Czajka-Kominiarczuk Katarzyna - Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej.pdf

(1434 KB) Pobierz
Katarzyna Czajka-Kominiarczuk
Oscary
Sekrety największej nagrody filmowej
Copyright © by Katarzyna Czajka-Kominiarczuk, MMXIX
Wydanie I
Warszawa MMXIX
Niniejszy produkt objęty jest ochroną prawa autorskiego. Uzyskany dostęp
upoważnia wyłącznie do prywatnego użytku osobę, która wykupiła prawo
dostępu. Wydawca informuje, że wszelkie udostępnianie osobom trzecim,
nieokreślonym adresatom lub w jakikolwiek inny sposób upowszechnianie,
upublicznianie, kopiowanie oraz przetwarzanie w technikach cyfrowych lub
podobnych – jest nielegalne i podlega właściwym sankcjom.
Redaktor inicjująca: Elżbieta Kalinowska Redaktor prowadząca: Dominika Cieśla-
Szymańska, Anna Dworak Redakcja: Małgorzata Kuśnierz Korekta: Jolanta
Gomółka, Wojciech Górnaś Projekt okładki: Tomasz Majewski Skład i łamanie:
www.pagegraph.pl
Grupa Wydawnicza Foksal Sp. Z o.o.
02-672 Warszawa, ul. Domaniewska 48
tel. +48 22 826 08 82
faks +48 22 380 18 01
biuro@gwfoksal.pl
www.gwfoksal.pl
ISBN 978-83-280-6687-8
Skład wersji elektronicznej: Michał Olewnik /
Grupa Wydawnicza Foksal Sp. z
o.o.
i Michał Latusek /
Virtualo Sp. z o.o.
Spis treści
Wstęp
Część pierwsza. Nagroda
Zaszczytne grono białych emerytów, czyli co to takiego ta akademia
Dodamy konia i będzie dobrze, czyli jak zaplanować film oscarowy
Niespodziewana słabość do bokserów, czyli najlepszy film na
przestrzeni lat
Czy można zaprosić sześć tysięcy osób na herbatkę, czyli
o kampaniach oscarowych
Od wstążek po krzyki, czyli o polityce na Oscarach
Część druga. Ceremonia
Wujek Oscar ląduje w toalecie, czyli o statuetce Akademii
Nie zapomnij podziękować mamie, czyli o oscarowych
przemówieniach
Najdroższe pytanie świata, czyli o oscarowych kreacjach
Jeśli nie Billy Crystal, to kto? czyli o oscarowych prowadzących
Nagość, koperty i nazwiska, czyli o największych oscarowych
wpadkach
Część trzecia. Kategorie nieoczywiste
Tajemnica wielkiej małpy, czyli o efektach specjalnych
Od standardów do raperów, czyli o oscarowej najlepszej piosence
Disney i inni, czyli o najlepszych filmach animowanych
I tak wygra Fellini, czyli o najlepszych filmach nieanglojęzycznych
Polski akcent, czyli nasi podbijają Hollywood
Część czwarta. Zwycięzcy
Statuetka i co dalej, czyli aktorska kariera po Oscarach
Ludzie, których nie widać, czyli o reprezentacji
Gdybym była Akademią, czyli zwycięzców lista alternatywna
Ona i cztery inne, czyli dlaczego Akademia kocha Meryl Streep
Wszyscy jesteśmy tu dla pieniędzy, czyli Oscary a box office
Epilog
Opracowanie Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy
Filmowej (do 90. ceremonii włącznie – marzec 2018)
Podziękowania
Bibliografia
Zgłoś jeśli naruszono regulamin