Zamierzone osiągnięcia dzieci KWIECIEŃ 2019.doc

(38 KB) Pobierz

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ŻABKI”

Tematyka Kompleksowa

Nabywanie wiedzy

Kształtowanie umiejętności

Budowanie postaw

„W zdrowym ciebie zdrowy duch”

 

realizacja od 01.04. do 09.04.

 

- pozna zawód lekarza i przybory jakimi się posługuje

-zrozumie że sam  nie może dotykać i spożywać lekarstw

-poznaje i odtwarza proste kroki taneczne (wykonuje obroty wokół własnej osi i w małych kółeczkach, naprzemienne wysuwanie stóp)

-kształtuje prawidłowe  postawy i nawyki higieniczno-zdrowotne

-rozpoznaje i nazywa poznane kolory

-poznaje zasady właściwego odżywiania  ( wie ze jedzenie owoców i warzyw ma pozytywny wpływ na zdrowie, że nie można jeść nadmiernej ilości słodyczy)

-rozpoznaje i nazywa znane owoce i warzywa; -wie, że należy myć owoce i warzywa przed jedzeniem;

-wybiera produkty zdrowe spośród niezdrowych

-dostrzeże związek miedzy choroba a leczeniem

-zmienia kierunek ruchu lub krok taneczny na sygnał dźwiękowy lub zapamiętany dźwięk muzyki

-wykleja mieszcząc się w konturze różnego rodzaju

-rozwija umiejętności płynnego mówienia poprzez wypowiadanie się na temat bajki, prezentacji.

-doskonali umiejętności odpowiadania na pytania,

-rozwija umiejętność rozpoznawania kształtów

-rozwija umiejętność dobierania figur do pasujących schematów

- wskazuje i nazywa instrumenty po ich brzmieniu

-tworzy prace plastyczne stemplując palcami

-podnosi rękę gdy chce o cos zapytać lub odpowiedzieć na pytanie

sprząta miejsce pracy

-współpracuje w parze

-słucha nauczyciela starając się wykonać kierowane do niego polecenia

-dokładnie myje ręce po skończonej pracy

-utrzymuje czystość w miejscu jedzenia

 

„Nadchodzi Wielkanoc”

 

realizacja od 10.04. do 17.04.

 

-rozwija umiejętność rozpoznawania siedmiu kolorów spektrum

-poznaje zwierzę hodowlane: owca rozróżnia po

- wyglądzie dorosłe i młode osobniki

- pozna i wymieni niektóre symbole wielkanocne.

- zapozna się z wielkanocnymi zwyczajami;
- rozbudzi ciekawość i wyobraźnie za pomocą ukrytych obrazków

 

 

-doskonali umiejętność klasyfikowania wg określonej cechy

-doskonali umiejętności manualne podczas kulania waty

-porządkuje miejsce pracy odkładając przybory na miejsce

- wypowie się na temat ilustracji

- ułoży ilustracje wg kolejności zdarzeń

-uczy się malować formy przestrzenne

-maluje farbami prawidłowo używając pędzla

-posługuje się technika plastyczna orygami płaskiego z koła

-założy hodowlę rzeżuchy na wacie

-nie przeszkadza innym w wykonywaniu zadań

-przestrzega reguł zabawy,

-słucha innych nie przerywając im

-pracuje zgodnie dzieląc się przyborami i materiałami (brokat)

 

Jesteśmy małymi ekologami

 

realizacja od 24.04. do 30.04.

 

-rozumie znaczenie ochrony przyrody i stosowanie w tym celu różnych środków (np. oszczędzanie wody)

-pozna niebezpieczeństwa grożące środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka

-wie, że wszyscy ludzie muszą dbać o środowisko naturalne

-pozna ekologiczny sposób wyrzucania śmieci (segregacja odpadów)-

-pozna sposób tworzenia zabawki ze zgromadzonych materiałów (rolki papieru, sznureczek itp.)

 

-

-założy kącik surowców wtórnych przy kąciku plastycznym

-rozwija umiejętność porównywania wielkości przedmiotów dwuwymiarowych, trójwymiarowych i porządkowania ich

-rozróżnia przedmioty przestrzenne i płaskie

-porównuje przedmioty wg normy sensorycznej

Utrwala kolory pojemników na odpady

-doskonali  zwinność palców podczas wydzierania papieru

Pozna sposób posługiwania się szafą w tańcu

-Swobodnie zinterpretuję muzykę ruchem

-będzie przewlekać sznurki

 

-sprząta po sobie materiały użyte do zajęć ( segreguje je i porządkuje do torebek)

-wrzuci się o pomoc osoby dorosłej w razie potrzeby

-zwróci uwagę na bezpieczeństwo swoje i innych

-odłoży materiały które pozostały do  ponownego wykorzystania (do kącika recyklingu)

 

 

 

 

 

-

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin