
U ywanie instrukcji class ...................................................................................................... 167
Zastosowania metod klasy..................................................................................................... 168
5RKU VTGEK
Dziedziczenie i przeszukiwanie drzew przestrzeni nazw...................................................... 169
Przecią anie operatorów w klasach ....................................................................................... 173
Komplet reguł dla przestrzeni nazw ...................................................................................... 176
Zastosowania klas w programach.......................................................................................... 178
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 188
Niespodzianki w klasach ....................................................................................................... 190
Podsumowanie ....................................................................................................................... 196
Ćwiczenia............................................................................................................................... 196
Rozdział 7.
9[LæVMK
Dlaczego nale y u ywać wyjątków? ..................................................................................... 201
Podstawy działania wyjątków................................................................................................ 202
Idiomatyczne określenia wyjątków ....................................................................................... 206
Tryby wychwytywania wyjątków.......................................................................................... 208
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 211
Wyjątkowe niespodzianki...................................................................................................... 215
Podsumowanie ....................................................................................................................... 217
Ćwiczenia............................................................................................................................... 218
Część II
9CTUVY[ \GYPúVT\PG.......................................................221
Rozdział 8.
0CT\úF\KC YDWFQYCPG
Funkcje wbudowane .............................................................................................................. 225
Moduły biblioteki .................................................................................................................. 232
Ćwiczenia............................................................................................................................... 249
Rozdział 9.
6[RQYG \CFCPKC Y Lú\[MW 2[VJQP
Manipulacja strukturami danych ........................................................................................... 251
Manipulacja plikami .............................................................................................................. 257
Manipulacja programami....................................................................................................... 268
Działanie w Internecie ........................................................................................................... 270
Przykłady większych programów.......................................................................................... 273
Ćwiczenia............................................................................................................................... 278
5RKU VTGEK
Rozdział 10.
1UPQY[ RTQITCOQYCPKC K CRNKMCELG
System automatycznego zgłaszania skarg ............................................................................. 282
Tworzenie interfejsu za pomocą COM: tani rzecznik prasowy ............................................ 287
Edytor elementów formularza danych................................................................................... 292
Rozwa ania o projektowaniu................................................................................................. 297
JPython: szczęśliwy związek języków Python i Java............................................................ 298
Inne osnowy i aplikacje ......................................................................................................... 305
Ćwiczenia............................................................................................................................... 307
&QFCVMK
........................................................................................ 309
Dodatek A
/CVGTKCo[ TÎFoQYG Lú\[MC 2[VJQP
Dodatek B
<CICFPKGPKC \YKæ\CPG \ TÎ P[OK RNCVHQTOCOK
Dodatek C
4Q\YKæ\CPKC èYKE\Gq
5MQTQYKF\
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
Algorytmy_Data_Science_Siedmiodniowy_przewodnik_Wydanie_II_aldas2.pdf
(4601 KB)
Deep_Learning_Praca_z_jezykiem_Python_i_biblioteka_Keras_delepy.pdf
(4353 KB)
Algorytmy_dla_bystrzakow_algoby.pdf
(2441 KB)
Automatyzacja_nudnych_zadan_z_Pythonem_Nauka_programowania_autopy.pdf
(1606 KB)
Czysty_kod_w_Pythonie_czykop.pdf
(2698 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin