„Piłka skacze”- zabawa ruchowa z elementem podskoku i skoku, cel: rozwijanie umiejętności podskakiwania w dowolny sposób
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA umiejętność reagowania na polecenia nauczycielki i komunikowania swoich potrzeb
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
03.09.
Poniedziałek
„Nasze przedszkole”- rozmowa połączona z działaniem
- pozna układ pomieszczeń przedszkolnych (sala, łazienka, szatnia) oraz zasady bezpiecznego poruszania się po sali oraz budynku
- pozna swój znaczek w szatni i w łazience
- rozpozna przybory i przedmioty służące do wykonywania czynności higienicznych
- podejmie zabawę zabawkami zgodnie z przeznaczeniem
04.09.
Wtorek
„Malutki Miś tańczy z nami dziś”- zabawa taneczna do piosenki
„Pluszowy miś”- rysowanie kredką świecową
- odpowie na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu
- będzie potrafiło ustawić się zgodnie z poleceniem
- wykona proste kroki taneczne, wykona obroty w kółeczku
- zmieni kierunek ruchu na ustalony sygnał
- wywoła zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty akustyczne (klaskanie, tupanie)
- będzie rysowało kredkami świecowymi
- przyjmie prawidłową pozycję na krzesełku
- będzie rozumiało, że inne dzieci mają prawo do korzystania z tych samych kredek
- postara się odkładać kredki do pudełka
05.09.
Środa
„Do czego służy łyżka?”- teatrzyk kukiełkowy na podstawie opowiadania I. Salach
Zestaw zabaw ruchowych nr 1
- wrazi spontanicznie swój stosunek emocjonalny do przedstawianych treści
- uwrażliwi się na to aby wykorzystywać sztućce tylko do tego czemu służą
- wybierze przedmioty ze względu na przeznaczenie- do spożywania posiłków
- użyje w słowniku czynnym nazw poznanych przedmiotów
- będzie poruszało się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania
- będzie naśladowało sposób poruszania się wybranych zwierząt, np. kota
- będzie reagowało na sygnał słuchowy
06.09.
Czwartek
„Klocki kolorowe małe i duże”- zabawy konstrukcyjne
- nazwie przedmioty znajdujące się w jego otoczeniu, np. zabawki
- porówna przedmioty, zauważając wyraźne różnice, np. duża i mała lalka
- spróbuje ustawić konstrukcje typu wieża
- porówna wielkości: wysoka- niska
- będzie uczestniczyło we wspólnym porządkowaniu klocków w sali
07.09.
Piątek
„Jestem sobie przedszkolaczek”- osłuchanie się z piosenką, zabawy rytmiczne z piosenką
„Mój znaczek”- malowanie farbami
- wykona ćwiczenia kształtujące odpowiednią postawę i prawidłowy oddech
- spróbuje zilustrować treść piosenki ruchem
- pozna instrument perkusyjny- bębenek
- postara się prawidłowo zagrać na bębenku
- podejmie próbę śpiewania w grupie
- rozpozna swój znaczek orientacyjny wśród innych
- dobierze dwa jednakowe obrazki przedstawiające worki z takimi samymi znaczkami
- podejmie próbę malowania farbami z użyciem pędzla
„Zbieramy jabłka”- zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa, cel: doskonalenie orientacji i szybkiej reakcji na sygnał
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „OWOCE I WARZYWA- SMACZNE I ZDROWE”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA kształtowanie nawyków zdrowego trybu życia, w tym prawidłowego odżywiania
10.09.
„Smaczne owoce”- inscenizacja wiersza S. Draszkiewicz
- wysłucha wiersz „Smaczne owoce”- pozna jabłko, gruszkę
- rozpozna owoce umieszczone w koszu (jabłka, gruszki, śliwki)
- odnajdzie takie same owoce i ułoży je w parach na odpowiednim talerzyku
11.09.
„Jabłuszko rumiane”- zabawa rytmiczno- ruchowa
„Jabłuszko”- lepienie z masy solnej
- określi czy muzyka jest głośna czy cicha
- rozróżni akompaniament szybki i wolny
- powtórzy krótką rymowankę „Spadła gruszka”
- będzie eksperymentowało różnym materiałem plastycznym
- ulepi kulkę z masy solnej
- nazwie wykonaną pracę
12.09.
„W naszym kąciku przyrody”- rozmowa połączona z działaniem
Zestaw zabaw ruchowych nr 2
- posegreguje owoce do koszyków
- dowie się, że jedzenie owoców i warzyw ma pozytywny wpływ na zdrowie
- złoży sylwetę jabłka z 2 części i naklei na kolorową kartkę
- będzie poruszało się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania po sali
- prawidłowo zareaguje na sygnał wzrokowy
13.09.
„To ja- potrafię nazwać części własnego ciała”- zabawy matematyczne
- rozpozna części ciała przedstawione na obrazku i wskaże je na sobie
- wypowie się na temat swojego wyglądu
- nazwie części ciała: ręka, noga, głowa
...
kasiazabka123