marketing-alternatywny.pdf

(649 KB) Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Marketing alternatywny"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Jakub Wicher, rok 2008
Autor: Jakub Wicher
Tytuł: Marketing alternatywny
Data: 13.04.2020
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO.....................................5
Wygrywają kreatywni....................................................................................................5
Upadek Imperium.........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta.............................................................................................6
Nowa Era.......................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu.............................................................................................7
Alternatywa...................................................................................................................8
Dwa fronty rynku..........................................................................................................8
Tryumf nowej ery..........................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej.........................................................9
MARKA I LANS.....................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji..........................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną.........................................................................12
Podbój świadomości....................................................................................................12
Skuteczna transmisja..................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę....................................................................................14
Nie szmery bajery........................................................................................................14
Zmęczony rynek
..........................................................................................................15
Znokautuj konkurencję...............................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem!.......................................................16
Poniesieni przez emocje..............................................................................................17
Ideologia marki...........................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym?.................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji...........................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd...................................................................................26
Lansuję się, więc jestem..............................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych....................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu................................................................................28
Dzieło Twojego życia...................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę....................................................................................29
Niezmordowany zapał.................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych....................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach..................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny..............................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY.......................................................................33
Reklama mobilna........................................................................................................33
Materiały reklamowe..................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej..................................................................................35
Sklep internetowy.......................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych........................................................................39
Marketing internetowy...............................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski................................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli.................................................................45
Marka dla młodzieży...................................................................................................47
Przydatne adresy.........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU......................................................................54
Zorientuj się, jak wygląda twój rynek.........................................................................55
Zbadaj konkurencję....................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów...............................................................................................72
Opracowanie ankiet....................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów.............................................................88
A więc?........................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY...........................................................................93
Czym jest wizerunek firmy?........................................................................................94
Dobór próby................................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek?.........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy?...............................................................................99
Zbieranie danych z ankiet.........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny........................................................103
Jak odczytać wyniki?.................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji?....................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT...............................................................................107
PUBLIC RELATIONS...........................................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji.............................................................................................110
Zabawa w Boga...........................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy......................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR.....................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów.................................................................................115
Tożsamość wizualna..................................................................................................116
Biuletyn firmowy.......................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach............................................................................120
Przekazywanie inwentarza.........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych.......................................................................123
Pomocna dłoń............................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy?...................................................125
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji produktu lub usługi?............................129
Współpraca z pismami branżowymi oraz serwisami internetowymi........................131
Wpływ na środowiska opiniotwórcze........................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym......................................................................135
Wywiady w mediach..................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów...................................................139
Pracownicy narzędziem PR.......................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem................................................................................145
„Pismaki & Szmatławce”.......................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe.................................................................................150
PRZYDATNE ADRESY.........................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA..................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie.............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie......................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy...............................................................................167
Imprezy integracyjne................................................................................................169
Szkolenia dla pracowników.......................................................................................170
ZAKOŃCZENIE...................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY -
darmowy fragment -
Złote Myśli
Jakub Wicher
● str.
5
Public Relations
Public Relations to zarządzanie informacją i sferą niematerialną
w ramach działań na rynku poprzez budowanie wizerunku firmy
i zaufania do niej. PR to działania długookresowe, mające na celu
budowanie więzi między firmą a otoczeniem. PR to obustronna
komunikacja między firmą a klientem, promocja firmy oparta na
opiniach innych, reklama firmy poprzez „niezależne” informacje,
informowanie otoczenia o działalności firmy, nadawanie ducha
firmie, zarządzanie jej wizerunkiem i relacjami z klientami,
wykorzystywanie
wszystkich
możliwych
kanałów
komunikacji
i odnajdywanie nowych.
Zarząd Sfery Abstrakcji
Zarówno reklama jak i PR zarządzają sferami wyobrażeń klientów
o firmie, czyli kontrolują niematerialny byt, jakim jest wizerunek
firmy. Między tymi dwoma dziedzinami są atoli pewne różnice.
Reklama to ogół treści, które mówisz o swojej firmie, PR to ogół
treści otoczenia na temat Twojej firmy. Reklama ma na celu
zwiększenie sprzedaży, jest apoteozą Twoich produktów i firmy,
przejaskrawia rzeczywistość i działa na emocje. PR działa na
racjonalną część naszego postrzegania.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jakub Wicher
Zgłoś jeśli naruszono regulamin