potega-jednego-e-maila.pdf

(893 KB) Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Potęga jednego e-maila"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Sebastian Schabowski, rok 2008
Autor: Sebastian Schabowski
Tytuł: Potęga jednego e-maila
Data: 13.04.2020
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
SPIS TREŚCI
WSTĘP........................................................................................................4
CZEGO MOŻNA DOKONAĆ WYSYŁAJĄC E-MAILA?...................................5
SPECYFIKA LISTU ELEKTRONICZNEGO
...................................................7
Odbiorca znajdzie dla Ciebie czas.............................................................9
Wielka szansa autoprezentacyjna.............................................................9
Tak niewiele, a tak wiele..........................................................................13
PISZEMY E-MAILA....................................................................................15
Z jakiego adresu wysłać?
........................................................................18
Na jaki adres?
.........................................................................................19
Temat - jak uniknąć zaklasyfikowania listu do SPAMu
i wywrzeć dobre wrażenie
......................................................................21
Treść........................................................................................................24
Rozpoczynanie listu
...........................................................................25
Jak dobrać treść do odbiorcy?............................................................25
Dowiedz się więcej o odbiorcy - Google.com
.....................................27
Emotikony i skróty - używać czy nie używać? - oto jest pytanie
.......29
Dobór języka.......................................................................................32
Długość listu, układ tekstu, załączniki...............................................34
Analiza od strony odbiorcy
................................................................37
Nie bądź ponurakiem, czyli o potędze humoru
.................................39
Unikanie sabotowania własnych wypowiedzi.....................................41
Słowa zwiększające skuteczność komunikacji
...................................43
Stawianie pytań..................................................................................50
Cytowanie cudzych wypowiedzi i opowiadanie historii.....................51
Podawanie powodów i motywów swoich działań...............................53
Istota e-mailowego wywierania wpływu
............................................55
Istota e-mailowego wywierania wrażenia...........................................61
Zakończenie listu
...............................................................................67
Przeczytaj zanim wyślesz!
..................................................................68
Błyskawiczne udzielanie odpowiedzi
- powiadomienie SMSem i WAP............................................................70
Ponawianie e-maili
.................................................................................72
Symulacja odpowiedzi............................................................................74
Wersja optymistyczna.........................................................................74
Wersja średnia....................................................................................75
Wersja pesymistyczna.........................................................................76
Odpowiadanie i cytowanie......................................................................77
Przesyłanie dalej
....................................................................................80
Segregowanie poczty...............................................................................82
INNE WAŻNE ASPEKTY ELEKTRONICZNEJ KORESPONDENCJI............70
STARANIE SIĘ O PRACĘ, WSPÓŁPRACĘ.................................................84
E-MAILE Z POMYSŁAMI, PROPOZYCJAMI, UWAGAMI, OPINIAMI........88
BIBLIOGRAFIA.........................................................................................90
POTĘGA JEDNEGO E-MAILA -
darmowy fragment -
Złote Myśli
Sebastian Schabowski
● str.
4
Wstęp
Drogi Czytelniku!
Prawdopodobnie używasz już poczty elektronicznej. Jeśli chcesz
z niej korzystać z jeszcze większym powodzeniem – moja książka
przeznaczona jest właśnie dla Ciebie.
Jej zadaniem jest pomóc Ci tworzyć lepsze listy elektroniczne, bez
względu na to, do kogo i w jakiej sprawie piszesz.
Książka pokazuje, jak skutecznie formułować prośby, propozycje
i zdalnie kreować swój wizerunek. Zawiera wiele porad dotyczących
wszystkich
etapów
elektronicznej
korespondencji.
mojego
one,
w zdecydowanej
większości,
wynikiem
doświadczenia
w skutecznym pisaniu e-maili.
Mam nadzieję, że po jej przeczytaniu i zastosowaniu zawartych
w niej
wskazówek,
odczujesz
poprawę
efektywności
swojej
elektronicznej komunikacji i odniesiesz wiele sukcesów, których
początkiem będzie jeden skuteczny e-mail.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Sebastian Schabowski
POTĘGA JEDNEGO E-MAILA -
darmowy fragment -
Złote Myśli
Sebastian Schabowski
● str.
5
Czego można dokonać wysyłając e-maila?
Co możesz spowodować klikając „Wyślij” w swoim małym „Centrum
Zarządzania Światem”, zlokalizowanym Gdziekolwiek? Otóż Ktoś,
zlokalizowany również Gdziekolwiek, może podjąć zasugerowane mu
działania, które będą dobre dla Ciebie i dla innych ludzi. Możesz
również
przekazać
najcenniejszy
„towar”
XXI
wieku,
czyli
informację.
Czy to wiele? Trudno o więcej!
A teraz podam kilka przykładów pokazujących, czego można
dokonać i co zyskać, wysyłając e-maila:
1. nawiązać kontakt z ważną dla Ciebie osobą,
2. zacząć współpracę z czasopismem czy serwisem internetowym,
3. otrzymać pracę,
4. wykonywać pracę – np. przeprowadzając wywiady, wysyłając
swoje programy czy artykuły,
5. wywołać uśmiech i pozytywny stan emocjonalny bliskiej Ci osoby,
choćby była na drugim końcu świata,
6. skłonić kogoś do zmiany zdania,
7. skutecznie zasugerować komuś poprawienie czegoś,
8. zadać pytanie i uzyskać odpowiedź, która jest dla Ciebie na wagę
złota,
9. złożyć skuteczną reklamację i odzyskać to, co Ci się należy,
10.zbudować swój wizerunek w oczach odbiorcy,
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Sebastian Schabowski
Zgłoś jeśli naruszono regulamin