„Przewróć kręgle” zabawa ruchowa z elementem rzutu i celu cel: doskonalenie celności rzutu , wzmacnianie mięśni ramion
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „DBAMY O CZYTOŚĆ”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA umiejętność prawidłowego wykonywania czynności higienicznych
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
29.10.
Poniedziałek
„W Czyścioszkowie”- rozmowa połączona z działaniem w oparciu o opowiadanie M. Kownackiej
Zestaw zabaw ruchowych nr 6
- wysłucha krótkiego opowiadania, inscenizowanego sylwetami
- odpowie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
- dowie się, w jaki sposób należy korzystać z przyborów służących do mycia rąk
stara się zachowywać ich kolejność
- dowie się, że należy się myć i bez protestów będzie poddawało się takim zabiegom
- będzie uczestniczyło w zabawach ruchowych organizowanych przez nauczyciela
- przyjmie prawidłową pozycję ze skrzyżowanymi nogami
- będzie biegało swobodnie do przodu, po obwodzie koła i zatrzymywało się na sygnał
30.10.
Wtorek
„Mydło lubi zabawę”- zabawy rytmiczne
„Bańka mydlana”- malowanie pianą
- pozna właściwości przedmiotów (mydła) tj. struktury powierzchni za pomocą dotyku i zapachu za pomocą węchu
- podejmie zabawy rytmiczne przy piosence „Mydło lubi zabawę”
- wywoła zgodnie ze słyszaną muzyką efekty akustyczne: klaskanie, tupanie
- nazwie i wskaże myte części ciała: brzuch, plecy, uszy, szyję
- dostrzeże znaczenie zabiegów higienicznych
- wykona ćwiczenia kształtujące prawidłowy oddech podczas zabawy z bańkami (wydłużenie fazy wydechu)
- nazwie i wyrazi swoje emocje towarzyszące zabawom z bańkami
31.10.
Środa
„Tak czy nie”- słuchanie wiersza
- wysłucha wiersz recytowany przez nauczycielkę
- odpowie na pytania związane z jego treścią
- skojarzy prawidłowo nazwę przyborów higienicznych i prawidłowo ich użyje
- wyrecytuje krótką rymowankę ilustrowaną gestem i ruchem
01.11.
Czwartek
DZIEŃ WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH
02.11.
Piątek
GRUPY ŁĄCZONE
„Kto pierwszy wróci” zabawa ruchowa bieżna cel: zachowuje równowagę podczas biegu
05.11.
„Z Kangurkiem myjemy zęby”- rozmowa z działaniem z wykorzystaniem fantomu
- skojarzy prawidłowo nazwę z przedmiotem i użyje jej w wypowiedzi
- nazwie czynności wykonywane przez nauczycielkę i Kangurka- pozna etapy mycia zębów
- podejmie zabawę rytmiczną przy piosence „Moje zęby”
- wybierze takie same przybory do mycia zębów
- umyje zęby używając szczoteczki pasty do mycia zębów
06.11.
„Czyste ręce, czyste zęby”- zabawy rytmiczne
„Grzebień i szczotka”- wypełnianie wydzieranką
- wysłucha piosenkę śpiewaną przez n-lkę
- odtworzy prosty rytm za pomocą dłoni
- rozpozna brzmienie bębenka i kołatki
- powtórzy podany rytm na instrumentach
- wykona czynności manipulacyjne- rozedrze papier na duże kawałki
- naklei elementy, mieszcząc się w określonym konturze
- będzie rysowało patykiem i farbą
- przyjmie prawidłową postawę na krzesełku
„Dbamy o czystość”- zabawa dydaktyczna
- rozpozna za pomocą dotyku przybory higieniczne umieszczone w „czarodziejskim worku”
- dokona klasyfikacji przedmiotów służących do mycia zębów i kąpieli
- w zabawie przy piosence „Szczotka, pasta” przećwiczy mięśnie narządów mowy za zgłoskach: szur- szur, pac- pac, chlup- chlup
07.11.
„Odwracalne- nieodwracalne”- matematyczne zabawy badawcze
- uświadamia sobie odwracalność zmian
- dostrzega, ze niektóre zmiany nie są odwracalne i należy się pogodzić z ich skutkami
-odróżnia odwracalne zmiany od nieodwracalnych
-obdarza dzieci i dorosłych uwagą
08.11.
„Czyścioszki”- zabawa ruchowo-słuchowa
„Kolorowy ręcznik”- malowanie farbami plakatowymi
- rozpozna odgłosy mycia rąk, kąpieli
- dobierze obrazki odpowiadające usłyszanym odgłosom
- będzie naśladowało ruchy w określonym tempie
- porówna przedmioty, zauważając wyraźne różnice np. duży i mały ręcznik
- będzie malowało farbami plakatowymi za pomocą pędzla
- podzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami i odczuciami związanymi z wykonywaną pracą plastyczną
„Omiń kałuże” zabawa ruchowa z elementem równowagi cel: doskonalenie zmysłu równowagi
...
kasiazabka123