INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ŻABKI”
Tematyka kompleksowa
Nabywanie wiedzy
Kształtowanie umiejętności
Budowanie postaw
„Urządzenia elektryczne”
realizacja od 03 .12. do 07.12.2018r.
- dowie się, że w życiu codziennym korzystamy z różnych urządzeń
- pozna zastosowanie lampki nocnej
- rozpozna i nazwie urządzenia elektryczne- pralka, lodówka
-potrafi ocenić liczebność posługując się określeniami: mniej, więcej
-rytmicznie wskazuje i wymienia liczebniki podczas liczenia przedmiotów
-posługuje się właściwie liczebnikami głównymi
- naklei elementy mieszcząc się w określonym konturze
- będzie malowało farbami plakatowymi z użyciem pędzla
- dowie się, że nie wolno dotykać gniazdek elektrycznych oraz wkładać do nich przedmiotów
- posprząta po skończonych zajęciach
„W świątecznym nastroju”
realizacja od 10.12. do 23.12.2018r
- zapozna się z tradycją świąt Bożego Narodzenia
* dekorowanie choinki
* spotkanie rodzinne przy kolacji wigilijnej, dzielenie się opłatkiem, składanie życzeń, obdarowywanie prezentami
* wypatrywanie pierwszej gwiazdki
* ubieranie choinki, ozdabianie domu girlandami, elementami świątecznymi
- dowie się, że choinka jest elementem wystroju domu i miejsc publicznych w okresie Świąt Bożego Narodzenia
- zapozna się z tradycjami wigilijnymi:
- sianko pod białym obrusem
- 12 potraw wigilijnych
- wolne miejsce przy stole wigilijnym
- dzielenie się opłatkiem, składanie życzeń
- weźmie udział w przygotowaniach stołów do spotkania wigilijnego: nakrywanie obrusów, układanie gałązek świerku
-wyodrębnia elementy do policzenia
-liczy nie pomijając żadnego elementu, zapamiętując te które zostały już policzone
-dostrzega rolę ostatniego liczebnika określającego liczbę policzonych przedmiotów
- zareaguje na wysokie i niskie dźwięki
- postara się zagrać na wybranym instrumencie perkusyjnym
- wcieli się w rolę aktora, będzie zachowywało się odpowiednio do granej roli
- dostrzeże wyjątkowy, świąteczny charakter wspólnego posiłku
- postara się zastosować zasady kulturalnego zachowania się przy stole
- skorzysta z pomocy n-la w sytuacji trudnej, np. prawidłowego używania kleju
- zada pytania w celu uzyskania informacji ułatwiających podjęte działania
kasiazabka123