Ksiazeczka_zdrowia_copywritera_copywr.pdf

(398 KB) Pobierz
Ksi¹¿eczka zdrowia
copywritera
Autor: Adrian Tomaszewski
ISBN: 83-246-0385-9
Format: 122×194, stron: 120
Zdrowe podejœcie i œwie¿e spojrzenie na pracê w polskiej reklamie
• Od kuchni: jak wygl¹da codzienna praca w agencji reklamowej
• Najpierw myœlenie, póŸniej wymyœlanie: jak powstaje reklama
• Nie taka reklama straszna: jak przetrwaæ w agencji reklamowej
Do kogo adresowana jest ta ksi¹¿ka?
Zarówno doœwiadczeni pracownicy agencji reklamowych, jak i nowicjusze znajd¹
w niej coœ dla siebie. Jeœli pracujesz w bran¿y, zapewne czytaj¹c tê ksi¹¿kê,
z uœmiechem zapytasz: „Sk¹d ja to znam?”. Natomiast jeœli dopiero zamierzasz
rozpocz¹æ pracê w reklamie, „Ksi¹¿eczka zdrowia copywritera” przybli¿y Ci agencyjn¹
rzeczywistoœæ i dostarczy kilku wskazówek, które u³atwi¹ pierwsze kroki w bran¿y
— oraz pozwol¹ przetrwaæ.
Reklama od kulis.
Nie wystarczy mieæ lekkie pióro i sypaæ pomys³ami jak z rêkawa. Entuzjazm
i kreatywnoœæ to bardzo wiele, ale wci¹¿ za ma³o. Pomys³ musi pasowaæ do za³o¿eñ
kampanii i wymagañ klienta. Trzeba go przykroiæ do potrzeb, oczekiwañ i finansowych
mo¿liwoœci zleceniodawcy. Spokojnie i bez emocji. Bo opanowanie to bardzo wa¿na
cecha dobrego copywritera. Daje mu pewnoœæ, ¿e mo¿e stworzyæ skuteczn¹ reklamê
o dowolnej porze i nie popaœæ przy tym w zgubn¹ rutynê.
„Ksi¹¿eczka zdrowia copywritera” przedstawia prawdziwe warunki pracy w polskiej
reklamie. Autor opisuje proces rekrutacji, przybli¿a bran¿owy ¿argon i zdradza triki,
dziêki którym ¿ycie w agencji staje siê odrobinê ³atwiejsze. Jeœli chcesz wiedzieæ,
ile wysi³ku poch³ania opracowanie sensownej koncepcji reklamy i jak naprawdê
rodz¹ siê „nowe, wspania³e kampanie”, przeczytaj tê ksi¹¿kê.
S
PIS TREŚCI
WSTĘP
11
Część pierwsza: diagnoza
POCZĄTKI
WIEM, CO CHCĘ ROBIĆ
KIERUNEK — REKLAMA!
EMIGRACJA
BAGNET NA BROŃ!
…ZOSTAŁEM COPYWRITEREM!
13
14
16
18
20
21
23
Część druga: układ wewnętrzny
AGENCJA REKLAMOWA
CZYM ZAJMUJE SIĘ COPYWRITER?
TWORZENIE REKLAM
MAM
ŚWIETNY
POMYSŁ…
REKRUTACJE, ROZSTANIA I POWROTY
UMOWA O DZIEŁO — NASZA SŁODKA TAJEMNICA
25
27
30
33
36
38
39
–5–
S
PIS TREŚCI
PRACA DO ZWYCIĘSTWA
PREZENTACJA NA PONIEDZIAŁEK
PRZETARGI
JĘZYK REKLAMY
SKOKI W BOK
NIE ZNASZ DNIA ANI GODZINY
TAK TRZEBA!
ALE ZA TO NIEDZIELA…
GDY
ŁĄCZĄ
SIĘ DWIE AGENCJE…
BO TO POLSKA WŁAŚNIE… W AFRYCE
22 ZALECENIA DLA SKUTECZNEGO
(I ZDROWEGO) ACCOUNTA
TE TYPY TAK MAJĄ
40
42
43
44
46
48
51
51
52
53
54
57
Część trzecia: wykaz dolegliwości
WIĘKSZE LOGO, PROSZĘ
LOGO W .PPT
CALL TO ACTION!
WIEM LEPIEJ I TYLE
SZKLANA GÓRA
TROCHĘ INNY
ŚWIAT
BUJANIE SIĘ Z PARASOLEM
ŻEBY
BRZMIAŁO PODOBNIE DO…
MA BYĆ I T…YLE!
KOŃ BY SIĘ UŚMIAŁ
63
65
66
68
70
72
73
76
78
79
80
–6–
S
PIS TREŚCI
NA ZDROWIE!
ZABAWA NA CAŁEGO
KONSUMENCIE, SZCZEROŚĆ NIE POPŁACA
WŁAŚNIE STOIMY W KORKU
ALE PRZECIEŻ KLIENT POWIEDZIAŁ…
TEAM (NIE)DEDYKOWANY
NA ZAKOŃCZENIE… WYZDROWIENIE
DZIŚ…
CO WARTO PRZECZYTAĆ?
81
82
83
85
86
87
88
91
92
Słowniczek podstawowych pojęć reklamowych 97
Skorowidz
113
–7–
W
TEJ CZĘŚCI
Diagnoza,
czyli rozpoznanie. Zobacz, Czytelniku, jak rozpo-
znałem u siebie „chorobę” na reklamę. Tak, zachorowałem.
Ja po prostu bardzo chciałem
tworzyć reklamy.
Napraw-
dę. I byłem tego całkowicie
świadomy.
Mało tego, miałem
sprecyzowany cel — chciałem zostać
copywriterem.
Udało się, choć nie od razu. Ale po kolei…
Poniżej krótkie streszczenia rozdziałów.
„Początki”. A co pan wie o reklamie?
„Wiem, co chcę robić”. Poznaję magiczne słowo „copyw-
riter” i od tej chwili już nic nie będzie takie jak wcześniej.
– 13 –
Zgłoś jeśli naruszono regulamin