INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ŻABKI”
Tematyka Kompleksowa
Nabywanie wiedzy
Kształtowanie umiejętności
Budowanie postaw
„W zdrowym ciebie zdrowy duch”
realizacja od 01.04. do 09.04.
- pozna zawód lekarza i przybory jakimi się posługuje
-zrozumie że sam nie może dotykać i spożywać lekarstw
-poznaje i odtwarza proste kroki taneczne (wykonuje obroty wokół własnej osi i w małych kółeczkach, naprzemienne wysuwanie stóp)
-kształtuje prawidłowe postawy i nawyki higieniczno-zdrowotne
-rozpoznaje i nazywa poznane kolory
-poznaje zasady właściwego odżywiania ( wie ze jedzenie owoców i warzyw ma pozytywny wpływ na zdrowie, że nie można jeść nadmiernej ilości słodyczy)
-rozpoznaje i nazywa znane owoce i warzywa; -wie, że należy myć owoce i warzywa przed jedzeniem;
-wybiera produkty zdrowe spośród niezdrowych
-dostrzeże związek miedzy choroba a leczeniem
-zmienia kierunek ruchu lub krok taneczny na sygnał dźwiękowy lub zapamiętany dźwięk muzyki
-wykleja mieszcząc się w konturze różnego rodzaju
-rozwija umiejętności płynnego mówienia poprzez wypowiadanie się na temat bajki, prezentacji.
-doskonali umiejętności odpowiadania na pytania,
-rozwija umiejętność rozpoznawania kształtów
-rozwija umiejętność dobierania figur do pasujących schematów
- wskazuje i nazywa instrumenty po ich brzmieniu
-tworzy prace plastyczne stemplując palcami
-podnosi rękę gdy chce o cos zapytać lub odpowiedzieć na pytanie
sprząta miejsce pracy
-współpracuje w parze
-słucha nauczyciela starając się wykonać kierowane do niego polecenia
-dokładnie myje ręce po skończonej pracy
-utrzymuje czystość w miejscu jedzenia
„Nadchodzi Wielkanoc”
realizacja od 10.04. do 17.04.
-rozwija umiejętność rozpoznawania siedmiu kolorów spektrum
-poznaje zwierzę hodowlane: owca rozróżnia po
- wyglądzie dorosłe i młode osobniki
- pozna i wymieni niektóre symbole wielkanocne.
- zapozna się z wielkanocnymi zwyczajami;- rozbudzi ciekawość i wyobraźnie za pomocą ukrytych obrazków
-doskonali umiejętność klasyfikowania wg określonej cechy
-doskonali umiejętności manualne podczas kulania waty
-porządkuje miejsce pracy odkładając przybory na miejsce
- wypowie się na temat ilustracji
- ułoży ilustracje wg kolejności zdarzeń
-uczy się malować formy przestrzenne
-maluje farbami prawidłowo używając pędzla
-posługuje się technika plastyczna orygami płaskiego z koła
-założy hodowlę rzeżuchy na wacie
-nie przeszkadza innym w wykonywaniu zadań
-przestrzega reguł zabawy,
-słucha innych nie przerywając im
-pracuje zgodnie dzieląc się przyborami i materiałami (brokat)
„Jesteśmy małymi ekologami”
realizacja od 24.04. do 30.04.
-rozumie znaczenie ochrony przyrody i stosowanie w tym celu różnych środków (np. oszczędzanie wody)
-pozna niebezpieczeństwa grożące środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka
-wie, że wszyscy ludzie muszą dbać o środowisko naturalne
-pozna ekologiczny sposób wyrzucania śmieci (segregacja odpadów)-
-pozna sposób tworzenia zabawki ze zgromadzonych materiałów (rolki papieru, sznureczek itp.)
-
-założy kącik surowców wtórnych przy kąciku plastycznym
-rozwija umiejętność porównywania wielkości przedmiotów dwuwymiarowych, trójwymiarowych i porządkowania ich
-rozróżnia przedmioty przestrzenne i płaskie
-porównuje przedmioty wg normy sensorycznej
Utrwala kolory pojemników na odpady
-doskonali zwinność palców podczas wydzierania papieru
Pozna sposób posługiwania się szafą w tańcu
-Swobodnie zinterpretuję muzykę ruchem
-będzie przewlekać sznurki
-sprząta po sobie materiały użyte do zajęć ( segreguje je i porządkuje do torebek)
-wrzuci się o pomoc osoby dorosłej w razie potrzeby
-zwróci uwagę na bezpieczeństwo swoje i innych
-odłoży materiały które pozostały do ponownego wykorzystania (do kącika recyklingu)
kasiazabka123