Marzec, 2012
Scenariusz drugich zajęć adaptacyjnych
dla dzieci nowoprzyjętych
do przedszkola „Skrzat”
Prowadzący: Elżbieta Januszyk, Sławomir Harczenko
Cele zajęć:
ñ stwarzanie okazji do integracji rodziny z przedszkolem
ñ eliminowanie stresu związanego z rozstaniem dzieci z rodzicami
ñ poznanie dzieci i rodziców
ñ przybliżenie rodzicom form pracy z dzieckiem
ñ tworzenie atmosfery radości, przyjaźni i zaufania
Przebieg:
1. Wizytówki
2. Dzieci w fotelikach
3. N witają się + piosenka „Mój kolego” na muzykę „Panie Janie”
4. Kotkowo
· Zagadka o kotku
Ma okrągłe oczy,świetnie widzi w nocy,i widzi, i słyszy,poluje na myszy. ...
Choć go nikt nie uczył,
bardzo ładnie mruczy
· Dzieci przedstawiają się maskotce
· Balonik
· Składanie kota z brakujących elementów
· Piosenka co ma kotek? (CD Moje 3 i 4 lata)
5. ZABAWKOWO: Jedzie pociąg z daleka
· Piłkowo (duża i mała piłka)
· Lalkowo (tańczą do piosenki „Zuzia”)
· Autkowo (przesuwają się na pupach, jak napotkają inny samochód trąbią – przybijają piątkę)
· Kaczuszkowo – szukanie stawu,
· Kotkowo (zwiedzanie domku + bieg za ptaszkiem + Wierszyk z pokazywaniem:
Umył kotek łapki (pocieramy dłonią o dłoń)Umył kotek nosek (głaszczemy nos)Więc mu na śniadanieMiskę mleka niosę (ręce składamy w łódeczkę)Myje sobie rączki (pocieramy dłońmi)Buzia - aż się świeci (głaszczemy policzki)Czysty chce być kotekCóż dopiero dzieci (rozkładamy ręce)
+ kołysanie na boku z piosenką Kotki dwa)
· Masażyk: List do Babci
6. Podziękowanie i zaproszenie na kawę
slaf