PPP - Jakub 2017-2018.docx

(15 KB) Pobierz

OPINIA WYCHOWAWCY O UCZNIU                                   Suchy Las, 24.11.2017r

Jakub Andrzej Stanisławski
uczeń klasy drugiej
ul. Leśna 37
62-002 Suchy Las

Wyniki w nauce:

Jakub rozpoczął swoją karierę szkolną w 2016 jako uczeń 6-cio letni. Pełen chęci i zapału do poznawania nowych rzeczy.

Aktualnie chłopiec jest uczniem klasy drugiej.  Na lekcjach stara się być aktywny, wypowiada się pojedynczymi słowami lub krótkimi zdaniami. Niestety ma problem z koncentracją na lekcji, często się rozprasza.
Na lekcjach  w-fu jest aktywny, chętny do zabaw jednak zawsze przychodzi ostatni z szatni, bardzo dużo czasu zajmuje mu przebranie się. Czynności dotyczące samoobsługi nie sprawiają mu problemu jednak zabierają sporo czasu. Szybko zapamiętuje wiersze i słowa piosenek, chętnie bierze udział w zajęciach muzycznych, gdzie gramy na instrumentach perkusyjnych i dzwonkach.  Jakub w klasie pierwszej miał problemy z zapamiętaniem niektórych liter
i mylił je, niestety mimo ćwiczeń nadal myli p i d, n i m, oraz i i j. Często zastanawia się dłużej nad literką, gdy nie jest pewien. Jakubowi duży problem sprawia czytanie. Głoskuje, głoski  składa w sylaby i dopiero sylaby w wyrazy – zdarza mu się zapomnieć pierwszych sylab przy czytaniu długich wyrazów. Wyrazy/słowa dwu, trzy – sylabowe nie są problemem, chyba że będzie to wyraz rzadko używany. Jakub podzieli wyraz na sylaby oraz je przegłoskuje – zdarzy się błąd lub zawahanie. W klasie na zajęciach Jakub czyta teksty przygotowane wcześniej w domu, robi to chętnie – tu również zdarzają się błędy ale przynajmniej wiadomo, że nie nauczył się na pamięć. Elementem dość stresującym dla mojego ucznia jest chwila, gdy ma za zadanie przeczytać coś czego wcześniej nie ćwiczył – przeczytanie jednego wyrazu np. trzysylabowego zajmuje mu sporo czasu (z czego zdaje sobie doskonale sprawę). A wiem, że chce czytać tak jak inne dzieci podczas lekcji, chce być uczestnikiem takich ćwiczeń (z rozmów z rodzicami). Gdy czyta szuka potwierdzenia, że zrobił to dobrze. Jakub rozpoczynając klasę drugą bardzo wolno przepisywał obecnie tempo pisania przyśpieszyło oraz stara się pisać ze słuchu. Ponieważ chłopiec bardzo wolno czyta wszystkie polecenia
na sprawdzianach czytam ja. Sprawdziany z zakresu edukacji polonistycznej  prócz czytania poleceń wiążą się również z przeczytaniem wszelkich dodatkowych zdań, niekiedy wyrazów. Jakub potrafi bezbłędnie ułożyć zdanie
z usłyszanych słów, gdy czyta je sam to tak jakby wątpił w to co przeczytał i wtedy napisane zdanie nie ma sensu.
Na sprawdziany z edukacji matematycznej sytuacja się powtarza. Z rozwiązaniem zadania tekstowego przeczytanego przeze mnie nie ma problemu. Jakub rozwiązuje działania matematyczne wolno ale stara się być przy tym bardzo dokładny, pomaga sobie liczydłem - do czego jest zachęcana cała klasa - co w efekcie daje mało błędów.  Jakub zna dni tygodnia i miesiące – w kolejności, na wyrywki często popełnia błędy.

Zachowanie:
 

Jakub rozpoczynając naukę w klasie pierwszej był bardzo pozytywnie nastawiony do nauki i chętny. Po wakacjach jego zapał nie zgasł mimo, że od początku pojawiały się problemy. Chłopiec jest świadomy tego co sprawia mu trudności, nie zniechęca się widząc ćwiczenia związane z pisaniem  i czytaniem. Podczas pisania sprawdzianów wymaga stałej obecności nauczyciela, w przeciwnym razie sprawdzian musiałby być przewidziany na cały dzień. Pracuje wolno. Jakub chłopcem, który lubi się bawić w porównaniu z rówieśnikami wydaje się być dziecinny a przy tym jest kulturalny, pomocny i empatyczny. Chętnie bierze udział w zabawach, sam często inicjuje zabawy. Do szkoły uczęszcza regularnie, w przypadku nieobecności ma uzupełnione ćwiczenia.

Rodzice interesuję się postępami Jakuba w szkole. Chłopiec w szkole uczęszcza na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz korekcyjno-kompensacyjne.

 

Opinię wydaje się na prośbę rodziców państwa  Joanny i Michała Stanisławskich w celu diagnozy w PPP.

Wychowawca
mgr Weronika Rożek

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin