Bailyn E. - SEO dla każdego.pdf

(18670 KB) Pobierz
Spis treści
O autorze ......................................................................................................................................................7
Wprowadzenie ..............................................................................................................................................9
1 W Google liczy się przede wszystkim zaufanie ........................................................................................... 15
Ocena PageRank . ........................................................................................................................ 16
Ocena TrustRank . ....................................................................................................................... 19
Szopka Google . ........................................................................................................................... 24
Jak określać TrustRank? . ............................................................................................................ 25
TrustRank — uwagi końcowe . ................................................................................................. 30
2 Pięć składników optymalizacji w Google ................................................................................................... 31
Składnik nr 1 — wybór słów kluczowych . ............................................................................. 32
Składnik nr 2 — tytuł strony . .................................................................................................... 37
Składnik nr 3 — odnośniki . ....................................................................................................... 42
Składnik nr 4 — budowa adresu URL . ................................................................................... 48
Składnik nr 5 — czas . ................................................................................................................. 51
Uwagi końcowe ........................................................................................................................... 53
3 Pozyskiwanie odnośników ..........................................................................................................................55
Dobre i złe sąsiedztwo . .............................................................................................................. 56
Pozyskiwanie odnośników — podstawy . .............................................................................. 57
Biblia pozyskiwania odnośników . ........................................................................................... 65
4 Zaufanie zdobywa się z czasem ................................................................................................................. 89
Piaskownica .................................................................................................................................. 89
Jak ocenić wartość odnośnika na podstawie czynników stażowych? ............................... 93
Dojrzałość odnośników i ich szybka wymiana . ..................................................................... 97
Poziomy braku zaufania . ........................................................................................................... 98
Jak znaleźć starą stronę internetową wartą zakupu? . ........................................................ 101
Proces nabywczy . ..................................................................................................................... 105
Najczęściej spotykane pułapki . .............................................................................................. 107
5 Atomowa piłka ........................................................................................................................................ 109
Definicja atomowej piłki . ........................................................................................................ 109
Jak zagrać atomową piłką? . ..................................................................................................... 110
Pierwszy filar strategii atomowej piłki
świetne
treści tworzone pod konkretnego odbiorcę .................................................. 113
Drugi filar strategii atomowej piłki — autentyczny i spersonalizowany kontakt ......... 124
Trzeci filar strategii atomowej piłki — optymalizacja konwersji ...................................... 126
Unikanie kar przewidzianych aktualizacjami Pingwin i Panda ....................................... 128
6
SEO dla każdego
6 Monitorowanie postępów za pomocą Google Analytics i innych przydatnych narzędzi . ........................... 131
Podstawy analityki internetowej . .......................................................................................... 131
Jak korzystać z Google Analytics . .......................................................................................... 136
Ocena prowadzonej kampanii SEO . ..................................................................................... 142
7 Mity na temat optymalizacji w Google ..................................................................................................... 153
Mit nr 1 — pozycja w rankingu Google zależy od tego,
co jest napisane na Twojej stronie . ..................................................................................... 154
Mit nr 2 — pozycja w wynikach wyszukiwania
zależy od ezoterycznego kodu strony . .............................................................................. 158
Mit nr 3 — na pozycję w rankingach Google wpływa ruch generowany na stronie .... 159
Mit nr 4 — kampanie reklamowe typu PPC mają wpływ
na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania .................................................... 160
Mit nr 5 — aby trafić do indeksu Google, trzeba samemu zarejestrować stronę ........... 160
Mit nr 6 — pozycja w wynikach wyszukiwania zależy od oceny PageRank ................. 161
Mit nr 7 — zamieszczanie komentarzy na blogach i forach
to skuteczna strategia pozyskiwania odnośników . ......................................................... 162
Mit nr 8 — Google tak często zmienia swój algorytm,
aby nie dało się nadążyć za tymi zmianami . .................................................................... 163
Między prawdą a mitem . ........................................................................................................ 164
8 Optymalizacja w białym i w czarnym kapeluszu ....................................................................................... 167
Optymalizacja w czarnym kapeluszu . .................................................................................. 168
Szara strefa optymalizacji, a właściwie jej mroczniejsza część .......................................... 174
Szara strefa optymalizacji, tym razem część jaśniejsza ...................................................... 176
9 Optymalizacja w Yahoo! i Bingu .............................................................................................................. 179
Wprowadzenie do Yahoo! . ..................................................................................................... 179
Nadchodzi Bing . ....................................................................................................................... 180
Kilka słów na temat demografii . ............................................................................................ 188
PPC, czyli duma Binga . ........................................................................................................... 189
Zalety wyszukiwarki Bing . ..................................................................................................... 190
10 Od nowych odwiedzających do płacących klientów ................................................................................ 193
Dizajn .......................................................................................................................................... 194
Zróżnicowanie . ......................................................................................................................... 198
Dane ............................................................................................................................................ 203
Okazje ......................................................................................................................................... 206
11 Na styku mediów społecznościowych i SEO ............................................................................................ 211
Serwisy społecznościowe i przepływ informacji . ................................................................ 213
Tworzenie znakomitych treści . .............................................................................................. 218
Promowanie treści w mediach społecznościowych . ........................................................... 218
Uwagi końcowe . ....................................................................................................................... 221
12 Budowanie firmy na fundamencie SEO .................................................................................................... 223
Potęga pomysłu . ....................................................................................................................... 223
SEO jako narzędzie rozkręcania firmy . ................................................................................. 229
Prowadzenie firmy . .................................................................................................................. 236
Skuteczna sprzedaż . ................................................................................................................. 239
Ujmująca obsługa klienta . ....................................................................................................... 241
Zatrudnianie najlepszych ludzi . ............................................................................................ 244
Odnieść sukces w biznesie to jak przeżyć w basenie z rekinami ..................................... 247
Uwagi końcowe . ....................................................................................................................... 249
Skorowidz ................................................................................................................................................ 251
O autorze
Evan Bailyn
jest przedsiębiorcą internetowym oraz autorem książek
Przechytrzyć
Google
oraz
Przechytrzyć social media.
Zasłynął jako ekspert ds. optymalizacji w wyszu-
kiwarkach internetowych. Swoje umiejętności wykorzystał do stworzenia pięciu firm,
które po pewnym czasie sprzedał. Wśród nich znalazła się firma prowadząca jedną
z najpopularniejszych stron internetowych dla dzieci.
Obecnie oferuje usługi marketingowe za pośrednictwem swojej firmy First Page Sage.
Dzięki jego wsparciu klienci zbudowali przedsiębiorstwa warte wiele milionów dolarów,
trafili na listę bestsellerów „New York Timesa”, zdobyli najważniejsze nagrody w
świe-
cie sportu lub wygrali najważniejsze wybory. Jako założyciel Evan Bailyn Foundation
pomaga promować
świadomość
emocjonalną wśród dorosłych i dzieci.
Evan pojawił się na antenie stacji telewizyjnych ABC i Fox News, a wzmianki na jego
temat ukazały się w czasopismach: „Forbes”, „New York Times”, „Wall Street Journal”,
„Advertising Age” oraz „Money Magazine”. Jest popularnym prelegentem, wielokrotnie
przypadł mu w udziale zaszczyt otwierania ważnych konferencji.
8
SEO dla każdego
Zgłoś jeśli naruszono regulamin