Flash_CS3_Professional_PL_Techniki_zaawansowane_Klatka_po_klatce_flcs3t.pdf
(
588 KB
)
Pobierz
Flash CS3 Professional PL.
Techniki zaawansowane.
Klatka po klatce
Autor: Russell Chun
T³umaczenie: Joanna Pasek
ISBN: 978-83-246-1342-7
Tytu³ orygina³u:
Flash CS3 Professional
Advanced for Windows and Macintosh:
Visual QuickPro Guide
Format: 168x237, stron: 530
Odkryj najg³êbiej strze¿one tajemnice Flasha
•
Jak tworzyæ rozbudowane animacje?
•
W jaki sposób kontrolowaæ obiekty, wykorzystuj¹c ActionScript?
•
Jak pobieraæ dane z zewnêtrznych Ÿróde³?
Flash CS3 Professional to kolejne wcielenie narzêdzia, które zyska³o uznanie
dziesi¹tek tysiêcy twórców witryn WWW. Jednak jego niesamowite mo¿liwoœci
w zakresie tworzenia grafiki i animacji to tylko wierzcho³ek góry lodowej. Swoj¹
prawdziw¹ potêgê Flash ujawnia, gdy siêgniemy po rozwi¹zania oparte na wbudowanym,
obiektowym jêzyku programowania nosz¹cym nazwê ActionScript 3.0. Za jego pomoc¹
mo¿emy kontrolowaæ niemal ka¿dy aspekt animacji i wszystkie obiekty wchodz¹ce w jej
sk³ad, sterowaæ wyœwietlaniem i pobieraniem danych oraz odtwarzaniem dŸwiêku.
Jesteœmy w stanie wykreowaæ niesamowite efekty, jakich nigdy nie uzyskalibyœmy,
wykorzystuj¹c inne techniki. W ksi¹¿ce „Flash CS Professional PL. Techniki
zaawansowane. Klatka po klatce" opisano techniki tworzenia animacji zwi¹zane
ze stosowaniem jêzyka ActionScript. Czytaj¹c j¹, poznasz podstawy tego jêzyka, a tak¿e
dowiesz siê, w jaki sposób pisaæ skrypty i do jakich obiektów je do³¹czaæ. Nauczysz siê
kontrolowaæ elementy graficzne, dŸwiêkowe, tekstowe i nawigacyjne umieszczone
w prezentacji za pomoc¹ poleceñ ActionScriptu. Opanujesz sposoby ³¹czenia witryn
WWW tworzonych we Flashu z zewnêtrznymi plikami, przegl¹dark¹ internetow¹
i serwerem, na którym s¹ publikowane. Znajdziesz tu tak¿e informacje o wykrywaniu
b³êdów w skryptach i ich usuwaniu.
•
Animacje poklatkowe i automatyczne
•
Animowane maski
•
Rotoskopia
•
Edycja kodu ActionScript w panelu Actions
•
Tworzenie funkcji
•
Obs³uga zdarzeñ w animacji
•
Zarz¹dzanie listwami czasowymi
•
Tworzenie elementów nawigacyjnych
•
Pobieranie plików multimedialnych z zewnêtrznych Ÿróde³
•
Przetwarzanie elementów graficznych i dŸwiêkowych oraz danych tekstowych
•
Operacje matematyczne we Flashu
•
Optymalizacja filmów
Odkryj zapieraj¹ce dech w piersiach mo¿liwoœci synergii Flasha i jêzyka ActionScript!
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Spis tre ci
Spis tre ci
WstÚp
9
Czö è I
Rozdziaä 1.
Zaawansowane animacje
Tworzenie zïo onych projektów
13
15
Automatyczna animacja ruchu ................................................................................ 16
Automatyczna animacja ksztaïtu ............................................................................. 28
Efekty specjalne ...................................................................................................... 33
Animowane i zïo one maski .................................................................................... 38
Rozdziaä 2.
Praca z wideo
49
Osadzanie plików wideo we Flashu ....................................................................... 50
ZewnÚtrzne pliki wideo; stopniowe pobieranie filmów w trakcie odtwarzania ...... 59
Rotoskopia ............................................................................................................... 65
Spis tre ci
Czö è II
Rozdziaä 3.
Interaktywno Ê
Posïugiwanie siÚ jÚzykiem ActionScript
67
69
Co kryje nazwa ActionScript 3.0? .......................................................................... 70
Obiekty i klasy ......................................................................................................... 71
Metody i wïa ciwo ci .............................................................................................. 72
U ywanie notacji kropkowej ................................................................................... 73
WiÚcej na temat interpunkcji ................................................................................. 75
Panel Operacje ........................................................................................................ 76
Edycja kodu ActionScript ....................................................................................... 85
U ywanie obiektów ................................................................................................. 88
Funkcje .................................................................................................................... 97
Stosowanie komentarzy ......................................................................................... 101
Rozdziaä 4.
WiÚcej o przyciskach i obsïudze zdarzeñ
103
Odbieranie zdarzeñ ............................................................................................... 104
Obsïuga myszy ....................................................................................................... 106
Klasa SimpleButton ............................................................................................... 110
Niewidoczne przyciski .......................................................................................... 114
Animowane przyciski a klipy filmowe .................................................................. 116
Zïo one przyciski ................................................................................................... 119
Mo liwo ci ledzenia przycisków ......................................................................... 123
Zmiana zachowania przycisku .............................................................................. 126
5
Spis tre ci
Dynamiczne tworzenie przycisków ......................................................................... 129
Obsïuga klawiatury ................................................................................................ 131
Menu podrÚczne ................................................................................................... 134
Tworzenie powtarzajÈcych siÚ akcji ..................................................................... 140
Obiekt Timer ......................................................................................................... 141
Podsumowanie zdarzeñ ........................................................................................ 144
Rozdziaä 5.
Praca z wieloma listwami czasowymi
145
Nawigowanie listwami czasowymi klipów filmowych ........................................ 146
¥cie ki adresowe ................................................................................................... 147
BezwzglÚdne i wzglÚdne cie ki adresowe ......................................................... 151
U ywanie akcji with do adresowania klipów filmowych ..................................... 153
Klipy filmowe jako kontenery ............................................................................... 155
Etykiety ujÚÊ .......................................................................................................... 159
Rozdziaä 6.
ZarzÈdzanie komunikacjÈ zewnÚtrznÈ
163
Komunikowanie siÚ przez przeglÈdarkÚ internetowÈ ......................................... 164
adowanie zewnÚtrznych filmów Flasha ............................................................. 180
Kontrolowanie zaïadowanych filmów Flasha ...................................................... 185
adowanie zewnÚtrznych obrazów ...................................................................... 190
Komunikacja z zewnÚtrznym wideo .................................................................... 193
Stosowanie projektorów i akcji fscommand ......................................................... 200
Komunikowanie siÚ z drukarkÈ ............................................................................ 203
Wykrywanie pobierania danych z sieci — wska niki postÚpu ïadowania ......... 212
Spis tre ci
Czö è III
Rozdziaä 7.
Sterowanie grafikÈ i d wiÚkiem
Sterowanie grafikÈ
221
223
Lista wy wietlania ................................................................................................. 224
Zmiana wïasno ci obiektu graficznego ................................................................. 225
Skalowanie i znieksztaïcanie obiektów ................................................................ 232
Zmiana koloru ........................................................................................................ 236
Mieszanie kolorów ................................................................................................ 242
U ycie filtrów do tworzenia efektów specjalnych ............................................... 245
PrzeciÈganie i upuszczanie obiektów ................................................................... 248
Wykrywanie kolizji obiektów ............................................................................... 252
Dynamiczne tworzenie obiektów ........................................................................... 255
Kontrolowanie kolejno ci nakïadania obiektów .................................................. 258
Dynamiczne tworzenie ksztaïtów ......................................................................... 261
Dynamiczne maski ................................................................................................ 278
Dostosowanie wyglÈdu wska nika myszy ............................................................ 284
Podstawy animacji za pomocÈ jÚzyka ActionScript ............................................. 286
Obrazy bitmapowe ................................................................................................ 291
Tworzenie bitmap i dostÚp do nich ...................................................................... 292
6
Spis tre ci
Edycja bitmap ........................................................................................................ 298
U ywanie filtrów do modyfikacji bitmap ............................................................. 308
Animowanie bitmap .............................................................................................. 311
Rozdziaä 8.
Sterowanie d wiÚkiem
315
Wprowadzanie d wiÚków ..................................................................................... 316
Odtwarzanie d wiÚków z biblioteki ..................................................................... 317
Wczytywanie i odtwarzanie zewnÚtrznych d wiÚków ........................................ 319
Sterowanie odtwarzaniem d wiÚków ................................................................... 321
Modyfikacja natÚ enia i balansu d wiÚku ............................................................ 325
Wykrywanie zdarzeñ d wiÚku .............................................................................. 330
Wykorzystanie znaczników informacyjnych plików MP3 .................................. 332
Wizualizacja d wiÚku ............................................................................................ 335
Tworzenie dynamicznego sterowania d wiÚkiem ............................................... 338
Czö è IV
Rozdziaä 9.
Przetwarzanie informacji
Sterowanie przepïywem informacji
343
345
Zmienne i wyra enia ............................................................................................. 346
Wczytywanie zewnÚtrznych zmiennych .............................................................. 350
Przechowywanie i wspóïdzielenie informacji ...................................................... 359
Modyfikacja zmiennych ........................................................................................ 365
Dynamiczne generowanie nazw zmiennych za pomocÈ wyra eñ ...................... 367
Testowanie informacji za pomocÈ instrukcji warunkowych ................................. 369
Alternatywa dla instrukcji warunkowej ................................................................ 374
RozgaïÚzione instrukcje warunkowe .................................................................... 376
Èczenie warunków z operatorami logicznymi ................................................... 380
PÚtle ....................................................................................................................... 382
Spis tre ci
Rozdziaä 10.
Tekst
387
Wej ciowe pole tekstowe ...................................................................................... 388
Dynamiczne pole tekstowe ................................................................................... 390
Opcje pól tekstowych ............................................................................................ 392
Wy wietlanie tekstu w formacie HTML .............................................................. 395
Wïa ciwo ci klasy TextField ................................................................................. 400
Dynamiczne generowanie pól tekstowych .......................................................... 410
Edycja tekstu w polach tekstowych ..................................................................... 412
Formatowanie pól tekstowych z wykorzystaniem zewnÚtrznych
arkuszy stylów ..................................................................................................... 422
Wykrywanie aktywnego pola tekstowego ............................................................ 426
Uaktywnianie pól tekstowych i zaznaczanie tekstu w polach tekstowych ......... 429
Analiza tekstu ......................................................................................................... 431
Aran acja tekstów .................................................................................................. 441
7
Spis tre ci
Rozdziaä 11.
Przetwarzanie informacji
445
Obliczenia przy u yciu klasy Math ...................................................................... 446
Wyliczanie kÈtów .................................................................................................. 447
Tworzenie ukierunkowanego ruchu ..................................................................... 456
Obliczanie odlegïo ci ............................................................................................ 460
Generowanie liczb losowych ................................................................................ 462
Przechowywanie informacji w tablicach .............................................................. 463
Obsïuga obiektów umieszczonych w tablicy ....................................................... 470
Data i czas .............................................................................................................. 475
Rozdziaä 12.
ZarzÈdzanie zawarto ciÈ i usuwanie bïÚdów
483
Spis tre ci
Wspóïdzielenie symboli z biblioteki .................................................................... 484
Wspóïdzielenie czcionek ...................................................................................... 491
DoïÈczanie zewnÚtrznego kodu ActionScript ..................................................... 494
Panel Eksplorator filmu ........................................................................................ 497
¥ledzenie zmiennych w panelu Wyj cie .............................................................. 501
Okre lanie typu zmiennej ..................................................................................... 503
Optymalizacja filmu .............................................................................................. 504
Unikanie typowych bïÚdów .................................................................................. 508
Dodatek A
Klawisze i odpowiadajÈce im kody
Skorowidz
509
511
8
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
100_sposobow_na_Flash_100fla.pdf
(2168 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_Oficjalny_podrecznik_flcs3o.pdf
(3674 KB)
Adobe_Flash_Professional_CS6_CS6PL_Oficjalny_podrecznik_flcs6o.pdf
(6635 KB)
ActionScript_2_0_Od_podstaw_acs2po.pdf
(765 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_PL_Techniki_studyjne_Oficjalny_podrecznik_fcs3ts.pdf
(3400 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin