WRZECIEŃ 2018.docx

(34 KB) Pobierz

„Piłka skacze”- zabawa ruchowa z elementem podskoku i skoku, cel: rozwijanie umiejętności podskakiwania w dowolny sposób

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                       „JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                       umiejętność reagowania na polecenia nauczycielki i komunikowania swoich potrzeb

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

03.09.

Poniedziałek

 

„Nasze przedszkole”- rozmowa połączona z działaniem

- pozna układ pomieszczeń przedszkolnych (sala, łazienka, szatnia) oraz zasady bezpiecznego poruszania się po sali oraz budynku

- pozna swój znaczek w szatni i w łazience

- rozpozna przybory i przedmioty służące do wykonywania czynności higienicznych

- podejmie zabawę zabawkami zgodnie z przeznaczeniem

 

04.09.

Wtorek

 

„Malutki Miś tańczy z nami dziś”- zabawa taneczna do piosenki

 

 

 

„Pluszowy miś”- rysowanie kredką świecową

- odpowie na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu

- będzie potrafiło ustawić się zgodnie z poleceniem

- wykona proste kroki taneczne, wykona obroty w kółeczku

- zmieni kierunek ruchu na ustalony sygnał

- wywoła zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty akustyczne (klaskanie, tupanie)

 

- będzie rysowało kredkami świecowymi

- przyjmie prawidłową pozycję na krzesełku

- będzie rozumiało, że inne dzieci mają prawo do korzystania z tych samych kredek

- postara się odkładać kredki do pudełka

 

05.09.

Środa

 

„Do czego służy łyżka?”- teatrzyk kukiełkowy na podstawie opowiadania I. Salach

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 1

- wrazi spontanicznie swój stosunek emocjonalny do przedstawianych treści

- uwrażliwi się na to aby wykorzystywać sztućce tylko do tego czemu służą

- wybierze przedmioty ze względu na przeznaczenie- do spożywania posiłków

- użyje w słowniku czynnym nazw poznanych przedmiotów

 

- będzie poruszało się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania

- będzie naśladowało sposób poruszania się wybranych zwierząt, np. kota

- będzie reagowało na sygnał słuchowy

 

06.09.

Czwartek

 

„Klocki kolorowe małe i duże”- zabawy konstrukcyjne

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 1

- nazwie przedmioty znajdujące się w jego otoczeniu, np. zabawki

- porówna przedmioty, zauważając wyraźne różnice, np. duża i mała lalka

- spróbuje ustawić konstrukcje typu wieża

- porówna wielkości: wysoka- niska

- będzie uczestniczyło we wspólnym porządkowaniu klocków w sali

 

- będzie poruszało się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania

- będzie naśladowało sposób poruszania się wybranych zwierząt, np. kota

- będzie reagowało na sygnał słuchowy

 

07.09.

Piątek

 

„Jestem sobie przedszkolaczek”- osłuchanie się z piosenką, zabawy rytmiczne z piosenką

 

 

„Mój znaczek”- malowanie farbami

- wykona ćwiczenia kształtujące odpowiednią postawę i prawidłowy oddech

- spróbuje zilustrować treść piosenki ruchem

- pozna instrument perkusyjny- bębenek

- postara się prawidłowo zagrać na bębenku

- podejmie próbę śpiewania w grupie

 

- rozpozna swój znaczek orientacyjny wśród innych

- dobierze dwa jednakowe obrazki przedstawiające worki z takimi samymi znaczkami

- podejmie próbę malowania farbami z użyciem pędzla

 

 

„Zbieramy jabłka- zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa,     cel: doskonalenie orientacji i szybkiej reakcji na sygnał

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                            „OWOCE I WARZYWA- SMACZNE I ZDROWE

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                       kształtowanie nawyków zdrowego trybu życia, w tym prawidłowego odżywiania

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

10.09.

Poniedziałek

 

„Smaczne owoce”- inscenizacja wiersza S. Draszkiewicz

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 1

- wysłucha wiersz „Smaczne owoce”- pozna jabłko, gruszkę

- rozpozna owoce umieszczone w koszu (jabłka, gruszki, śliwki)

- odnajdzie takie same owoce i ułoży je w parach na odpowiednim talerzyku

 

- będzie poruszało się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania

- będzie naśladowało sposób poruszania się wybranych zwierząt, np. kota

- będzie reagowało na sygnał słuchowy

 

11.09.

Wtorek

 

„Jabłuszko rumiane”- zabawa rytmiczno- ruchowa

 

 

„Jabłuszko”- lepienie z masy solnej

- określi czy muzyka jest głośna czy cicha

- rozróżni akompaniament szybki i wolny

- spróbuje zilustrować treść piosenki ruchem

 

- powtórzy krótką rymowankę „Spadła gruszka”

- będzie eksperymentowało różnym materiałem plastycznym

- ulepi kulkę z masy solnej

- nazwie wykonaną pracę

 

12.09.

Środa

 

„W naszym kąciku przyrody”- rozmowa połączona z działaniem

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 2

- posegreguje owoce do koszyków

- dowie się, że jedzenie owoców i warzyw ma pozytywny wpływ  na zdrowie

- złoży sylwetę jabłka z 2 części i naklei na kolorową kartkę

 

- będzie poruszało się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania po sali

- prawidłowo zareaguje na sygnał wzrokowy

 

13.09.

Czwartek

 

„To ja- potrafię nazwać części własnego ciała”- zabawy matematyczne

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 2

- rozpozna części ciała przedstawione na obrazku i wskaże je na sobie

- wypowie się na temat swojego wyglądu

- nazwie części ciała: ręka, noga, głowa

 

- będzie poruszało się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania po sali

- prawidłowo zareaguje na sygnał wzrokowy

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin