C5_hydractive.pdf

(461 KB) Pobierz
C5 - D4EB0PP0 - Informacje ogólne : Zawieszenie hydrauliczne
Page 1 of 9
INFORMACJE OGÓLNE : ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE
1. Przedmowa
W zale ności od poziomu wykończenia, pojazd jest wyposa ony w dwa typy zawieszenia samoadaptacyjnego.
1.1. Zawieszenie hydrauliczne hydroaktywne 3
Zawieszenie hydroaktywne 3 jest wyposa one w 2 sfery na oś.
Zawieszenie hydroaktywne 3 jest sprzę one z prędkością pojazdu i stanem drogi.
1.2. Zawieszenie hydrauliczne hydroaktywne 3+
Zawieszenie hydroaktywne 3+ jest wyposa one w 3 sfery na oś.
Zawieszenie hydroaktywne 3+ jest sprzę one, z prędkością pojazdu , stanem drogi oraz stylem jazdy kierowcy.
Pojazdy wyposa one w lampy ksenonowe są obowiązkowo wyposa ane w zawieszenie hydroaktywne +3 i korektor
dynamiczny ustawienia reflektora, którego sterowanie zapewnia kalkulator zawieszenia.
2. Elementy hydrauliczne
Rozró niane są następujące elementy hydrauliczne :
Płyn hydrauliczny
Zbiornik płynu hydraulicznego
Zespolony blok hydro-elektroniczny
Złączki hydrauliczne
Sfery spodki
Czujniki wysokości
Sterowanie impulsowe wysokości
Czujnik kąta koła kierownicy (hydroaktywny 3+)
Regulatory sztywności (hydroaktywny 3+)
2.1. Płyn hydrauliczny
Płyn do zawieszenia, LDS (Liquide Direction Suspension) jest koloru pomarańczowego i w 100 % syntetyczny.
Płynu hydraulicznego LDS nie mo na mieszać z płynem hydraulicznym LHM.
Płyn do zawieszenia LDS dostępny jest w bańkach 1 litrowych.
2.2. Zespolony blok hydro-elektroniczny
Zintegrowany blok hydroelektroniczny, zespolony bez mo liwość demonta u, składa się z następujących
elementów :
Silnika elektrycznego napędzającego pompę hydrauliczną
Pompy hydraulicznej o 5 tłokach osiowych
Akumulatora przeciwpulsacyjnego, regulatora wydatku
4 elektrozawory : 2 na oś, 1 na wlocie (podniesienie pojazdu), 1 na wylocie (opuszczenie pojazdu)
Kalkulator elektroniczny zawieszenia
2 zawory zabezpieczające przed opadaniem
6 filtry płynu hydraulicznego : przed i za elektrozaworami
1 zawory nadciśnienia
2.2.1. Rozmieszczenie zintegrowanego bloku hydroelektronicznego
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB0PP0&refaff=D4EB0PP0&typeDoc=2&idF... 3/20/2020
C5 - D4EB0PP0 - Informacje ogólne : Zawieszenie hydrauliczne
Page 2 of 9
Rysunek : B3BP15VC
Oznaczenie Oznaczenie
1
Kalkulator zawieszenia
2
blok hydrauliczny
3
Podłu nica dolna prawa w komorze silnika
2.2.2. Schemat wewnętrzny zintegrowanego bloku hydroelektronicznego
Rysunek : B3BP15WD
Oznaczenie Oznaczenie
4
Akumulator przeciwpulsacyjny, regulator wydatku
5
zawory nadciśnienia
6
Otwór wlotowy pompy hydraulicznej
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB0PP0&refaff=D4EB0PP0&typeDoc=2&idF... 3/20/2020
C5 - D4EB0PP0 - Informacje ogólne : Zawieszenie hydrauliczne
Page 3 of 9
7
8
9
10
Oś pompy hydraulicznej
Tłok pompy hydraulicznej
Zawór tłoczny
Komora zawierająca sprę ony gaz
2.2.3. Widok zespołu zintegrowanego bloku hydroelektronicznego
Rysunek : B3BP15XD
Oznaczenie Oznaczenie
1
Kalkulator zawieszenia
2
blok hydrauliczny
6
Otwór wlotowy pompy hydraulicznej
11
Złącze kalkulatora zawieszenia
12
Złącze zasilania silnika elektrycznego
13
Złącze sterujące silnika elektrycznego
14
Silnik elektryczny
2.3. Zbiornik płynu hydraulicznego
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB0PP0&refaff=D4EB0PP0&typeDoc=2&idF... 3/20/2020
C5 - D4EB0PP0 - Informacje ogólne : Zawieszenie hydrauliczne
Page 4 of 9
Rysunek : B1BP290C
Oznaczenie Oznaczenie
15
Zbiornik płynu hydraulicznego z tworzywa sztucznego
16
Sfera zawieszenia (typ spodek)
Zbiornik płynu hydraulicznego z tworzywa sztucznego wyposa ony jest w filtr 50 mikrometrów..
Pojemność układu hydraulicznego wynosi około 4,8 litrów.
Poziom płynu hydraulicznego odczytywany jest przez okienko zbiornika płynu hydraulicznego.
2.4. Sfera zawieszenia (typ spodek)
Rysunek : B4BP01AC
Oznaczenie Oznaczenie
17
Sfera zawieszenia (typ spodek)
18
Amortyzator zawieszenia
19
Membrana
20
Nacięcie zabezpieczające
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB0PP0&refaff=D4EB0PP0&typeDoc=2&idF... 3/20/2020
C5 - D4EB0PP0 - Informacje ogólne : Zawieszenie hydrauliczne
Page 5 of 9
Sfery zawieszenia mają kształt "spodka".
Sfery zawieszenia posiadają membranę wielowarstwową, która zapewnia nieograniczoną trwałość.
Nacięcie bezpieczeństwa sfery znajduje się w jej górnej części.
Nacięcie powoduje, e w przypadku rozerwania przez zbyt du e ciśnienie brak odprysków metalowych.
2.5. Regulator sztywności
Rysunek : B3DP08FD
Oznaczenie Oznaczenie
17
Sfera zawieszenia (typ spodek)
21
Cylinder zawieszenia tylnego
22
Regulator hydroaktywny 3+
23
Tylny czujnik prześwitu
2.6. Czujnik wysokosci
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB0PP0&refaff=D4EB0PP0&typeDoc=2&idF... 3/20/2020
Zgłoś jeśli naruszono regulamin