Inteligencja_perswazyjna_PQ_Poznaj_10_umiejetnosci_wywierania_wplywu_iqpers.pdf

(501 KB) Pobierz
IDŹ DO:
½
Spis treści
½
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
½
Katalog online
½
Zamów drukowany
katalog
INTELIGENCJA
PERSWAZYJNA (PQ).
POZNAJ 10 *** UMIEJĘTNOŚCI
WYWIERANIA WPŁYWU
Autor: Kurt Mortensen
Tłumaczenie: Marta Czub
ISBN: 978-83-246-2459-1
Tytuł oryginału:
Persuasion IQ: The 10 Skills You
Need to Get Exactly What You Want
Format: 158
×
235, stron: 296
Siła perswazji sprawia, że możesz i potrafisz:
• natychmiast odczytać intencje innych ludzi
• skłonić ich do podjęcia szybkiego działania
• przekonać do przyjęcia Twojego punktu widzenia
• pokonać przeciwników
• odnosić sukcesy w negocjacjach
• zdobyć to, na co zasługujesz
Sprawdź w specjalnie przygotowanym teœcie, jakie jest IQ Twojej perswazji!
Ludzie, którzy nie potrafią skutecznie przedstawić swoich pomysłów i dobrze się
sprzedać, wywierają znikomy wpływ i cieszą się niewielkim poważaniem.
Brian Tracy
CENNIK I INFORMACJE:
½
Zamów informacje
o nowościach
½
Zamów cennik
CZYTELNIA:
½
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Codziennie przekonujesz innych do swojego punktu widzenia - albo ktoœ próbuje
przekonać Ciebie. Ludzie stosują różne techniki, aby osiągnąć zamierzony cel:
zastraszanie, przymus, kontrolę, siłę, a czasem kompromis. Aż chce się zakrzyknąć:
„Nie idźcie tą drogą! To przestarzałe metody na zdobycie niewiele wartej akceptacji.
Po co tracić na nie czas, skoro można wywierać trwały wpływ?”.
Perswazja. Krótkie słowo, nieograniczone możliwoœci. Jeœli wciąż nie możesz zdobyć
tego, czego pragniesz, jeœli przeszkody piętrzą się przed Tobą, zamiast pierzchać
w panice, nadeszła pora na zdecydowaną zmianę taktyki. Mistrzowie perswazji stosują
ją niezauważalnie i przekonują rozmówców do swoich pomysłów w taki sposób,
że ci są wdzięczni za udzielone wskazówki!
• Poznaj 10 przeszkód, które zmniejszają moc Twojej perswazji.
• Przekonaj się, jak działa siła automatycznego wzbudzania zaufania.
• Umiejętnie korzystaj z nowoczesnych metod wpływania na innych.
• Zrozum sposób myœlenia Twoich rozmówców.
• Przykuwaj uwagę za pomocą władzy i autorytetu.
• Zdobądź zaawansowane umiejętnoœci prezentacji i komunikacji.
• Sprawdź, jak można nieustannie motywować siebie i innych.
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis tre ci
___________________________________________________________________
5
Spis tre ci
Spis tre ci
Przedmowa
............................................................................................................... 7
Podzi£kowania
......................................................................................................... 9
Rozdzia¦ pierwszy
Jak masz inteligencj¢ perswazyjn? .......................................................11
Nowe zasady sukcesu i bogactwa
Rozdzia¦ drugi
Odporno ò na perswazj¢ ............................................................................27
Dziesi£ô typowych przeszkód, które zmniejszaj si§£ Twojej perswazji
Rozdzia¦ trzeci
Umiej¢tno ò PQ nr 1 ..................................................................................47
Programowanie mentalne mistrzów perswazji
Rozdzia¦ czwarty
Umiej¢tno ò PQ nr 2 ..................................................................................73
Zrozumienie sposobu my lenia swoich rozmówców
Rozdzia¦ pity
Umiej¢tno ò PQ nr 3 ..................................................................................95
Szybkie nawizywanie porozumienia i synchronizacja spo§eczna
Rozdzia¦ szósty
Umiej¢tno ò PQ nr 4 ............................................................................... 123
Automatyczne wzbudzanie zaufania
6
____________________________________________________________________ Spis tre ci
Rozdzia¦ siódmy
Umiej¢tno ò PQ nr 5 ............................................................................... 145
Przykuwanie uwagi za pomoc w§adzy i autorytetu
Rozdzia¦ ósmy
Umiej¢tno ò PQ nr 6 ............................................................................... 163
Umiej£tno ô wp§ywania na innych
Rozdzia¦ dziewity
Umiej¢tno ò PQ nr 7 ............................................................................... 179
Jak nieustannie motywowaô siebie i innych
Rozdzia¦ dziesity
Umiej¢tno ò PQ nr 8 ............................................................................... 203
Zaawansowane umiej£tno ci prezentacji i komunikacji
Rozdzia¦ jedenasty
Umiej¢tno ò PQ nr 9 ............................................................................... 225
Planowanie i przewidywanie: sekrety zawodowców
Rozdzia¦ dwunasty
Umiej¢tno ò PQ nr 10 ............................................................................. 245
Samodoskonalenie si£ i rozwój osobisty
Uwagi ko cowe ........................................................................................ 265
Czas, by osignô wielko ô
Dodatek A
Dodatki i darmowe raporty do ksi ki
Inteligencja perswazyjna (PQ) ................................................................ 271
Dodatek B
Test na inteligencj¢ perswazyjn — wersja skrócona .......................... 275
O autorze
.............................................................................................................. 289
Rozdzia¦ dziewity
Umiej¥tno ó PQ nr 7
Jak nieustannie motywowaô siebie i innych
Wygrana to nie wszystko,
ale pragnienie wygranej — owszem.
— V
INCE
L
OMBARDI
D
la mistrza perswazji motywacja jest wszystkim. Jest kluczowa nie
tylko podczas pokonywania du ych kroków milowych w d eniu
do obranego celu, ale równie podczas pokonywania wszyst-
kich pomniejszych kroczków po rodku. Je li brak Ci si¦y nap¢dowej
i motywacji, to nie tylko nie uda Ci si¢ niczego osignò, ale przypuszczal-
nie nawet nie zaczniesz dzia¦aò. W wiecie perfekcyjnej perswazji moty-
wacja pe¦ni podwójn rol¢. Przede wszystkim s¦u y temu, by sam czu¦
si¢ nieustannie motywowany do dzia¦ania. Dopiero kiedy sam zapewnisz
sobie sta¦ motywacj¢, mo esz zmieniò punkt nacisku i skoncentrowaò
si¢ na tym, by inspirowaò i motywowaò innych. Poniewa mistrzowie
perswazji s w posiadaniu obydwu powy szych umiej¢tno ci, rozdzia¦ ten
po wi¢cony jest przyswojeniu sobie ka dej z nich.
Zauwa , e powiedzia¦em: „kiedy sam zapewnisz sobie
sta§
moty-
wacj¢”. S¦owo „sta¦a” jest tu kluczowe. Prawdopodobnie przypomnisz
sobie liczne przypadki, kiedy co wzbudza¦o Twój niezwyk¦y entuzjazm,
bardzo si¢ do tego zapala¦e i by¦e gotów na podbój wiata — a co si¢
dzia¦o potem? Po krótkim czasie Twój entuzjazm, podniecenie i zaanga-
owanie wypala¦y si¢. Mistrzowie perswazji cechuj si¢ sta¦ym poziomem
motywacji.
Trzeba zrozumieò sposób funkcjonowania ludzkiej natury oraz psy-
chologiczne pod¦o e tego, dlaczego robimy to, co robimy. Czasem czujemy
179
180
__________________________________________________________ Rozdzia¦ dziewity
ogromn motywacj¢, a czasem nie jeste my w stanie podnie ò si¢ rano
z ¦ó ka. Dlaczego tak si¢ dzieje? Cz¢sto brak nam odpowiedniego systemu
albo samo wiadomo ci, dzi¢ki którym mo na utrzymaò motywacj¢, kiedy
pocztkowy zapa¦ zaczyna wygasaò. Motywacja na nic nam si¢ nie zda,
je li b¢dzie pojawiaò si¢ wy¦cznie w postaci sporadycznych wybuchów.
Pocztkowy zapa¦ jest wa ny, ale musimy mieò pewno ò, e wiemy, jak
podtrzymaò p¦omie . Motywacja to kolejna spo ród kluczowych umie-
j¢tno ci sukcesu, której nie naucza si¢ w szkole.
Utrzymywanie sta¦ego poziomu motywacji zale y po cz¢ ci od tego,
czy uczciwie podejdzie si¢ do samego siebie i u wiadomi sobie, e emocje,
okoliczno ci i dyscyplina zmieniaj si¢ z godziny na godzin¢ i z dnia na
dzie . Ka dy z nas miewa gorsze dni i nie da si¢ tego uniknò. Musisz
zabezpieczyò swoj motywacj¢. Musisz mieò system. Kiedy Twoja energia,
entuzjazm i motywacja s na wysokim poziomie, poszukaj sposobów na
to, jak utrzymaò je na co dzie przy yciu. Wyobra je sobie w postaci
jednostajnego strumienia, a nie wielkiej fali, która zalewa Ci¢ raz na jaki
czas. Idea ta mo e wydawaò si¢ prosta — i rzeczywi cie taka jest — ale
to w¦a nie jej prostota sprawia, e stanowi jedno z najcz¢ ciej pomijanych
narz¢dzi perswazji. Kiedy w badaniu przeprowadzonym przez Instytut
Perswazji spytano o umiej¢tno ò motywowania si¢ na co dzie i pobu-
dzania si¢ do dzia¦ania, ponad 50 procent respondentów uzna¦o, e ma
z tym problem. Uwa am, e statystyki te s tak wysokie, poniewa ludzie
nie zdaj sobie po prostu sprawy z tego, e o motywacj¢ trzeba dbaò ka -
dego dnia, a czasem nawet w ka dej chwili.
Znaczn cz¢ ò naszych trudno ci z motywacj da¦oby si¢ za egnaò,
gdyby podej ò do nich jak do kwestii od ywiania si¢. Nie mówimy prze-
cie : „No, najad¦em si¢. Powinno mi wystarczyò do ko ca miesica”. Nie
ma wtpliwo ci, e nasz organizm potrzebuje pokarmu ka dego dnia.
Z motywacj jest podobnie. Wielki sukces mo na osignò wtedy, gdy
towarzyszy mu bezsprzeczna i sta¦a motywacja.
yjemy w wiecie, w którym chcemy wszystkiego
natychmiast.
Chcemy
szybkich rozwiza . Chcemy natychmiastowego wynagrodzenia i b¦yska-
wicznych rezultatów. Nie tylko chcemy byò natychmiast wynagradzani,
ale chcemy równie osigaò to jak najmniejszym kosztem. Je li na przy-
k¦ad spyta¦by na ulicy przypadkowo wybrane osoby, czy chc zyskaò nie-
zale no ò finansow, schudnò lub mieò lepsze relacje, niemal wszystkie
odpowiedzia¦yby, e tak. Jednak ile z nich by¦oby potem w stanie przed-
stawiò szczegó¦owy plan dzia¦ania, który stosuj, eby zrealizowaò swoje
Zgłoś jeśli naruszono regulamin