Google_Analytics_Integracja_i_analiza_danych_goanin.pdf

(1036 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Google Analytics™ Integrations
Tłumaczenie: Andrzej Watrak
ISBN: 978-83-283-1896-0
Copyright © 2015 by John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana
All Rights Reserved. This translation published under license with the original publisher John Wiley &
Sons, Inc.
Translation copyright © 2016 by Helion S.A.
The SYBEX Brand trade dress is a trademark of John Wiley & Sons, Inc. in the United Stated and/or
other countries. Used by permission.
No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system or transmitted in any form
or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, scanning or otherwise without either
the prior written permission of the Publisher.
Wiley and the Wiley logo are trademarks or registered trademarks of John Wiley & Sons, Inc. and/or its
affiliates,
in the United States and other countries, and may not be used without written permission. Google Analitycs
is a trademark of Google, Inc. All other trademarks are the property of their respective owners. John Wiley
& Sons, Inc. is not associated with any product or vendor mentioned in this book.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji
w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także
kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich
niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/goanin
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/goanin.zip
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze .................................................................................................. 13
Zespó wydania oryginalnego ................................................................... 15
Podzi kowania .......................................................................................... 16
Wprowadzenie .......................................................................................... 17
1.
Dobre praktyki implementacyjne ............................................................. 21
Planowanie implementacji .................................................................................................22
1. Zdefiniuj cele biznesowe .......................................................................................23
2. Okre l kluczowe wska niki efektywno ci ..............................................................24
3. Zbierz dane ............................................................................................................24
4. Przeanalizuj dane ..................................................................................................25
5. Przetestuj alternatywne warianty .........................................................................25
6. Zaimplementuj wnioski .........................................................................................26
Implementacja i dostosowanie kodu .................................................................................27
ledzenie w wielu domenach ....................................................................................28
Ulepszone e-commerce ..............................................................................................28
Wymiary niestandardowe ..........................................................................................28
Pobieranie plików ......................................................................................................29
Zaawansowane ledzenie tre ci ................................................................................29
Diagnostyka implementacji kodu .............................................................................30
Konfiguracja interfejsu Google Analytics ..........................................................................31
Konfiguracja celów ....................................................................................................31
Koncentracja na potencjalnych klientach ................................................................32
Usuwanie parametrów, które nie wskazuj unikatowej tre ci ................................33
Eliminacja duplikatów stron ......................................................................................33
Ustawienia wyszukiwania w witrynie .......................................................................34
W czenie raportów o reklamach i demografii ........................................................34
Wykluczanie witryn odsy aj cych ..............................................................................35
Kup książkę
Poleć książkę
8
Spis tre ci
Tagowanie ruchu przychodz cego ....................................................................................36
Tagowanie kampanii niestandardowych ..................................................................37
Tagowanie ruchu FeedBurner ...................................................................................38
Skuteczne zarz dzanie implementacjami ..........................................................................40
Tworzenie widoków z surowymi danymi i widoków testowych ..............................40
Tworzenie us ugi testowej .........................................................................................41
ledzenie zmian w implementacji i konfiguracji ......................................................41
ledzenie zewn trznych i ogólnych zmian z adnotacjami .......................................42
Podsumowanie ...................................................................................................................43
I Oficjalne integracje
2.
Integracja z AdWords ............................................................................... 47
czenie kont AdWords i Google Analytics .......................................................................47
czenie kont AdWords i Google Analytics ..............................................................48
Usuwanie i edycja po cze kont Google Analytics i AdWords ..............................54
10 najcz stszych przyczyn niespójno ci danych w raportach Google Analytics
i AdWords ................................................................................................................55
Integracja danych, struktura konta i standardowe raporty ..............................................57
Wymiary i wska niki AdWords w raportach Google Analytics ................................57
Struktura konta AdWords ..........................................................................................59
Przegl d standardowych raportów AdWords ...........................................................63
Optymalizacja skuteczno ci reklam AdWords za pomoc Google Analytics ...................75
Identyfikacja zwyci skich i przegranych kampanii — zasada ABC .........................75
Wyszukiwanie negatywnych s ów kluczowych w raportach niestandardowych ....77
Tworzenie list remarketingowych z wykorzystaniem danych Google Analytics .....78
Optymalizacja kampanii produktowych ............................................................................82
Podsumowanie ...................................................................................................................84
3.
Integracja z AdSense ................................................................................ 85
Integracja AdSense i Google Analytics ..............................................................................86
czenie kont Google Analytics i AdSense ...............................................................86
czenie kilku kont AdSense i us ug Google Analytics ............................................88
Roz czanie kont i zarz dzanie danymi ....................................................................89
Rozbie no ci mi dzy danymi w Google Analytics i AdSense ..................................90
Analiza skuteczno ci AdSense za pomoc Google Analytics ............................................91
Raport Wydawca ogó em ..........................................................................................92
Raport Strony wydawcy .............................................................................................92
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
9
Raport Strony odsy aj ce wydawcy ..........................................................................97
Panel informacyjny Google Analytics do analizy danych AdSense ........................98
Podsumowanie .................................................................................................................101
4.
Integracja z aplikacjami mobilnymi ........................................................ 103
Dane o Google Play i iTunes w Google Analytics ...........................................................104
Android SDK v4: konfigurowanie ledzenia instalacji aplikacji
i monitorowania kampanii ...................................................................................105
iOS SDK v3: konfigurowanie ledzenia instalacji aplikacji
i monitorowania kampanii ...................................................................................108
Analiza aplikacji mobilnych — pe na cie ka klientów ..................................................112
Sekcja ród a ............................................................................................................113
Raport Przep yw u ytkowników w Google Play .....................................................116
Podsumowanie .................................................................................................................117
5.
Integracja z Search Console .................................................................... 119
czenie Search Console z Google Analytics ...................................................................119
Analiza danych Search Console w Google Analytics ......................................................121
Raport Zapytania .....................................................................................................122
Raport Strony docelowe ..........................................................................................124
Raport Analiza geograficzna ...................................................................................128
Podsumowanie .................................................................................................................128
6.
Integracja z YouTube .............................................................................. 131
Integracja YouTube z Google Analytics ...........................................................................131
ledzenie filmów YouTube za pomoc Google Tag Manager .......................................134
Opis implementacji ..................................................................................................135
Niestandardowy raport do ledzenia filmów .........................................................138
Podsumowanie .................................................................................................................138
II Integracje niestandardowe
7.
Integrowanie niestandardowych danych ............................................... 141
Metody importu danych do Google Analytics ................................................................142
Protokó Measurement Protocol .............................................................................142
Import danych ..........................................................................................................143
Rzeczywiste przyk ady ......................................................................................................147
Import danych o tre ci ............................................................................................147
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin