Rewizor_GT_Prowadzenie_ewidencji_ksiegowej_rewizo.pdf

(669 KB) Pobierz
Rewizor GT.
Prowadzenie
ewidencji ksiêgowej
Autor: El¿bieta Kafarowska, Jacek Sztyler
ISBN: 978-83-246-2013-5
Format: A5, stron: 96
Rewizor GT to nowoczesny system finansowo-ksiêgowy dla ma³ych i œrednich
przedsiêbiorstw, wchodz¹cy w sk³ad linii InsERT GT. Program wyposa¿ony jest w pe³n¹
gamê funkcji potrzebnych do sprawnego prowadzenia ksi¹g handlowych. Zapewnia
równie¿ obs³ugê œrodków trwa³ych i podstawow¹ obs³ugê p³ac, nie ma ograniczenia
iloœci stanowisk. Uwzglêdnia wymogi prawa obowi¹zuj¹cego w Unii Europejskiej,
jest w pe³ni zgodny z Ustaw¹ o rachunkowoœci. Dziêki prostej i intuicyjnej obs³udze
zapewnia najwy¿sz¹ ergonomiê i wygodê pracy. Przeznaczony jest zarówno
dla samodzielnych ksiêgowych, jak i biur rachunkowych oraz doradców podatkowych.
Ksi¹¿ka „Rewizor GT. Prowadzenie ewidencji ksiêgowej” to podrêcznik, który w prosty
sposób pokazuje, jak sprawnie pos³ugiwaæ siê tym programem finansowo-ksiêgowym.
Korzystaj¹c z tego przewodnika, poznasz zasady ewidencjonowania œrodków trwa³ych,
wartoœci niematerialnych i prawnych oraz innych sk³adników zasobów maj¹tkowych
i Ÿróde³ ich finansowania. Dowiesz siê, w jaki sposób automatycznie generowaæ
wzorcowy plan kont i dokonywaæ jego modyfikacji, a tak¿e jak definiowaæ i wyliczaæ
podstawowe sprawozdania finansowe oraz tworzyæ konta analityczne przez
pod³¹czanie kartotek.
Praca z programem
Parametry Rewizora GT
Rejestry ksiêgowe
Wprowadzanie dokumentów
Dokumenty obrotu kasowego i bankowego
Zestawienia — ewidencje VAT
Sprawozdania — bilans, rachunek zysków i strat
Deklaracje skarbowe i deklaracje ZUS
Zamkniêcie roku
Spis tre ci
Wprowadzenie
Rozdzia 1. Rozpoczynanie pracy z programem
1.1. Uruchamianie programu
1.2. Wprowadzanie nowej firmy
1.3. Rejestry ksi gowe
1.4. Parametry Rewizora GT
1.5. Podsumowanie
1.6. Definiowanie u ytkowników
1.7. Uzupe nianie danych kartotekowych
1.8. Modyfikowanie i uzupe nianie planu kont
1.8.1. Dodawanie konta syntetycznego
1.8.2. Dodawanie konta analitycznego
1.9. Wprowadzanie bilansu otwarcia
5
9
9
11
16
18
20
20
21
27
27
28
29
Rozdzia 2. Wprowadzanie dokumentów
2.1. Dokumenty proste
2.2. Wprowadzanie i dekretowanie faktur
2.3. Dokumenty operacji na rodkach trwa ych
2.4. Piecz cie ksi gowe
2.5. Dokumenty obrotu kasowego i bankowego
33
33
36
39
44
45
Rozdzia 3. Zestawienia
3.1. Ewidencje VAT
3.2. Finanse
3.3. Ksi gowe
3.4. Pozosta e
51
51
52
53
54
4
R ewizo r GT. Pro wadze nie ewide ncji ksi gowej
Rozdzia 4. Sprawozdania
4.1. Bilans
4.2. Rachunek zysków i strat
4.3. Rachunek przep ywów pieni nych
57
57
59
59
Rozdzia 5. Deklaracje
5.1. Deklaracje skarbowe
5.2. Deklaracje ZUS
61
61
64
Rozdzia 6. Zamkni cie roku
Dodatek A
Zadania
Zadanie 1.
Zadanie 2.
Zadanie 3.
Zadanie 4.
65
69
69
76
81
84
Dodatek B
G ówne skróty w Rewizorze GT
Skorowidz
89
93
2
Wprowadzanie
dokumentów
Wprowadzanie i dekretowanie dokumentów odbywa si g ów-
nie w module
Dekretacja i ksi gowanie
(rysunek 2.1). W za-
kresie operacji na rodkach trwa ych oraz operacji finanso-
wych (kasa, bank) dokumenty generowane s automatycznie przez
system. Aby wprowadzi nowy dokument do systemu, nale y wybra
modu
Dekretacja i ksi gowanie.
Zostanie wy wietlone okno dialo-
gowe, w którym mo na wykona nast puj ce operacje na dokumen-
tach —
Dodaj, Popraw, Poka
,
Ksi guj, Drukuj.
2.1. Dokumenty proste
Aby wprowadzi dokument, nale y wybra polecenie
Dodaj.
Pojawi
si okno wprowadzania danych dokumentu do dekretacji (rysunek 2.2).
W lewym górnym rogu nale y wybra w a ciwy rejestr (np. rejestr
kosztowy RKK). Aby wprowadzi nowy rejestr, nale y wybra pole-
cenie
Dodaj rejestr,
a nast pnie wprowadzi nazw i parametry nowego
rejestru. W polu
Dokument ród owy
nale y wprowadzi informacje
dotycz ce dokumentu ród owego, jego numer oraz dat wystawienia.
Uzupe nienia wymaga równie pole
data operacji.
Kolejnym krokiem
jest wybór kategorii z rozwijanej listy. Je eli u ytkownik uzna za
konieczne wprowadzenie nowej kategorii, mo e uzupe ni list ,
34
R ewizo r GT. Pro wadze nie e wide ncji k si gowej
Rysunek 2.1.
Wprowadzanie danych — modu
Dekretacja i ksi gowanie
Rysunek 2.2.
Wprowadzanie danych — dokumenty proste
Zgłoś jeśli naruszono regulamin