mosty_stalowe.pdf

(2977 KB) Pobierz
ę
.o
=
F
A
A
a
o
ę
E
j
E\
C)
F
I
=
O
tr
o
o
No
o
-o
N
o-
o
-o
o
o-
c)-
-o
o-
o
<)
o
o
€-
o.
N
o
@-
o
n-
o
o
(o-
o-
N
o,
N
OF
O)
.o
o
tlJ
N
o
N
a
o
o-
=
J.J
Z
J
-<)
o
a
uf
N
tu
o
.a
o
F
t
(L
o
t
LU
o-
u.r
E
(o
N
a
ąJ)
t"
o
=
o
N
o-
{)
o)
N
o
z
s
U)
o
o
a
o
E
F
o-
132
PEŁNośclENNE
MosTY
BELK0\łI
Rvs. 2.24.
Zastosowanle
pornQstu
zamkntęte8o
z
blach
nieckowycb.na.skraJ-
;ń-;ó;ilk;;ń
óilęa';
rórcJorłegó
przy
bardzo
dużyn
ukosie
Napoczątkutrzebaodrazuzłrróclćuwagę'żepl]zyobleranluwysokoó-
ekonornli
odgr1rwa
ct
żeber,
któle
.DaJą nievłielki'e'
rozPlętoścl'
t{at_unek
*,,,"1"uu."ole,dlazapewnlenl'irńatorolastnależyteJpraÓypołączeń1na.
lone
rąnrnkieo
dopuszczalneJ
strzałkt uglęcla'
gdzie
na
pomost
dzia}aJą
rów-
wskazane
zutlaszcza
w
nostach
koleJoyych,
nLeżznacznelnneslły,np.pionoweodśrodkowe,oochodząceodugięcia
uwzględnla
się
przy
ob
przęł}a
pod
przeJeżoe'ją"v* poclagiemr
których
nle
llczaniu
uglęć
[2].
nasĘP1lJące
v{yso}:oścl
b
Ęch
żeber'
i'/obec*povlyższego 1'rzyjrnovane
jtt
"'".""*'przyJnuJeslęteżzazuł.ycąaJwysokośe1żeberwlększelLżokreó.
Żebra
o
dużeJ
sztywności
a
'rnlanovricle:
-
--
'
mostacb
kolejoqYch
dla
podiużnlc
poprzecznic
w
rnostach't-tor'ovĄrch
n
*
'poprzecznlc
w'rnostl'ch
2-toro:"ych
t'
=
1
-
u
mostach
drogor',ych
dl-a
potlłużnlc
t r'
1'
ł
(2.1)
/1
. 1\ i
"\5
'rź)' -'
PoPrzecznlc
yrzy
czym
g1ę
s1;osovli_l'ć
jeszcze
ł-lztylv-
ko1eJor1ych
nostach
otrrartyc}r tr'or'iinlro
}l
1
Jest
ro
h
=(!
t
l).
r,
--
e/
'lzpietośc1ą
odpcr'liiedniego
żebla'
\z
hleJszepoprzecznlceponlerl,aźstanovłląone''\ł'r..!.zz1:er.,tr1,'rnisłupkmius-
lJ, które
zabezpiecza'1a
;;;-;.;":o6o,
tooł;
pił"u'n,
rv
ksatałcle
1ttery
pas
górny ptzesŁa'
!.fa"a
wboczentern
óclskany
s--
podłużnice
wykonrJe
sLę
zazvłyczai
PrŻieqhodB'ąoe''had'
pÓDrzeĆzntcań'i
lnn
t"'lf-
iiągł", "',rnn-'ci
przyy;,rlkach
ich
połoaenił
zaprl*nia''się
e".ło
ptŻez
z'r'tol'lor'lanie
łiotlil-t1''or_l'cir
n'
-
lru"i
"otrn"tr
narl
1,oprzccżnlcaml
;;;'
',
Tablica
3.1
Stosunek
!
I
mostów belkowych
Lp
Schemat
wg rys.
3.1
a
Mosty kolejowe
Mosty
drogowe
l*1
l0
16
11
_+-
l2
l8
11
+-
-
15
Ż5
--+-
30
18
1l
2
b
3
c
ll
+-
-
t2
18
-+-
(*.*)"
(+.ui)'*
-+-
4
d
t2
ll
l1
18
t8
l
35
1l
35
5
e
t2
-+-
l1
18
20
1
*
soreżenie
6
f
o
18
-+-
Żo
30
sDrezenle
11
't
1*1
18
-
11
+
20
-
35
-
-+-
8
h
20
11
+-
25
20
11
35
9
I
1l
-+-
15
20
-+-
25
-+-
25
-+-
2n
11
11
11
30
l0
J
11
+-
-
15
20
20
-+-
25
l*l
20
Żo
20
il
T2
k
ll
I
11
20
-+-
30
-+-
l3
t4
m
t1
t2
-+-
20
20
11
30
n
11
LZ
-+-
20
11
20
-+-
30
Xsztaftowanie
i
zależnościgeom€tryczne
131
q
a
prł,noścmnnB MosTY
BEl,Kowl
m)
nl
Rvs.
3'l.
Przykłady
schematów statycznych stalowych mostów belkowych
łatwość
montażu poprzez nasuwanie
lub
wypychanie,
poszerzania
i
wzmacniania,
łatwość
zadowalające
walory
estetyczne.
Pewną wadą
w
porównaniu
z
mostami kratowymi
jest nieco zwięk-
szone
zuŻycie
stali.
Podane
wyżej cechy użytkowe
mogą przejawiać
się
w
różny
sposób
w
zaleŻności
od
rozwiązań
szczegółowych.
Pełnościenne
przęsła
belkowe
budowane
najczęściej
jako
belki
ciągłe
lub
swobodnie
podparte. Stosowanie
układów
przegubowych
l
r
r
IąJtowanic
i
ależnościgeometryene
129
Zgłoś jeśli naruszono regulamin