ProBlogger_Jak_czerpac_zyski_ze_swojego_bloga_prblog.pdf

(1126 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: ProBlogger: Secrets for Blogging Your Way to a Six-Figure Income
Tłumaczenie: Marcin Machnik
ISBN: 978-83-246-3749-2
Copyright © 2010 by Wiley Publishing, Inc., Indianapolis, Indiana
All rights reserved. This translation published under license with the original
publisher John Wiley & Sons, Inc.
Published by Wiley Publishing, Inc., Indianapolis, Indiana
Polish edition copyright © 2012 by Helion S.A.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted
in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying,
recording or by any information storage retrieval system, without permission
from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą iStockPhoto Inc.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/prblog
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorach ...........................................................................................................7
PodziÚkowania .....................................................................................................8
Wprowadzenie......................................................................................................9
1
Blogowanie dla pieniÚdzy.....................................................................................17
2
Niszowe blogowanie............................................................................................35
3
Zakïadanie bloga ................................................................................................51
4
Pisanie bloga......................................................................................................79
5
Strategie zarabiania na blogu .............................................................................103
6
Kupowanie i sprzedawanie blogów......................................................................127
7
Promocja i marketing bloga................................................................................145
8
Media spoïeczno ciowe a Twój blog ....................................................................163
9
Sekrety sukcesów w blogowaniu .........................................................................175
10
Tworzenie czego wartego zachodu .....................................................................187
11
Przej cie na wy szy poziom: studium przypadku ....................................................195
Kup książkę
Poleć książkę
126
Probloger. Jak czerpaÊ zyski ze swojego bloga
Kup książkę
Poleć książkę
5
N
Strategie zarabiania
na blogu
ie istnieje jeden w¦a ciwy lub niew¦a ciwy sposób zarabiania na blogowaniu.
Gdy porównasz podej cie Darrena z moim, zauwa ysz do ò wyra ne ró nice.
Zarzuò szersz sieò, a b¢dziesz mia¦ olbrzymie trudno ci ze znalezieniem dwóch
blogerów, którzy zarabiaj w identyczny sposób. I bardzo dobrze!
Dzi¢ki temu ka dy bloger ma mo liwo ò zarobienia pieni¢dzy w takim stylu,
jaki mu odpowiada. Nie ma dwóch takich samych blogów i blogerów, a Twoje
mo liwo ci s uzale nione od umiej¢tno ci, potencja¦u niszy, a nawet od Twojej
konkretnej grupy odbiorców.
Chocia nie ka dy bloger dojdzie do olbrzymich wyp¦at, jakie s udzia¦em nie-
licznych, jest ca¦kiem sporo osób, które nie le sobie radz dzi¢ki taktykom opi-
sanym w tym rozdziale.
Kiedy zarabiaÊ?
Pierwsz decyzj, przed jak stoisz, jest rzecz jasna to, czy w ogóle interesuje Ci¢
zarabianie na blogu. Jest wiele blogerów od egnujcych si¢ od jakiejkolwiek ko-
mercjalizacji blogów oraz takich, którzy próbowali, ale im si¢ to nie spodoba¦o.
Przyjm¢ jednak za¦o enie, e interesuje Ci¢ zarabianie na swoim blogu. Masz
wi¢c przed sob dwa kolejne pytania:
x
Kiedy?
oraz:
x
Gdzie?
Na pytanie: „Kiedy zarabiaò?” nie ma w¦a ciwej odpowiedzi. Popytaj znajomych,
a uzyskasz wiele bezpo rednich odpowiedzi, które jednak wcale nie b¢d pomocne.
W tej sprawie istniej dwa g¦ówne podej cia i ka de z nich ma swoje zalety.
x
Uruchomienie reklam od pierwszego dnia
— idea jest taka, e je li pla-
nujesz w przysz¦o ci w¦czyò reklamy, równie dobrze mo esz to zrobiò od
razu. W ramach uzasadnienia podaje si¢ mi¢dzy innymi takie argumenty:
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin