MAJ 2019.docx

(38 KB) Pobierz

Muchy i pająk”- zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa                            cel: szybka reakcja na sygnał

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                     „MIESZKAŃCY WIEJSKIEGO PODWÓRKA”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

06.05.

Poniedziałek

 

,,Rodzina z wiejskiego podwórka”- rozmowa na podstawie obrazków

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr

- pozna mieszkańców wiejskiego podwórka

- odróżni osobniki dorosłe i pisklęta: kura, kogut, kurczątko

- w zabawie ortofonicznej „Odgłosy z kurnika” udoskonali prawidłową wymowę głosek

- wyszuka i zaznaczy kurczaka różniącego się od pozostałych piskląt (karta pracy)

 

- wykona ćwiczenia mięśni nóg i ramion

- będzie swobodnie poruszało się po zwężonym torze prostym

- prawidłowo zareaguje na sygnały słowne

 

07.05.

Wtorek

 

„Dziwne rozmowy”- osłuchanie z piosenką

 

 

 

„Kaczka”- wydzieranka z kolorowego papieru

- odpowie na proste pytania dotyczące wysłuchanej piosenki

- wykona ćwiczenia kształtujące odpowiednią postawę i prawidłowy oddech

- zaśpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi refren piosenki

- podporządkuje się zachowaniom oczekiwanym przez nauczycielkę

 

- wskaże obrazek kojarzący się z danym dźwiękiem- odgłos kaczki

- wykona czynności manipulacyjne podczas rozdzierania papieru na duże kawałki

- naklei kawałki papieru mieszcząc się w określonym konturze

- pomoże w sprzątaniu po zajęciach

 

08.05.

Środa

 

,,Awantura na podwórku”- słuchanie opowiadania W. Drabika ilustrowanego sylwetami

 

Zestaw zabaw ruchowych nr

- nazwie zwierzęta hodowlane występujące w teatrzyku

- posłuży się prostymi, kilkuwyrazowymi zdaniami podczas opowiadania treści wysłuchanego utworu

- dokona oceny bohaterów opowiadania w kategorii dobra i zła

 

- wykona ćwiczenia mięśni nóg i ramion

- będzie swobodnie poruszało się po zwężonym torze prostym

- prawidłowo zareaguje na sygnały słowne

 

09.05.

Czwartek

 

„Rodziny figur- koła i owale”-zabawy matematyczne według „Klucza do uczenia się” (sesja 17)

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr

- rozwinie umiejętność rozpoznawania kształtów

- rozwinie umiejętność kategoryzacji łączy przedmioty z grupy według jednej wspólnej cechy

- udoskonali umiejętności porównywania według tak zwanej normy sensorycznej

- udoskonali umiejętność porządkowania po sobie pomocy

 

- wykona ćwiczenia mięśni nóg i ramion

- będzie swobodnie poruszało się po zwężonym torze prostym

- prawidłowo zareaguje na sygnały słowne

 

10.05.

Piątek

 

Dziwne rozmowy”- zabawa inscenizowana do piosenki

 

 

 

 

„Mieszkańcy wiejskiego podwórka”- malowanie farbami plakatowymi

- rozpozna piosenkę po nuconej melodii

- spróbuje zilustrować treść piosenki ruchem

- posłuży się różnym natężeniem mowy (szept, mowa cicha i głośna) w naśladowaniu głosów wydawanych przez wiejskie zwierzęta

- zrozumie i wykona proste polecenia nauczyciela

 

- sformułuje uogólnienie typu: to zwierzątko pasuje a to nie

- będzie eksperymentowało w trakcie malowania farbami plakatowymi z użyciem pędzla

- nazwie wykonaną pracę

- pomoże w porządkowaniu stolików po skończonym malowaniu

 

 

,,Między szczeblami drabiny”-  zabawa ruchowa z elementem równowagi                                    cel: doskonalenie umiejętności utrzymywania równowagi

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                       „KOCHANI RODZICE”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                   Umiejętność wyrażania uczuć do rodziców

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

13.05.

Poniedziałek

 

„Moja Mama i mój Tata”- rozmowa przy gazetce tematycznej

 

 

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr

- na podstawie zgromadzonych ilustracji nazwie i wskaże członków rodziny (mama, tata, córka, syn), odpowie na pytania dotyczące treści obrazków

- w zabawie słownej podejmie próbę dokończenia zdań: „Kocham mamę, bo…”, „Kocham tatę, bo…”

- w zabawie konstrukcyjnej (w małych grupach) ułoży z czerwonych klocków serduszko dla mamy

- udzieli odpowiedzi na pytanie: „Co można robić z mamą  tatą?”

- użyje podczas wypowiedzi określonego zasobu słów zgodnie z regułami gramatyki

 

- przyjmie prawidłową pozycję w przysiadzie

- będzie rzucało i chwytało przybory

- prawidłowo posłuży się przyborami gimnastycznymi

 

14.05.

Wtorek

 

„Laurka”- osłuchanie z piosenką

 

 

 

„Portret Mamy i Taty”- rysowanie pisakami

- wykona ćwiczenia kształtujące odpowiednią postawę i prawidłowy oddech

- zaśpiewa zwrotki piosenki

- podejmie próbę śpiewania indywidualnego

- zilustrować treść piosenki ruchem

 

- obejrzy ilustracje, zdjęcia przedstawiające portrety

- dostrzeże różnice w wyglądzie mamy i taty

- będzie rysowało pisakami

- nazwie wykonane prace i opowie o nich

 

15.05.

Środa

 

„Atrybuty Mamy i Taty”- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem „Magicznego pudełka”

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr

- zauważy role pełnione przez członków rodziców

- nazwie przedmioty znajdujące się w jego otoczeniu (elementy garderoby, przedmioty codziennego użytku)

- skojarzy prawidłowo nazwę z przedmiotem i używa jej w wypowiedzi

- wybierze przedmioty ze względu na przeznaczenie (dla mamy, dla taty)

- będzie uważnie słuchało dorosłych

 

- przyjmie prawidłową pozycję w przysiadzie

- będzie rzucało i chwytało przybory

- prawidłowo posłuży się przyborami gimnastycznymi

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin