INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ŻABKI”
Tematyka kompleksowa
Nabywanie wiedzy
Kształtowanie umiejętności
Budowanie postaw
„Dbamy o czystość”
realizacja od 29 .10. do 09.11.2018r.
- dowie się, w jaki sposób należy korzystać z przyborów służących do mycia rąk
stara się zachowywać ich kolejność
- pozna właściwości przedmiotów (mydła) tj. struktury powierzchni za pomocą dotyku i zapachu za pomocą węchu
- pozna etapy mycia zębów
- skojarzy prawidłowo nazwę przyborów higienicznych i prawidłowo ich użyje
- rozpozna brzmienie bębenka i kołatki
- powtórzy podany rytm na instrumentach
- wykona czynności manipulacyjne- rozedrze papier na duże kawałki
- naklei elementy, mieszcząc się w określonym konturze
- dostrzega, ze niektóre zmiany nie są odwracalne i należy się pogodzić z ich skutkami
-odróżnia odwracalne zmiany od nieodwracalnych
- dowie się, że należy się myć i bez protestów będzie poddawało się takim zabiegom
- dostrzeże znaczenie zabiegów higienicznych
„W listopadzie- szaro i mokro”
realizacja od 12.11. do 16.11.2018r
- pozna i nazwie typowe zjawiska atmosferyczne: pada deszcz, świeci słońce, wieje wiatr
- połączy przyczynę ze skutkiem: na dworze jest mokro ponieważ padał deszcz
- porówna przedmioty, zauważając wyraźne różnice, np. duży i mały parasol
- zastosuje określenia położenia przedmiotu w przestrzeni (na, pod)
- podzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami i odczuciami
„Miś- bohater książek dla dzieci”
realizacja od 19.11. do 23.11.2018r.
- rozpozna Kubusia Puchatka, bohatera bajek dla dzieci
- odtworzy przebieg bajki, układając historyjkę obrazkową
- podejmie próbę oceny zachowania bohatera bajki
- wskaże dwa takie same przedmioty
-zauważa związki przyczynowo- skutkowe w codziennych sytuacjach
-podejmuje działania mające na celu odwrócić zmianę lub polepszyć sytuację
- zwróci uwagę na znaczenie koleżeństwa i przyjaźni
- urządzi kącik tematyczny- budzenie zainteresowań czytelniczych
-skupia uwagę na mówiącej do niego osobie
„Pies- mój przyjaciel”
realizacja od 26.11. do 30.11.2018r.
- pozna pojęcia: pies, szczeniak
- rozpozna i nazwie akcesoria dla psa
- pozna kolejność czynności podczas malowania farbami
- rozpozna i nazwie poszczególne części ciała psa
-poznaje i opisuje co widzi na obrazku
-składa obrazek z 2-4 części w całość
- dowie się, że należy zachować ostrożność wobec nieznanych psów
- dowie się, że o zwierzęta należy się troszczyć
kasiazabka123