Księga czwarta.txt

(241 KB) Pobierz
Czwarta ksišżka.

Rozdział I

 

Na pytania zadane przez Janamejaya dotyczšce inkarnacji Kri sn a

 

p. 249

 

1. Janamejaya powiedział: - O Vâsaveya! Wódz wród Munis, Ocean wszelkiej wiedzy, O Bezgrzeszny! Panie i Życzycielu naszych rodzin, przychodzę do was z umysłem, aby zadać wam pewne pytania.

 

 * Vâsavî to imię matki Vyâsy.

 

2-3. Słyszałem o przeszłoci, ale nie wiem, dlaczego ten znakomity syn raseny, ten potężny Anakadundubhi (1), pobożny i znamienity Vasudeva, ojciec S'rî Kri sn a, wcielenie samego Boga Hari i kogo czcili nawet Bogowie, wtršceni do więzienia przez Kamsę?

 

Uwaga: - (1) Anakadundubhi jest epitetem Vasudevy, ojca S'rî Kri sn a, ponieważ w chwili narodzin Vasudevy na niebie zabrzmiały bębny zwane Anakas i Dundubhi.

 

45. Jakie błędy popełnił on i jego żona Devakî? Dlaczego Kamsa, potomek Yayâti, zabił szeciu synów Devakî? I z jakiego powodu Bóg S'rî Hari wcielił się jako syn Vasudevy w więzieniu Kamsy?

 

611. Jak ten Pan Wszechwiata, S'rî Bhagavân i Władca klanu Yâdava, zostali zabrani do Gokula? Dlaczego On, urodzony z K s rodziny attriya, powszechnie uznawany za Gopala (krowy stada) klanu? Dlaczego Jego ojciec Vasudeva i matka Devakî zostali wtršceni do więzienia? I dlaczego nie S'rî Kri sn a, z niezłomnego walecznoć i zdolny do tworzenia i zachowania wiatów może zwolnić natychmiast ojca i matkę ze swojego uwięzionego stanu? Nie mogę sobie wyobrazić, że tak zwany Los mógłby mieć jakikolwiek wpływ na tak wysoko duszone osoby, ojca i matkę Najwyższej Istoty, S'rî Kri snza; kim byli ci synowie Vasudevy zabici przez Kamsę? I który był, że dziewczynka dziecko, które po uderzeniu przez Kamsie na płyty z kamienia natychmiast wstał nad niebem, przyjmujšc formę stabhujâ, omioramienna Bogini? O Bezgrzeszny! Uprzejmie wyjanij mi, w jaki sposób S'rî Hari wykonał obowišzki gospodarza domu, kiedy polubił kilka żon? a jakie były te chwalebne czyny, które uczynił w Swojej inkarnacji i jak w końcu odszedł od swojej miertelnej cewki fizycznej? Mój umysł pogršża się w oceanie zamętu, kiedy słyszę o kilku rzeczach dokonanych przez S'rî Hari; czasami znajduję czyny, których nie może dokonać nikt inny niż Sam Istota Najwyższa, a czasami słyszę o czynach, które może wykonać zwykły człowiek. Dlatego nie mogę zdecydować, czy Vasudeva był Wcieleniem Boga, czy zwykłš istotš. Z przyjemnociš usuń te wštpliwoci z mojego umysłu i opisz życie Vâsudevy w jego prawdziwym wietle.

 

p. 250

 

1214. W dawnych czasach, dwa Synowie Dharmy sš dwa, najlepiej między ri y jest i były Dewów Nara Naraya n a. Byli bardzo wysokimi duszami i przez długie lata dokonywali surowych wyrzeczeń. Urodzili się jako częć inkarnacji Vi sn u; i dla dobra wiata spełniali pokutę, kontrolujšc swoje szeć namiętnoci i uwolnili się od pragnień w dramacie Vadarikâs.

 

15. Wszechwiedzšcy mędrcy Nârada i inni mówiš, że dobrze znani Arjuna i S'rî Kri sn o niezłomnej sprawnoci byli dwiema częciowymi wcieleniami tych dwóch starożytnych Munis Nara i Nârâya n a.

 

16. Jak przyszedł te dwa Devas Nara Naraya n a, aby urodzić się w dwóch ciałach Kri sn ai Arju n a, choć nie porzucić swoje dotychczasowe ciał!

 

17. A także, kiedy ci dwaj Muni osišgnęli wyzwolenie, ich cel w Jogach, poprzez surowe pokuty, jak mogliby ponownie narodzić się w innych ciałach!

 

1819. Jeli który z S'dra umrze, pełnišc własnš religię, w następnym wcieleniu przyjmuje ciało Vais'ya; jeli Vais'ya zmarł tak, że zajmuje K s ciało attriya a k s attriya gdy przylegajšcš do swoich obrzędów i ceremonii, umiera zajmuje Brahma n ciało w następnym wcieleniu. A jeli BRAHMI n będzie wolny od pragnień i kurortów na drogę pokoju, kiedy umiera, staje się wolny od wcielenia i sš zapisywane z tš chorobš dotarcia do wiata.

 

2021. Teraz wydaje się, że dzieje się odwrotnie w przypadku Nary i Nârâya n a. Pomimo miażdżšcy swe ciała przez twarde pokuty, wzięli k s ciał attriya. Pod jakim wpływem Karmy podjęli narodziny, gdy byli joginami? Albo mogliby The BRAHMI n s, stała K s attriyas powodu jakiej klštwy? Cokolwiek to może być, uprzejmie usuń moje wštpliwoci, wyjaniajšc mi ich przyczyny.

 

22. Jest on usłyszał, że klan Yâdava cierpiał zniszczenie przez przekleństwa brahma n a mimo S'rî Kri sn istota wcieleniem Istoty Najwyższej, jego rodzina zmarł na skutek klštwy z Gandhari.

 

23. Jak to się stało, że Pradyumna został skradziony przez S'ambarę, pana Asurów; i w jakim celu, kiedy Vasudeva, Deva Devów była obecna, w jaki sposób jego syn został skradziony z leżšcego pokoju? To wydaje się niemożliwe.

 

24. Dlaczego Vasudeva nie widział Swojš wewnętrznš wizjš kradzieży syna z niemożliwych do zdobycia cian Swojej fortecy w Dwârku? (I w ten sposób mógł temu zapobiec!)

 

p. 251

 

2539. O Muni! Po tym, jak Vâsudeva poszedł do Nieba, jego żony zostały splšdrowane przez dacoity po drodze. Mam co do tego wštpliwoci. Nie rozumiem też, dlaczego to wydarzenie miało miejsce tuż po Jego tłumaczeniu do Nieba? Znów, jak się czuł S'rî Kri sn a, który był Vi snJestecie w pełni wcieleni, urodzeni na tym wiecie, aby zdjšć okrutny ładunek ziemi i zniszczyć złoczyńców, przerażeni i uciekajšc przez strach Jarâsandhy, ewakuowali swoje królestwo Mathurâ i poszli wraz ze swoimi armiami i przyjaciółmi do Dwârku ? Vâsudeva przybył tutaj, aby zniszczyć złych złoczyńców i zachować religię; jak więc nie, jak wszyscy wiedzieli, wczeniej nie zabił tych bandytów, którzy póniej ukradli i splšdrowali Jego żony? Czy to dlatego, że On, będšc Wszechwiedzšcy, nie znał tych podstępów? On chroniony PA nd AVAS, bez wštpienia, którzy wysoko duszš, sprawiedliwy i cnotliwy; ale nie mogę zrozumieć, jak on rozważyć wysokie souled cnotliwe osoby jak BHI s MA, Dro n a i innych, jak mnóstwo ziemi i zabić je. Wielbiciele S'rî Krisn a, obserwujšc dobrymi obyczajami, prowadzi i praktyk, Yudhi st Hira i jego bracia wykonywane ofiary Rajasuya, zgodnie z przepisami, podajšc różne propozycje do BRAHMI n s i zależała wyłšcznie od vasudeva; wcišż, Muni! cierpieli straszne trudnoci; dokšd zmierzały ich cnotliwe czyny? jakie straszne grzechy popełnili, że musieli cierpieć bóle i kłopoty w zgromadzeniu. Wysoce zasłużony Draupadî powstał z ognia ofiarnego i urodził się z częci Lak s mî, czystej i oddanej S'rî Kri snza. Jak taka chwalebna kobieta często i często dowiadczała nieporównywalnie strasznych bólów; jak mogła zostać pochwycona przez włosy na głowie Duh'sâsana; i przeniesiony do zgromadzenia królewskiego, kiedy była w swoich miesišczkach, bardzo przerażona i nękana? Jak ona się być niewolnikiem Matsya Raj w jego królestwie Vira t , i choć rzeczywicie płacze głono jak żeński Osprey (orzeł) była bardzo obrażony przez Kichaka! Niestety! jak może być Draupadi rozkradzione przez Jayadrathy, choć ostatnio wydany przez PA nd AVAS? Co złe czyny nie PA nd AVAS popełnić w swoich poprzednich wcieleń, że musieli spotkać pod tak wieloma trudnociami mówisz?

 

40. O wysoki Muni! Moi przodkowie dokonali ofiary Râjasuya i wcišż napotykali tak wiele poważnych trudnoci. Uprzejmie wyjanij mi ich przyczyny.

 

4142. Jeli będzie nalegać, aby ponieli tak wiele poważnych nieszczęć z powodu swoich działań w poprzednim życiu, wydaje się to niemożliwe. Ponieważ urodzili się z Dewów; w ten sposób powstajš moje wštpliwoci; miło mi wyjanić.

 

Znowu, jak PA nd AVAS, synowie Kunti, o niekaralnoci, a znajšc iluzorycznš naturę wiata, dlaczego oni sporód zabić udawania BHI s MA, Drony i innych?

 

p. 252

 

43. Wydaje mi zagadkę, że te PA nd AVAS zostały doprowadziło do eksterminacji ich rasy, sš inspirowane przez Hari vasudeva, do tego okropnego czynu.

 

44. Raczej żyć z żebrackimi jałmużnami i żyć na ryżu, uprawiać dziko lub bez uprawy, albo żyć jako rzemielnik lub artysta, niż zabijać dzielnych wojowników bezprawnie w bitwie, po prostu z lubieżnej chciwoci.

 

45. O Best of Munis! Zachowałe tę wygasłš rasę, produkujšc synów Goloka (tj. Synów urodzonych przez inne osoby kobiet po mierci męża) o niezłomnej zdolnoci.

 

46. I dlaczego mój ojciec zaszczycony, urodzony Uttary w tej szanowanej rodziny, otaczać węża wokół szyi BRAHMI n ascety?

 

Nie ciało zrodzone z K s rodziny attriya, shews oznaki nienawici zazdroci kierunku BRAHMI n . Czy to mój ojciec pokazał takie uczucie temu ascetycznemu, który złożył lub milczenia!

 

O Best of Munis - Te rzeczy i wiele innych niepokoi mój umysł wieloma poważnymi wštpliwociami. O litociwy więtym! Ty wiesz wszystko; bšd na tyle uprzejmy, aby stłumić ten zaburzony stan mojego umysłu.

 

W ten sposób kończy się pierwszy Adhyâya w czwartym Księdze S'rî Mad Devi bhagavatę purA n A 18000 wierszy przez Maharze s I Wed Vyasy.

 Rozdział II

 

O supremacji skutków Karmy

 

p. 252

 

1. suta powiedział: - Uczony Wjasa, syn Satyavati i znawcš Pura n as, gdy w ten sposób poproszony przez Janamejayi, syn Pariksita, którego serce stało się spokojny, odpowiedział w następujšcych słowach, zdolne do usuń wszystkie jego wštpliwoci. Vyâsa powiedział: -

 

2. O królu! Lepiej wiedzcie, że w tym wszechwiecie przebieg karmy nie jest łatwo zrozumiały; nawet dewy nie sš w stanie zrozumieć cudownych efektów działania; co mówić o mężczyznach!

 

3. Gdy Wszechwiat składa się z trzech Gu n jak powstało, było przez Karmy, że wszystko ma swój poczštek.

 

45. Było to nasienie Karmy, skšd Jîvowie (indywidualne dusze wcielone) powstały bez poczštku i końca. Ci Jîvas chodzš często i często inkarnujš się w niezliczonych odmianach łon, a następnie idš do rozwišzania. Kiedy ta Karma ustanie, Jîvowie nigdy nie będš mieli żadnego połšczenia z żadnym innym ciałem.

 

p. 253

 

6. Karmy wykonane przez Jîvasa sš dwojakiego rodzaju: - pomylne, niepomylne i miesz...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin