marketing-dla-bystrzakow.-wydanie-v ebook.pdf

(35692 KB) Pobierz
Spis treści
O autorce .........................................................................................15
Podziękowania od autorki .............................................................17
Wprowadzenie ................................................................................19
CZĘŚĆ I: MARKETING W
ŚWIECIE
KSZTAŁTOWANYM
PRZEZ KLIENTA ........................................................................... 25
ROZDZIAŁ 1:
Zrozumienie roli klienta w dzisiejszym
świecie
i tego,
co jest w niej najbardziej istotne ...................................27
Poznanie stanu umysłu klienta ............................................................................... 29
Odnoszenie się do różnic pokoleniowych ............................................................. 30
Tworzenie kapitału zaufania wśród obecnych klientów ...................................... 33
Definiowanie wspólnego celu ........................................................................... 34
Budowanie relacji z klientami ........................................................................... 36
Poprawianie doświadczeń klientów dla zrównoważonego rozwoju .................. 38
Kierowanie procesem decyzyjnym
przez planowanie doświadczenia klienta ..................................................... 39
Tworzenie silnych doświadczeń poza procesem sprzedaży ......................... 40
Przesuwanie granic przy użyciu marketingu partyzanckiego ............................. 42
The Fun Theory ................................................................................................... 43
Inne przykłady marketingu partyzanckiego .................................................... 44
Marketing partyzancki a budowanie społeczności ......................................... 45
Spis treści
Kup książkę
3
Poleć książkę
ROZDZIAŁ 2:
Psychologia wyboru i jak ją wykorzystać
do zwiększenia wartości
życiowej
klienta
(ang.
Lifetime Value
— LTV) .............................................47
Podświadomość: rzeczywisty decydent
w zakresie wyborów dokonywanych przez klienta ........................................... 48
Wywieranie wpływu na schematy i podświadomość ..................................... 48
Świadomy
i nieświadomy umysł często się ze sobą nie zgadzają ................ 49
Psychologiczne czynniki kształtujące sprzedaż .................................................... 50
Neuroprzekaźniki i ich wpływ na wybory ........................................................ 52
Przejście od USP do ESP .................................................................................... 53
Nagroda kontra strata ....................................................................................... 54
Instynkt przetrwania .......................................................................................... 55
Zrozumienie podstaw psychologii .................................................................... 56
Działania z użyciem czynników wpływu społecznego .......................................... 58
Autorytet .............................................................................................................. 58
Społeczny dowód słuszności ............................................................................. 59
Odwzajemnianie ................................................................................................. 60
Ograniczona dostępność ................................................................................... 61
Nawiązanie do szczęścia i powołania .................................................................... 62
Podsumowanie ......................................................................................................... 65
ROZDZIAŁ 3:
Budowanie fundamentów wzrostu ...............................69
Pomiar tempa wzrostu twojego rynku .................................................................. 70
Reakcja na wyhamowujący lub kurczący się rynek .............................................. 71
Poszukiwanie najlepszej strategii wzrostu ........................................................... 73
Wchodzenie na rynek ......................................................................................... 73
Rozwijaj to, co zagwarantuje wyższą rentowność .......................................... 75
Rozwój strategii segmentacji rynku ....................................................................... 79
Segmenty rynku .................................................................................................. 80
Marketing niszowy .............................................................................................. 81
Strategia zwiększania udziału w rynku .................................................................. 81
Zdefiniuj swoje mierniki ..................................................................................... 82
Znajdź benchmark .............................................................................................. 82
Rób obliczenia ..................................................................................................... 83
Budowanie strategii pozycjonowania .................................................................... 84
Wizualizacja swojej pozycji:
ćwiczenie
z obserwacji i kreatywności ............. 85
Dopasowanie strategii pozycjonowania
do działań mających wpłynąć na wzrost ....................................................... 85
Pozyskiwanie leadów i zwiększanie udziału w rynku przez
growth hacking
...... 86
Wyszukiwanie ...................................................................................................... 86
Linkowanie .......................................................................................................... 86
4
Kup książkę
Marketing dla bystrzaków
Poleć książkę
Poławiaj e-maile .................................................................................................. 87
Wypróbuj Tripwire Marketing ........................................................................... 87
Wynajmij growth hackera .................................................................................. 88
Sprzedawanie innowacyjnych produktów ............................................................ 88
CZĘŚĆ II: BUDOWANIE STRATEGII DLA LTV I ROI ..................... 91
ROZDZIAŁ 4:
Badanie klientów, konkurentów i branży ....................93
Kiedy i po co przeprowadzać badania ................................................................... 94
Śledzenie
aktywności w sieciach społecznościowych
jako sposób na lepsze zrozumienie klientów ............................................... 94
Podążanie za liderami opinii, aby być na bieżąco z rzeczywistością ............ 97
Odkrywaj, co naprawdę napędza twoich klientów .......................................100
Zadawanie pytań, które prowadzą do słusznych rozwiązań .............................102
Sprawdzanie wskaźników Net Promoter Score i o tym,
jak zmierzyć swój własny NPS ............................................................................104
Zadawanie naprawdę dobrych pytań podczas badań ankietowych ................105
Tworzenie ankiet pod kątem ESP .........................................................................108
Mądre wydawanie pieniędzy na badania marketingowe ..................................109
Poszukiwanie tanich, lub nawet darmowych,
sposobów na dowiedzenie się, co liczy się najbardziej ..................................111
Obserwuj swoich klientów ...............................................................................111
Badaj konkurencję ............................................................................................113
Uwalnianie mocy jednopytaniowej sondy .....................................................114
Stwórz raport trendów .....................................................................................115
Analizuj rekordy w swojej bazie klientów ......................................................116
Przetestuj swoje materiały marketingowe ....................................................116
Rozmawiaj z tymi, którzy odeszli ....................................................................117
Stwórz analitykę przeznaczoną dla swojej strony ........................................117
Kurs na fali wznoszącej dzięki demografii ...........................................................118
ROZDZIAŁ 5:
Tworzenie zwycięskiego planu marketingowego ......121
Komponenty planu marketingowego, jakich potrzebujesz ...............................122
Po pierwsze — podstawy .................................................................................122
Teraz nieco bardziej złożone koncepcje ........................................................123
A teraz kilka nawet jeszcze ważniejszych zagadnień ....................................124
Cztery „P” .................................................................................................................125
Przeprowadzenie analizy SWOT ...........................................................................125
Koncentrowanie uwagi na funkcjonalnych alternatywach ................................128
Dlaczego współpraca tak bardzo się liczy ...........................................................129
Łączenie
sił pod szyldem CSR ..........................................................................130
Zamiana relacji we wspólnotę ........................................................................130
Spis treści
Kup książkę
5
Poleć książkę
Rozszerzanie swojego celu ....................................................................................131
Śledzenie
trendów i reagowanie na nie .........................................................134
Budowanie doświadczeń klientów .................................................................134
Tworzenie działającego planu marketingowego ..............................................135
Ustalanie kolejnych kroków ..................................................................................137
Krok 1. W tym miejscu umieść analizę/opis sytuacji ....................................137
Krok 2. Wskaż swój punkt startowy ................................................................138
Krok 3. Określ swoje cele .................................................................................138
Krok 4. Napisz, czego do tej pory się nauczyłeś ............................................138
Krok 5. Przedstaw swoją strategię ..................................................................139
Krok 6. Rozpisz swoje działania w punktach .................................................140
Krok 7. Przygotuj plan nauki ...........................................................................140
Bądź realistą — co robić, a czego nie robić w planowaniu ................................141
Nie ignoruj szczegółów ....................................................................................142
Nie zatrzymuj się na przeszłości .....................................................................142
Nie próbuj
łamać
norm ....................................................................................142
Nie angażuj pieniędzy bez uzasadnienia .......................................................142
Stawiaj rozsądne granice .................................................................................143
Podziel swój plan na mniejsze plany ..............................................................143
Gotowość na wpływ czynników gospodarczych ........................................................144
Budżetowanie działań ............................................................................................145
Zarządzanie swoim programem marketingowym .............................................147
Planowanie wydatków i przychodów ...................................................................147
Prognoza od dołu do góry ...............................................................................149
Metoda wskaźnikowa .......................................................................................149
Metoda scenariuszowa ....................................................................................149
Prognozowanie na podstawie szeregów czasowych ....................................150
Tworzenie mechanizmów kontroli .......................................................................150
ROZDZIAŁ 6:
Marketing treści i treści marketingowe .....................153
Marketing treści ......................................................................................................154
Tworzenie nośnych treści ................................................................................156
Umieszczanie swojej treści w mediach ..........................................................157
Tworzenie planu dla marketingu wiarygodnej treści .........................................158
Korzystanie z treści generowanych przez użytkowników .................................161
Przechodzimy do treści marketingowych ...........................................................163
Jak pisać treści w ramach marketingu treści, aby osiągać lepsze rezultaty? ...164
Wypróbuj odwróconą piramidę ......................................................................165
Zarzucaj przynęty (clickbait) ............................................................................165
Dodaj swoim reklamom więcej siły przyciągania
i mocy utrzymywania uwagi .........................................................................168
6
Kup książkę
Marketing dla bystrzaków
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin