Zamierzone osiągnięcia dzieci GRUDZIEŃ 2018.docx

(16 KB) Pobierz

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH
W GRUPIE „ŻABKI”

Tematyka kompleksowa

Nabywanie wiedzy

Kształtowanie umiejętności

Budowanie postaw

Urządzenia elektryczne

 

realizacja
od 03 .12. do 07.12.2018r.

- dowie się, że w życiu codziennym korzystamy z różnych urządzeń

- pozna zastosowanie lampki nocnej

 

- rozpozna i nazwie urządzenia elektryczne- pralka, lodówka

-potrafi ocenić liczebność posługując się określeniami: mniej, więcej

-rytmicznie wskazuje i wymienia liczebniki podczas liczenia przedmiotów

-posługuje się właściwie liczebnikami głównymi

- naklei elementy mieszcząc się w określonym konturze

- będzie malowało farbami plakatowymi z użyciem pędzla

 

- dowie się, że nie wolno dotykać gniazdek elektrycznych oraz wkładać do nich przedmiotów

- posprząta po skończonych zajęciach

W świątecznym nastroju

 

realizacja
od 10.12. do 23.12.2018r

- zapozna się z tradycją świąt Bożego Narodzenia

    * dekorowanie choinki

    * spotkanie rodzinne przy kolacji wigilijnej, dzielenie się opłatkiem, składanie życzeń, 
       obdarowywanie prezentami

    * wypatrywanie pierwszej gwiazdki

    * ubieranie choinki, ozdabianie domu girlandami, elementami świątecznymi

- dowie się, że choinka jest elementem wystroju domu i miejsc publicznych w okresie Świąt Bożego Narodzenia

- zapozna się z tradycjami wigilijnymi:

- sianko pod białym obrusem

- 12 potraw wigilijnych

- wolne miejsce przy stole wigilijnym

- dzielenie się opłatkiem, składanie życzeń

 

- weźmie udział w przygotowaniach stołów do spotkania wigilijnego: nakrywanie obrusów, układanie gałązek świerku

-wyodrębnia elementy do policzenia

-liczy nie pomijając żadnego elementu, zapamiętując te które zostały już policzone

-dostrzega rolę ostatniego liczebnika  określającego liczbę policzonych przedmiotów

- zareaguje na wysokie i niskie dźwięki

- postara się zagrać na wybranym instrumencie perkusyjnym

 

- wcieli się w rolę aktora, będzie zachowywało się odpowiednio do granej roli

- dostrzeże wyjątkowy, świąteczny charakter wspólnego posiłku

- postara się zastosować zasady kulturalnego zachowania się przy stole

- skorzysta z pomocy n-la w sytuacji trudnej, np. prawidłowego używania kleju

- zada pytania w celu uzyskania informacji ułatwiających podjęte działania

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin