„Muchy i pająk”- zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa cel: szybka reakcja na sygnał
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „MIESZKAŃCY WIEJSKIEGO PODWÓRKA”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
06.05.
Poniedziałek
,,Rodzina z wiejskiego podwórka”- rozmowa na podstawie obrazków
Zestaw zabaw ruchowych nr
- pozna mieszkańców wiejskiego podwórka
- odróżni osobniki dorosłe i pisklęta: kura, kogut, kurczątko
- w zabawie ortofonicznej „Odgłosy z kurnika” udoskonali prawidłową wymowę głosek
- wyszuka i zaznaczy kurczaka różniącego się od pozostałych piskląt (karta pracy)
- wykona ćwiczenia mięśni nóg i ramion
- będzie swobodnie poruszało się po zwężonym torze prostym
- prawidłowo zareaguje na sygnały słowne
07.05.
Wtorek
„Dziwne rozmowy”- osłuchanie z piosenką
„Kaczka”- wydzieranka z kolorowego papieru
- odpowie na proste pytania dotyczące wysłuchanej piosenki
- wykona ćwiczenia kształtujące odpowiednią postawę i prawidłowy oddech
- zaśpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi refren piosenki
- podporządkuje się zachowaniom oczekiwanym przez nauczycielkę
- wskaże obrazek kojarzący się z danym dźwiękiem- odgłos kaczki
- wykona czynności manipulacyjne podczas rozdzierania papieru na duże kawałki
- naklei kawałki papieru mieszcząc się w określonym konturze
- pomoże w sprzątaniu po zajęciach
08.05.
Środa
,,Awantura na podwórku”- słuchanie opowiadania W. Drabika ilustrowanego sylwetami
- nazwie zwierzęta hodowlane występujące w teatrzyku
- posłuży się prostymi, kilkuwyrazowymi zdaniami podczas opowiadania treści wysłuchanego utworu
- dokona oceny bohaterów opowiadania w kategorii dobra i zła
09.05.
Czwartek
„Rodziny figur- koła i owale”-zabawy matematyczne według „Klucza do uczenia się” (sesja 17)
- rozwinie umiejętność rozpoznawania kształtów
- rozwinie umiejętność kategoryzacji łączy przedmioty z grupy według jednej wspólnej cechy
- udoskonali umiejętności porównywania według tak zwanej normy sensorycznej
- udoskonali umiejętność porządkowania po sobie pomocy
10.05.
Piątek
„Dziwne rozmowy”- zabawa inscenizowana do piosenki
„Mieszkańcy wiejskiego podwórka”- malowanie farbami plakatowymi
- rozpozna piosenkę po nuconej melodii
- spróbuje zilustrować treść piosenki ruchem
- posłuży się różnym natężeniem mowy (szept, mowa cicha i głośna) w naśladowaniu głosów wydawanych przez wiejskie zwierzęta
- zrozumie i wykona proste polecenia nauczyciela
- sformułuje uogólnienie typu: to zwierzątko pasuje a to nie
- będzie eksperymentowało w trakcie malowania farbami plakatowymi z użyciem pędzla
- nazwie wykonaną pracę
- pomoże w porządkowaniu stolików po skończonym malowaniu
,,Między szczeblami drabiny”- zabawa ruchowa z elementem równowagi cel: doskonalenie umiejętności utrzymywania równowagi
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „KOCHANI RODZICE”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Umiejętność wyrażania uczuć do rodziców
13.05.
„Moja Mama i mój Tata”- rozmowa przy gazetce tematycznej
- na podstawie zgromadzonych ilustracji nazwie i wskaże członków rodziny (mama, tata, córka, syn), odpowie na pytania dotyczące treści obrazków
- w zabawie słownej podejmie próbę dokończenia zdań: „Kocham mamę, bo…”, „Kocham tatę, bo…”
- w zabawie konstrukcyjnej (w małych grupach) ułoży z czerwonych klocków serduszko dla mamy
- udzieli odpowiedzi na pytanie: „Co można robić z mamą tatą?”
- użyje podczas wypowiedzi określonego zasobu słów zgodnie z regułami gramatyki
- przyjmie prawidłową pozycję w przysiadzie
- będzie rzucało i chwytało przybory
- prawidłowo posłuży się przyborami gimnastycznymi
14.05.
„Laurka”- osłuchanie z piosenką
„Portret Mamy i Taty”- rysowanie pisakami
- zaśpiewa zwrotki piosenki
- podejmie próbę śpiewania indywidualnego
- zilustrować treść piosenki ruchem
- obejrzy ilustracje, zdjęcia przedstawiające portrety
- dostrzeże różnice w wyglądzie mamy i taty
- będzie rysowało pisakami
- nazwie wykonane prace i opowie o nich
15.05.
„Atrybuty Mamy i Taty”- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem „Magicznego pudełka”
- zauważy role pełnione przez członków rodziców
- nazwie przedmioty znajdujące się w jego otoczeniu (elementy garderoby, przedmioty codziennego użytku)
- skojarzy prawidłowo nazwę z przedmiotem i używa jej w wypowiedzi
- wybierze przedmioty ze względu na przeznaczenie (dla mamy, dla taty)
- będzie uważnie słuchało dorosłych
...
kasiazabka123