Excel_2007_PL_cwiczenia_praktyczne_cwex27.pdf

(412 KB) Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREœCI
Excel 2007 PL.
Æwiczenia praktyczne
Autor: Krzysztof Mas³owski
ISBN: 83-246-0841-9
Format: A5, stron: 176
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Excel 2007 to najnowsza wersja popularnego programu Microsoftu do zarz¹dzania
arkuszami kalkulacyjnymi. Wœród dostêpnych nowoœci warto zwróciæ uwagê na
przebudowany interfejs, który pozwoli Ci szybciej uzyskaæ dostêp do potrzebnych
funkcji, dodatkowo zapewnia wiêcej miejsca do wykonywania zadañ oraz dzia³a
bardziej wydajnie ni¿ ten ze starszych wersji programu. Ponadto Excel 2007 umo¿liwia
tworzenie efektownych wykresów, przeprowadzanie wszechstronnych analiz i wspó³pracê
wielu osób nad tymi samymi dokumentami. Excel 2007 udostêpnia tak¿e wiele innych
funkcji, które pozwol¹ Ci jeszcze sprawniej zarz¹dzaæ danymi.
Dziêki ksi¹¿ce „Excel 2007 PL. Æwiczenia praktyczne” szybko postawisz pierwsze
kroki w œwiecie arkuszy kalkulacyjnych. Poznasz interfejs Excela, nauczysz siê tworzyæ
skoroszyty, poruszaæ siê po arkuszach i wpisywaæ dane do komórek. Dowiesz siê,
jak zaznaczaæ zakresy, wpisywaæ w nie informacje, a tak¿e na ró¿ne sposoby edytowaæ
i formatowaæ zawartoœæ arkusza. Zaczniesz stosowaæ przydatne formu³y i funkcje oraz
nauczysz siê tworzyæ przejrzyste wykresy. Zobaczysz te¿, jak wydrukowaæ
przygotowany dokument.
• Korzystanie ze wst¹¿ki i innych elementów interfejsu
• Poruszanie siê po arkuszach, skoroszytach i plikach
• Wpisywanie informacji
• Zaznaczanie i modyfikowanie zakresów
• Modyfikowanie zawartoœci arkuszy
• Formatowanie danych
• U¿ywanie formu³ i funkcji
• Podgl¹d i drukowanie dokumentów
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Praktyczne æwiczenia sprawi¹, ¿e szybko nauczysz siê
korzystaæ z najwa¿niejszych narzêdzi programu Excel 2007
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Rozdział 1. Przygotowanie do pracy
Wprowadzenie
Tworzenie skoroszytów
Wstążka
Menu Opcje
7
7
7
13
16
Rozdział 2. Poruszanie się po arkuszu i wpisywanie informacji
do komórek
Wprowadzenie
Poruszanie się po arkuszu, liczba kolumn i wierszy
Wpisywanie tekstu i liczb do komórek arkusza
Wpisywanie formuł
Komentarze
Wartości logiczne i użycie prostej funkcji
Psikusy Excela
Dodatkowe informacje o poruszaniu się po arkuszu
Polecenia Cofnij i Wykonaj ponownie
19
19
20
26
34
37
40
42
45
48
Rozdział 3. Arkusz, skoroszyt i plik
Wprowadzenie
Arkusze to „kartki” w skoroszycie
Zapisywanie skoroszytów w plikach
Kończenie pracy i zamykanie okna
Otwieranie plików
Kopiowanie i przesuwanie arkuszy z pliku do pliku
51
51
52
61
66
68
70
4
Excel 2007 PL • Ćwiczenia praktyczne
Rozdział 4. Zakresy
Wprowadzenie
Zaznaczanie zakresów
Wpisywanie danych do zaznaczonego zakresu
73
73
74
78
Rozdział 5. Edytowanie zawartości arkusza
Wprowadzenie
Czyszczenie komórki
Poprawianie zawartości komórki
Edytowanie komentarza
Wstawianie wierszy i kolumn
Usuwanie wierszy i kolumn
Wstawianie i usuwanie komórek
Kopiowanie za pomocą Schowka
Przesuwanie (przenoszenie) za pomocą Schowka
Kopiowanie i przesuwanie przez przeciąganie myszą
81
81
81
85
87
88
90
91
94
102
103
Rozdział 6. Formatowanie
Wprowadzenie
Zmiana czcionki i wyrównania
Tło, obramowania i kolor pisma
Automatyczne formatowanie tabel — style
Usuwanie formatowania
Data
Czas
Malarz formatów
Ukrywanie i odkrywanie wierszy i kolumn
107
107
108
110
113
115
116
122
124
126
Rozdział 7. Formuły i funkcje
Wprowadzenie
Sumowanie
Excel jest doskonałym kalkulatorem
Adresy względne, bezwzględne i mieszane
Przykłady użycia funkcji
Adresowanie trójwymiarowe
129
129
129
139
141
145
151
Rozdział 8. Wykresy
Wprowadzenie
Tworzenie wykresów
Zmienianie istniejącego wykresu
Wykresy są dynamicznie połączone z danymi
155
155
156
159
164
Spis treści
5
Rozdział 9. Oglądanie i drukowanie
Wprowadzenie
Oglądanie
Podgląd wydruku
Drukowanie
165
165
165
170
173
W rozdziale 2. nie wyszliśmy poza arkusz, czyli jedną wielką
tabelę liczącą 1 048 576 wierszy i 16 384 kolumny (w trybie
zgodności z Excelem 97 – 2003 odpowiednio: 65 536 wierszy
i 256 kolumn). Jeżeli nawet wszystkie dane i formuły możemy zmie-
ścić w jednym arkuszu, często warto zapisać je na kilku oddzielnych
arkuszach, „spiętych” razem w jeden skoroszyt. Na przykład wyniki
sprzedaży w poszczególnych miesiącach wygodniej zapisać w 12 od-
dzielnych arkuszach, co ułatwi wyszukiwanie informacji i wykonywa-
nie obliczeń.
Wszystkie dane wpisywane do komórek jednego lub wielu arkuszy
pozostają w pamięci operacyjnej, czyszczonej przy zamykaniu progra-
mu lub wyłączaniu komputera, więc jeśli przedtem nie zapiszemy sko-
roszytu w postaci pliku na dysku, utracimy dane. Stąd prosty wniosek,
że informacje, które będą potrzebne w przyszłości, trzeba trwale za-
pisać, a zapisujemy je w plikach na dysku twardym lub dyskietce.
Zatem spinając razem kilka arkuszy, tworzymy skoroszyt, a potem ten
skoroszyt pakujemy do koperty nazywanej plikiem i odkładamy na
półkę-folder w magazynie-dysku.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin