Praktyki zawodowe technik handlowiec.pdf

(52 KB) Pobierz
PROGRAM NAUCZANIA PRAKTYKA ZAWODOWA
DLA ZAWODU
TECHNIK HANDLOWIEC 522305
TYP SZKOŁY: TECHNIKUM
kwalifikacje
AU.20
- prowadzenie sprzedaży;
AU.25
– prowadzenie działalności handlowej
Olesno 01.2020
Uszczegółowione efekty kształcenia
Uczeń po zrealizowaniu zajęć potrafi:
rozróżnić środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania
zadań zawodowych w przedsiębiorstwie handlowym;
dobrać odpowiednie środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas
wykonywania zadań zawodowych w przedsiębiorstwie handlowym do
potrzeb zaistniałych w przedsiębiorstwie handlowym;
dokonać analizy zasad bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujących w
przedsiębiorstwie handlowym;
uzasadnić konieczność ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska w
przedsiębiorstwie handlowym;
rozpoznać zasady przyjmowania i dokumentowania dostaw towarów w
przedsiębiorstwie handlowym;
opracować notatkę opisującą zasady przyjmowania i dokumentowania
dostaw towarów w przedsiębiorstwie handlowym;
wykonać czynności związane z przyjmowaniem i dokumentowaniem
dostaw w przedsiębiorstwie handlowym;
wykonać czynności dotyczące ilościowej i jakościowej kontroli towarów
przeznaczonych do sprzedaży;
ocenić jakość towarów przeznaczonych do sprzedaży w
przedsiębiorstwie handlowym;
sprawdzić ilość towarów przeznaczonych do sprzedaży w
przedsiębiorstwie handlowym;
zastosować zasady ustalania cen towarów w przedsiębiorstwie
handlowym;
obliczyć ceny dla wskazanych towarów zgodnie z zasadami;
zidentyfikować zasady oznakowania towarów w przedsiębiorstwie
handlowym;
oznakować wskazane towary zgodnie z zasadami obowiązującymi w
przedsiębiorstwie handlowym;
dokonać analizy metody i formy prezentacji towarów stosowanych w
przedsiębiorstwie handlowym;
zaprezentować wskazane towary zgodnie z zasadami stosowanymi w
przedsiębiorstwie handlowym;
dokonać analizy oferty sprzedażowej przedsiębiorstwa handlowego
(rodzaje towarów, stosowane rabaty, upusty itp.);
zaprezentować klientom indywidualnym i instytucjonalnym ofertę
sprzedażową przedsiębiorstwa handlowego;
rozpoznać formy transportu wewnętrznego stosowane w
przedsiębiorstwie handlowym;
rozpoznać rodzaje magazynów i ich wyposażenie w przedsiębiorstwie
handlowym;
dokonać analizy norm towarowych i norm jakości dotyczących
konserwacji towarów w przedsiębiorstwie handlowym;
dokonać analizy warunków przechowywania towarów w przedsiębiorstwie
handlowym;
rozpoznać zasady obsługi klienta do formy sprzedaży w przedsiębiorstwie
handlowym;
Materiał nauczania
Przyjmowanie i dokumentowanie dostaw
towarów.
Sporządzanie dokumentów dotyczących
przyjmowania dostaw towarów.
Normy towarowe oraz normy jakości związane z
przechowywaniem i konserwacją towarów.
Magazynowanie towarów.
Przechowywanie towarów.
Oznakowanie towarów i opakowań.
Oferta handlowa przedsiębiorstwa handlowego.
Obliczanie cen towarów.
Prezentowanie towarów.
Obsługa klientów.
Rozmowa sprzedażowa.
Realizacja zamówień.
Pakowanie towarów.
Znaki towarowe i znaki jakości.
Zasady obsługi i eksploatacji urządzeń
technicznych stosowanych na stanowisku do
przyjmowania dostaw i magazynowania
towarów.
Formy transportu w przedsiębiorstwie
handlowym.
Racjonalna gospodarka opakowaniami w
przedsiębiorstwie handlowym.
Dokumenty potwierdzające sprzedaż.
Postępowanie reklamacyjne w przedsiębiorstwie
handlowym.
Metody analizy ekonomicznej stosowane w
przedsiębiorstwie handlowym.
obsłużyć klienta zgodnie z zasadami stosowanymi w przedsiębiorstwie
handlowym;
dobrać zasady prowadzenia rozmowy sprzedażowej do typu klienta;
przeprowadzić rozmowę sprzedażową dostosowaną do typu zgodnie z
zasadami;
przyjąć zamówienie klienta na określony towar;
wykonać czynności związane z realizacją zamówienia klienta;
zapakować towar zgodnie z zasadami i oczekiwaniami klienta;
wydać towar zgodnie z przyjętymi w przedsiębiorstwie zasadami;
poinformować klienta o warunkach odbioru towaru;
zanalizować instrukcję obsługi urządzeń technicznych stosowanych na
stanowiskach pracy;
obsłużyć urządzenia techniczne stosowane na stanowiskach pracy zgodnie
z instrukcją;
dokonać analizy dokumentów potwierdzających sprzedaż towarów
stosowanych w przedsiębiorstwie handlowym;
sporządzić dokumenty potwierdzające sprzedaż towarów stosowane w
przedsiębiorstwie handlowym zgodnie z zasadami;
dokonać analizy procedury dotyczącej przyjmowania i rozpatrywania
reklamacji stosowane w przedsiębiorstwie handlowym;
wypełnić aktualnie obowiązujące dokumenty reklamacyjne;
dokonać analizy zasad przechowywania i magazynowania
wyrobów/towarów stosowanych w przedsiębiorstwie handlowym;
dokonać analizy zasad magazynowania wyrobów/towarów w
przedsiębiorstwie handlowym;
rozpoznać zasady organizacji przepływu kupowanych wyrobów/towarów;
rozpoznać zasady organizacji przepływu sprzedawanych
wyrobów/towarów;
dokonać analizy zasad organizacji pracy dotyczących odbioru ilościowego i
jakościowego towarów w przedsiębiorstwie handlowym;
opracować notatkę opisującą zasady organizacji pracy przy odbiorze
ilościowym i jakościowym towarów w przedsiębiorstwie handlowym;
rozróżnić metodę analizy ekonomicznej stosowanej w przedsiębiorstwie
handlowym;
obliczyć wybrane wskaźniki analizy ekonomicznej na podstawie danych z
bilansu przedsiębiorstwa handlowego;
dokonać interpretacji obliczonych wskaźników analizy ekonomicznej w
przedsiębiorstwie handlowym;
rozróżnić podstawowe miary i wskaźniki analizy ekonomicznej w
przedsiębiorstwie handlowym.
TECHNIK HANDLOWIEC 522305
Kwalifikacje zawodowe:
AU.20 PROWADZENIE SPRZEDAŻY, AU.25 PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI HANDLOWEJ
Praktyki zawodowe
1. Cele edukacyjne (kompetencje i umiejętności), które osiągnie praktykant:
organizowanie prac w zakresie przyjmowania dostaw oraz przygotowywania towarów do
sprzedaży,
wykonywanie prac związanych z obsługą klientów oraz realizacją transakcji kupna
i
sprzedaży,
prowadzenie działań reklamowych i marketingowych,
organizowanie i prowadzenie działalności handlowej,
zarządzanie działalnością handlową przedsiębiorstwa.
2. Treści edukacyjne praktyki:
organizowanie stanowiska pracy zgodnie z zasadami ergonomii pracy,
zasady i przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ochrony
przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
system pomocy medycznej w przypadku sytuacji stanowiącej zagrożenie zdrowia
i
życia,
zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia w miejscu wykonywania czynności zawodowych,
pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia,
kompetencje personalne i społeczne podczas wykonywania prac,
metody organizacji pracy indywidualnej bądź grupowej,
przepisy prawa dotyczące tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych,
ekonomika przedsiębiorstwa,
zasady prowadzenia i przepływu dokumentacji w przedsiębiorstwie,
specjalistyczne oprogramowania komputerowe,
struktura handlowa przedsiębiorstwa,
działania marketingowe przedsiębiorstwa,
analiza rynkowa.
3. Zakres obowiązków praktykanta:
zapoznanie się ze strukturą organizacji przedsiębiorstwa,
dostosowanie się do organizacji pracy przedsiębiorstwa,
realizacja powierzonych zadań przez opiekuna stażu/praktyki,
przestrzeganie przepisów bhp, p. poż., ochrony środowiska i obowiązujących regulaminów
na terenie przedsiębiorstwa,
prowadzenie dziennika praktyki.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin