influencer-marketing-od-a-do-z.pdf

(17951 KB) Pobierz
INFLUENCER MARKE TING OD A DO Z
Influencer
Influencer
marketing
od A do Z
marketing
od A do Z
Patrycja Górecka-Butora
Paweł Strykowski
Katarzyna Biegun
Patrycja Górecka-Butora
Paweł Strykowski
Katarzyna Biegun
1
Spis treści
Wstęp
Influencer marketing teoretycznie
Geneza influencer marketingu – dlaczego influencerzy są popularni?
Influencer marketing w liczbach – efektywność i trendy 2019
Od nanoinfluencera do celebryty – typy influencerów
Korzyści z influencer marketingu
Generacja Z a influencerzy
4
8
10
16
28
49
54
Influencer marketing praktycznie – kampania w 10 krokach
Krok 1 – stwórz strategię
Krok 2 – zdecyduj, czy działasz z agencją, czy in-house
Krok 3 – korzystaj z monitoringu Internetu
Krok 4 – wybierz odpowiednie kanały i formaty
Krok 5 – przygotuj brief
Krok 6 – wybierz i zweryfikuj influencerów
Krok 7 – rozmawiaj, publikuj, promuj
Krok 8 – działaj zgodnie z prawem. Umowy, podatki, rozliczenia
Krok 9 – zapłać. Ile kosztuje influencer marketing?
Krok 10 – mierz efekty
59
61
72
78
91
108
114
134
140
155
164
Influencer marketing w szczegółach
SEO a influencer marketing
Content marketing a influencer marketing
Event marketing i influencerzy
Akcje CSR i influencerzy
Influencer marketing w branży turystycznej
Influencer marketing w branży technologicznej
Influencer marketing w branży beauty
Influencer marketing w branży finansowej
Influencer marketing w branży FMCG
Influencer marketing w małych i średnich przedsiębiorstwach
Influencer marketing w trudnych branżach
174
176
193
199
206
210
217
223
231
235
241
248
Influencer marketing na dokładkę
Influencer marketing na rynku globalnym
Eventy influencerskie w Polsce
Dobre praktyki. Długofalowa współpraca z influencerami
Własne projekty influencerów – czy warto je wspierać?
Kryzysy w influencer marketingu
255
257
263
267
273
279
Case studies
ASUS
Coffeedesk
ING i Patronite
Citi Handlowy
NA-KD
Arkana (kampania realizowana przez agencję adCookie)
Cyfrowa Foto, kampanie dla Pixbook.pl i Colorland
Brand24
notiOne
ALLNUTRITION
Play
286
287
294
299
306
310
315
323
333
337
342
349
Influencer WhiteList
Beauty
Biznes i prawo
DIY
Dom i wnętrza
Edukacja i nauka
Finanse i oszczędzanie
Fotografia
Gaming
Książki i filmy
Kulinaria i vege
Lifestyle
360
364
369
374
379
382
387
390
393
396
401
Moda
Motoryzacja
Muzyka
Ogrodnictwo i przyroda
Parenting
Podróże
Rozrywka
Social media, PR i marketing
Sport i fitness
Technologia i mobile
Zdrowie i dieta
355
406
411
414
419
423
428
432
444
449
453
456
Wstęp
W 2018 roku influencer marketing był jednym z najgorętszych trendów w branży.
Wiele polskich firm zatrudniło influencer marketing menedżerów, powstały nowe
platformy, organizowano konferencje poświęcone temu tematowi, a my w Whi-
tePress
®
każdego dnia otrzymywaliśmy kilka zapytań ofertowych. Setki przepro-
wadzonych kampanii, ponad 50 szkoleń i prelekcji z influencer marketingu oraz
relacje z ponad 3000 influencerów zmotywowały nas do zebrania na papierze
praktycznych wskazówek, opisów polecanych narzędzi i przykładów najciekaw-
szych współprac.
Jeśli czekałeś na kompendium wiedzy o współpracy z influencerami, szukasz
polskich case studies i badań dotyczących naszego rynku, a do tego lubisz zapach
druku, ta książka jest dla Ciebie. Cieszymy się, że sięgnąłeś po
Influencer marketing
od A do Z!
Mamy nadzieję, że kolejne rozdziały podręcznika rzucą nowe światło na
kampanie, które realizujesz, lub – jeśli dopiero przymierzasz się do współpracy z
influencerami – pomogą odpowiedzieć Ci na pytanie, czy warto.
A co najważniejsze – chcemy, by zebrane w tej książce wskazówki pozwoliły Ci
zaoszczędzić pieniądze i osiągać satysfakcjonujące efekty kampanii z internetowy-
mi twórcami.
Co znajdziesz w książce?
Influencer marketing od A do Z
to przede wszystkim praktyczny podręcznik. Znaj-
dziesz w nim odpowiedzi na pytania: „Jak przygotować skuteczną strategię?”, „Ile
kosztuje influencer marketing?”, „Czy warto zatrudnić agencję, czy lepiej działać
in-house?”, „Co powinno znaleźć się w umowie z influencerem?”, „Jak analizować
efekty kampanii?”. I wiele, wiele innych.
4
We współpracy z z markami z różnych branż działającymi na polskim rynku zebra-
liśmy ciekawe przykłady kampanii influencer marketingowych. Pokazujemy zasięgi,
ROI, koncepcje kreatywne i odpowiadamy na pytanie, czy ta forma marketingu sprze-
daje. Zaprosiliśmy do współpracy influencerów, marketerów, twórców narzędzi i orga-
nizatorów eventów branżowych. W książce oprócz naszych wskazówek znajdziesz
komentarze ekspertów specjalizujących się w różnych dziedzinach marketingu.
Na początku naszych prac nad książką założyliśmy, że będzie to pozycja opisująca
polski rynek. Niestety – większość dotychczas przeprowadzonych badań pochodzi
z zagranicy i nie uwzględnia specyfiki naszego podwórka. Właśnie dlatego przepro-
wadziliśmy własne badania:
Influencer marketing – efektywność i trendy 2019,
których
wyniki otrzymujesz od nas w tej książce. Zapytaliśmy ponad 400 polskich markete-
rów, którzy prowadzą kampanie z influencerami, o budżety, największe wyzwania,
wykorzystywane przez nich narzędzia i trendy.
Na deser mamy dla Ciebie
Influencer WhiteList,
czyli zestawienie najbardziej inspiru-
jących profili polskich influencerów. Jeśli nie wiesz, gdzie znaleźć twórców z konkretnej
branży i kto realnie angażuje odbiorców, zapraszamy do ostatniego rozdziału książki.
W rankingu znajdziesz wskaźniki takie jak zaangażowanie, współczynnik popularności,
liczba wzmianek w mediach i ekwiwalent reklamowy.
Razem z tym wydaniem otrzymujesz od nas także dostęp do dodatkowych
materiałów – wzorów umów, raportów po kampanii oraz przykładowej stra-
tegii. Wszystkie bonusy znajdziesz pod linkiem:
https://www.whitepress.pl/
ksiazka-influencer-marketing/bonus.
Podoba Ci się książka? Będzie nam ogromnie miło, jeśli podzielisz się opinią lub
zdjęciem w social mediach z hasztagiem #WhitePressBook.
Owocnej lektury!
Patrycja Górecka-Butora
Paweł Strykowski
Katarzyna Biegun
5
WSTęP
Zgłoś jeśli naruszono regulamin