Adobe_Flash_CS4_CS4_PL_Professional_Biblia_flcs4b.pdf
(
1666 KB
)
Pobierz
Adobe Flash CS4/CS4
PL Professional. Biblia
Autor:
Robert Reinhardt, Snow Dowd
T³umaczenie: Pawe³ Koronkiewicz
ISBN: 978-83-246-2456-0
Tytu³ orygina³u:
Flash CS4 Professional Bible
Format: 172245, stron: 1192
Ujarzmij potêgê programu Flash CS4 i twórz atrakcyjne serwisy internetowe!
• Jak stworzyæ rozbudowan¹ i efektown¹ witrynê WWW?
• Jak skutecznie dopasowaæ dŸwiêk i animacjê?
• Jak korzystaæ z uaktualnionego kodu ActionScript?
Program Flash to potê¿ne, wielozadaniowe narzêdzie, spe³niaj¹ce funkcje programu
ilustracyjnego oraz edytora obrazów i dŸwiêków. S³u¿y ono tak¿e do tworzenia bogatych
w efekty specjalne animacji oraz rozbudowanych serwisów WWW. Najnowsza wersja
Flasha, CS4, oferuje wrêcz nieograniczone mo¿liwoœci: zapewnia wygodn¹ wspó³pracê
z innymi narzêdziami oraz bazami danych, a tak¿e zintegrowanie animacji z serwisami
internetowymi. Nowoœci w CS4 to obs³uga obiektów 3D oraz import projektów wraz
z ich elementami z takich programów, jak Photoshop czy Illustrator.
Ksi¹¿ka „Adobe Flash CS4/CS4 PL Professional. Biblia” zawiera pe³ny i szczegó³owy
opis tego programu – od podstaw jego obs³ugi do zaawansowanych technik programowania.
Znajdziesz tu wiele praktycznych przyk³adów i wskazówek do natychmiastowego
wykorzystania. Dotycz¹ one integracji animacji i dŸwiêku w filmach. Dziêki temu
podrêcznikowi dowiesz siê tak¿e, jak korzystaæ ze sk³adników Flasha i szybko tworzyæ
dynamiczne aplikacje, obs³uguj¹ce zmieniaj¹ce siê zbiory danych. Poznasz równie¿
ca³oœæ uaktualnionego kodu ActionScript 3.0, czyli najnowszej wersji, dostêpnej
w odtwarzaczu Flash Player 9 i póŸniejszych. Po prostu nauczysz siê tworzyæ
wspania³e, bogate w efekty specjalne i rozbudowane serwisy WWW!
• Tworzenie witryn we Flashu
• Œrodowisko Flasha
• Narzêdzia do rysowania i grafika
• Praca z kolorem i tekstem
• Przekszta³canie tekstów, symboli i grup
• Animacja i efekty specjalne
• Modyfikacja sekwencji wieloklatkowych
• Filtry, tryby mieszania, linie pomocnicze i maski
• T³o, scenografia i dŸwiêk
• Skrypty na osi czasu i obs³ugi zdarzeñ
• ActionScript w praktyce
• Dynamiczny HTML
Naucz siê tworzyæ zachwycaj¹ce serwisy WWW!
Spis treści
O autorach ....................................................................................................... 23
O redaktorze technicznym ............................................................................. 25
Wstęp ............................................................................................................... 27
Część I
Wprowadzenie do tworzenia witryn we Flashu ............. 35
Rozdział 1.
Struktura Flasha ............................................................................. 37
Przede wszystkim integracja ...............................................................................................................38
Topografia Flasha CS4 .................................................................................................................41
Typy plików Flasha ......................................................................................................................42
Wiele
światów
Flasha CS4 .................................................................................................................47
Przetwarzanie obrazów rastrowych ..............................................................................................48
Program wektorowy ......................................................................................................................49
Animacje wektorowe ....................................................................................................................49
Mechanizm odtwarzania wideo ....................................................................................................49
Odtwarzacz audio .........................................................................................................................50
Multimedialne
środowisko
edycyjne ............................................................................................50
Sekwenser animacyjny .................................................................................................................50
Programowanie i obsługa baz danych ...........................................................................................51
Środowisko
programisty aplikacji typu desktop ...........................................................................52
Podsumowanie ....................................................................................................................................52
Rozdział 2.
Przegląd technologii sieciowych ................................................... 53
Miejsce Flasha w internetowej ewolucji .............................................................................................53
Wielkie nadzieje ...........................................................................................................................53
Flash — tak czy nie? .....................................................................................................................57
Metody alternatywne ....................................................................................................................61
Technologie towarzyszące ..................................................................................................................64
HTML wciąż
żywy
.......................................................................................................................64
Skrypty JavaScript strony klienta .................................................................................................65
Świat
usług Web Services .............................................................................................................66
Technologie serwerowe firmy Adobe ...........................................................................................66
Projekt i jego potencjał .......................................................................................................................66
Prezentacje liniowe .......................................................................................................................67
Prezentacje interaktywne ..............................................................................................................67
6
Adobe Flash CS4/CS4 PL Professional. Biblia
Prezentacje sterowane danymi ......................................................................................................67
Aplikacje sterowane danymi (lub aplikacje RIA) .........................................................................67
Podsumowanie ....................................................................................................................................68
Rozdział 3.
Planowanie projektów ................................................................... 69
Podstawy organizacji pracy ................................................................................................................69
Faza I — Pomysł i podstawowe założenia projektu ......................................................................70
Faza II — Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji ............................................................81
Panel Project (Projekt) Flasha CS4 .....................................................................................................84
Tworzenie struktury projektu (1) ..................................................................................................85
Tworzenie projektu we Flashu CS4 (2) ........................................................................................86
Zmienianie konfiguracji projektu i panelu (3) ..............................................................................89
Otwieranie i edycja plików w projekcie (4) ..................................................................................91
Publikowanie gotowego projektu (5) ............................................................................................92
Podsumowanie ....................................................................................................................................93
Część II
Środowisko
Flasha ............................................................ 95
Rozdział 4.
Interfejs — podstawy .................................................................... 97
Zaczynamy ..........................................................................................................................................97
Witamy we Flashu CS4 ................................................................................................................98
Strona startowa .............................................................................................................................98
Opcje menu pomocy ...................................................................................................................100
Interfejs Flasha w systemach Mac OS i Windows ......................................................................101
Co można zrobić w panelu Properties (Właściwości) .................................................................103
Zarządzanie oknami i panelami ........................................................................................................105
Menu podręczne (kontekstowe) ..................................................................................................105
Panele swobodne i dokowane .....................................................................................................105
Uaktywnianie paneli lub okien ...................................................................................................106
Tworzenie własnych układów paneli ..........................................................................................107
Skróty klawiaturowe ...................................................................................................................108
Przybornik (panel Tools — Narzędzia) .............................................................................................110
Zarządzanie przybornikiem ........................................................................................................110
Poznawanie przybornika .............................................................................................................111
Korzystanie z opcji narzędzi .......................................................................................................111
Dostosowywanie przybornika .....................................................................................................111
Okno dokumentu ...............................................................................................................................115
Sterowanie oknem dokumentu ....................................................................................................115
Poznawanie okna dokumentu .....................................................................................................118
Korzystanie ze scen ....................................................................................................................120
Korzystanie z menu opcji okna dokumentu ................................................................................121
Praca z szablonami .....................................................................................................................124
Okno osi czasu ..................................................................................................................................124
Sterowanie oknem osi czasu .......................................................................................................125
Korzystanie z paska narzędziowego Controller ..........................................................................126
Poznawanie osi czasu ..................................................................................................................126
Edycja klatek i warstw ................................................................................................................130
Opcje widoku klatek ...................................................................................................................140
Drukowanie .......................................................................................................................................142
Podsumowanie ..................................................................................................................................143
Spis treści
7
Rozdział 5.
Rysowanie we Flashu ................................................................... 145
Kształty geometryczne ......................................................................................................................147
Oval (Owal) ................................................................................................................................147
Oval Primitive (Narzędzie Owal) ...............................................................................................148
Rectangle (Prostokąt) i Rectangle Primitive (Narzędzie Prostokąt) ............................................149
Parametry Join (Połączenie) i Miter (Ostre) ...............................................................................151
PolyStar (Narzędzie Gwiazda-Wielokąt) ....................................................................................151
Narzędzie Line (Linia) ................................................................................................................153
Narzędzia rysowania .........................................................................................................................153
Narzędzie Pencil (Ołówek) .........................................................................................................154
Narzędzie Brush (Pędzel) ...........................................................................................................155
Narzędzie Eraser (Gumka) ..........................................................................................................159
Tworzenie precyzyjnych linii i krzywych Béziera za pomocą narzędzia Pen ...................................160
Wypełnienia i zarysy .........................................................................................................................165
Wybieranie kolorów ...................................................................................................................165
Wybór stylu linii .........................................................................................................................165
Kontrola skalowania linii ............................................................................................................169
Optymalizacja rysunków ...................................................................................................................171
Wykorzystanie narzędzi zaznaczania ................................................................................................172
Narzędzie Selection (Zaznaczenie) .............................................................................................172
Narzędzie Lasso ..........................................................................................................................179
Narzędzie Subselection (Zaznaczenie cząstkowe) ......................................................................181
Praca nad kompozycją i wyrównywanie elementów .........................................................................183
Upraszczanie ustawień przyciągania ..........................................................................................183
Panele projektowania ..................................................................................................................188
Menu Edit (Edycja) ...........................................................................................................................193
Spray Brush (Rozpylacz) i Deco (Zamalowywanie) — wzory z symboli .........................................195
Rozpylacz — losowe wzory z symboli .......................................................................................196
Deco (Zamalowywanie) — wzory i układy ................................................................................198
Podsumowanie ..................................................................................................................................203
Rozdział 6.
Symbole, instancje i biblioteka ................................................... 205
Biblioteka i jej zawartość ..................................................................................................................206
Praca z bibliotekami wspólnymi i zewnętrznymi ........................................................................206
Praca z wieloma bibliotekami .....................................................................................................208
Praca z panelem biblioteki ..........................................................................................................210
Porządkowanie paneli biblioteki .................................................................................................213
Definiowanie typu zawartości ...........................................................................................................215
„Surowe” dane ............................................................................................................................215
Obiekty rysowania i kształty podstawowe ..................................................................................215
Grupy ..........................................................................................................................................216
Symbole ......................................................................................................................................217
Importowane elementy ...............................................................................................................218
Edycja symboli .................................................................................................................................220
Tryb edycji symbolu ...................................................................................................................220
Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window) ..........................................................220
Edycja symbolu w miejscu (Edit In Place) .................................................................................222
Edycja symbolu z poziomu biblioteki .........................................................................................222
Powrót do filmu po zakończeniu edycji symbolu .......................................................................222
8
Adobe Flash CS4/CS4 PL Professional. Biblia
Modyfikowanie właściwości symbolu na stole montażowym ..........................................................223
Modyfikowanie koloru i przezroczystości ..................................................................................224
Zmiana typu symbolu .................................................................................................................225
Zamiana symbolu (Swap Symbol) ..............................................................................................226
Tworzenie zagnieżdżonych struktur symboli ....................................................................................226
Konwersja prostego kształtu na symbol graficzny ......................................................................227
Symbole Graphic (Grafika) w przycisku ....................................................................................228
Animacja symboli graficznych w klipie filmowym ....................................................................230
Dodanie klipu filmowego do symbolu przycisku ........................................................................231
Modyfikowanie instancji klipu ...................................................................................................233
Skalowanie dziewięcioplasterkowe dla tła klipu filmowego .............................................................235
Narzędzie Movie Explorer (Eksplorator filmu) ................................................................................238
Filtrowanie widoku .....................................................................................................................238
Lista obiektów ............................................................................................................................239
Menu opcji okna Movie Explorer (Eksplorator filmu) ................................................................240
Menu podręczne .........................................................................................................................241
Biblioteki współużytkowane w czasie edycji ....................................................................................242
Podsumowanie ..................................................................................................................................245
Rozdział 7.
Kolor .............................................................................................. 247
Podstawowe zagadnienia dotyczące koloru ......................................................................................248
Paleta kolorów bezpiecznych dla sieci ........................................................................................249
Kod szesnastkowy ......................................................................................................................249
Efektywne posługiwanie się kolorem .........................................................................................250
Praca z panelem Swatches (Próbki) ..................................................................................................254
Opcje panelu Swatches (Próbki) .................................................................................................256
Importowanie własnych palet .....................................................................................................258
Panel Color (Kolor) ...........................................................................................................................262
Zmiana stopnia krycia wypełnienia lub obrysu ...........................................................................265
Praca z wypełnieniami gradientowymi .......................................................................................265
Edycja kolorów w wypełnieniach gradientowych .......................................................................267
Wypełnienia gradientowe a przezroczystość ..............................................................................269
Zaznaczanie wypełnień rastrowych ............................................................................................271
Korzystanie z narzędzi Eyedropper (Kroplomierz), Paint Bucket (Wiadro z farbą)
oraz Ink Bottle (Kałamarz) ............................................................................................................272
Podsumowanie ..................................................................................................................................273
Rozdział 8.
Praca z tekstem ........................................................................... 275
Typografia .........................................................................................................................................276
Rodzaje pól tekstowych we Flashu ...................................................................................................276
Statyczne pola tekstowe ..............................................................................................................278
Edytowalne pola tekstowe, czyli pola dynamiczne i wejściowe .................................................279
Panel Properties (Właściwości) w trakcie pracy z narzędziem Text (Tekst) .....................................281
Praca z narzędziem Text (Tekst) .................................................................................................281
Ustawianie atrybutów tekstu w inspektorze właściwości ...........................................................285
Eksport czcionek i ich wyświetlanie .................................................................................................292
Wygładzanie czcionek ................................................................................................................292
Renderowanie tekstu bez wygładzania .......................................................................................295
Czcionki urządzenia ....................................................................................................................295
Opcja Use Device Fonts (Użyj czcionek urządzenia) .................................................................296
Problemy z wyświetlaniem czcionek ..........................................................................................297
Zastępowanie czcionek ...............................................................................................................297
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
100_sposobow_na_Flash_100fla.pdf
(2168 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_Oficjalny_podrecznik_flcs3o.pdf
(3674 KB)
Adobe_Flash_Professional_CS6_CS6PL_Oficjalny_podrecznik_flcs6o.pdf
(6635 KB)
ActionScript_2_0_Od_podstaw_acs2po.pdf
(765 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_PL_Techniki_studyjne_Oficjalny_podrecznik_fcs3ts.pdf
(3400 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin