LISTOPAD 2018.docx

(37 KB) Pobierz

„Przewróć kręgle” zabawa ruchowa z elementem rzutu i celu                            cel: doskonalenie celności rzutu , wzmacnianie mięśni ramion

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                       „DBAMY O CZYTOŚĆ”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                      umiejętność prawidłowego wykonywania czynności higienicznych

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

29.10.

Poniedziałek

 

„W Czyścioszkowie”- rozmowa połączona z działaniem w oparciu o opowiadanie M. Kownackiej

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 6

- wysłucha krótkiego opowiadania, inscenizowanego sylwetami

- odpowie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu

- dowie się, w jaki sposób należy korzystać z przyborów służących do mycia rąk

stara się zachowywać ich kolejność

- dowie się, że należy się myć i bez protestów będzie poddawało się takim zabiegom

 

- będzie uczestniczyło w zabawach ruchowych organizowanych przez nauczyciela

- przyjmie prawidłową pozycję ze skrzyżowanymi nogami

- będzie biegało swobodnie do przodu, po obwodzie koła i zatrzymywało się na sygnał

 

30.10.

Wtorek

 

„Mydło lubi zabawę”- zabawy rytmiczne

 

 

 

 

 

„Bańka mydlana”- malowanie pianą

- pozna właściwości przedmiotów (mydła) tj. struktury powierzchni za pomocą dotyku i zapachu za pomocą węchu

- podejmie zabawy rytmiczne przy piosence „Mydło lubi zabawę”

- wywoła zgodnie ze słyszaną muzyką efekty akustyczne: klaskanie, tupanie

- nazwie i wskaże myte części ciała: brzuch, plecy, uszy, szyję

- dostrzeże znaczenie zabiegów higienicznych

 

- wykona ćwiczenia kształtujące prawidłowy oddech podczas zabawy z bańkami (wydłużenie fazy wydechu)

- nazwie i wyrazi swoje emocje towarzyszące zabawom z bańkami

 

31.10.

Środa

 

„Tak czy nie”- słuchanie wiersza

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 6

- wysłucha wiersz recytowany przez nauczycielkę

- odpowie na pytania związane z jego treścią

- skojarzy prawidłowo nazwę przyborów higienicznych i prawidłowo ich użyje

- wyrecytuje krótką rymowankę ilustrowaną gestem i ruchem

 

- będzie uczestniczyło w zabawach ruchowych organizowanych przez nauczyciela

- przyjmie prawidłową pozycję ze skrzyżowanymi nogami

- będzie biegało swobodnie do przodu, po obwodzie koła i zatrzymywało się na sygnał

 

01.11.

Czwartek

 

 

DZIEŃ WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH

 

02.11.

Piątek

 

 

GRUPY ŁĄCZONE

 

 

„Kto pierwszy wróci” zabawa ruchowa bieżna       cel: zachowuje równowagę podczas biegu

 

05.11.

Poniedziałek

 

„Z Kangurkiem myjemy zęby”- rozmowa z działaniem z wykorzystaniem fantomu

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 6

- skojarzy prawidłowo nazwę z przedmiotem i użyje jej w wypowiedzi

- nazwie czynności wykonywane przez nauczycielkę i Kangurka- pozna etapy mycia zębów

- podejmie zabawę rytmiczną przy piosence „Moje zęby”

- wybierze takie same przybory do mycia zębów

- umyje zęby używając szczoteczki pasty do mycia zębów

 

- będzie uczestniczyło w zabawach ruchowych organizowanych przez nauczyciela

- przyjmie prawidłową pozycję ze skrzyżowanymi nogami

- będzie biegało swobodnie do przodu, po obwodzie koła i zatrzymywało się na sygnał

 

06.11.

Wtorek

 

„Czyste ręce, czyste zęby”- zabawy rytmiczne

 

 

 

„Grzebień i szczotka”- wypełnianie wydzieranką

 

- wysłucha piosenkę śpiewaną przez n-lkę

- odtworzy prosty rytm za pomocą dłoni

- rozpozna brzmienie bębenka i kołatki

- powtórzy podany rytm na instrumentach

 

- wykona czynności manipulacyjne- rozedrze papier na duże kawałki

- naklei elementy, mieszcząc się w określonym konturze

- będzie rysowało patykiem i farbą

- przyjmie prawidłową postawę na krzesełku

 

06.11.

Środa

 

„Dbamy o czystość”- zabawa dydaktyczna

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 6

- rozpozna za pomocą dotyku przybory higieniczne umieszczone w „czarodziejskim worku”

- dokona klasyfikacji przedmiotów służących do mycia zębów i kąpieli

- w zabawie przy piosence „Szczotka, pasta” przećwiczy mięśnie narządów mowy za zgłoskach: szur- szur, pac- pac, chlup- chlup

 

- będzie uczestniczyło w zabawach ruchowych organizowanych przez nauczyciela

- przyjmie prawidłową pozycję ze skrzyżowanymi nogami

- będzie biegało swobodnie do przodu, po obwodzie koła i zatrzymywało się na sygnał

 

07.11.

Czwartek

 

„Odwracalne- nieodwracalne”- matematyczne zabawy badawcze

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 6

- uświadamia sobie odwracalność zmian

- dostrzega, ze niektóre zmiany nie są odwracalne i należy się pogodzić z ich skutkami

-odróżnia odwracalne zmiany od nieodwracalnych

-obdarza dzieci i dorosłych uwagą

 

- będzie uczestniczyło w zabawach ruchowych organizowanych przez nauczyciela

- przyjmie prawidłową pozycję ze skrzyżowanymi nogami

- będzie biegało swobodnie do przodu, po obwodzie koła i zatrzymywało się na sygnał

 

08.11.

Piątek

 

Czyścioszki- zabawa ruchowo-słuchowa

 

 

„Kolorowy ręcznik”- malowanie farbami plakatowymi

- rozpozna odgłosy mycia rąk, kąpieli

- dobierze obrazki odpowiadające usłyszanym odgłosom

- będzie naśladowało ruchy w określonym tempie

 

- porówna przedmioty, zauważając wyraźne różnice np. duży i mały ręcznik

- będzie malowało farbami plakatowymi za pomocą pędzla

- podzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami i odczuciami związanymi z wykonywaną pracą plastyczną

 

„Omiń kałuże” zabawa ruchowa z elementem równowagi                             cel: doskonalenie zmysłu równowagi

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin