Antropologia-Systematyczna-2009.doc

(7064 KB) Pobierz
SPIS TREŚCI

 

 

 

 

 

 

 

Antropologia

systematyczna

 

                       

 

Diana Wojtkowiak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autorska Seria Naukowa

 

DETERMINIZM

Tom II

 

 

Gdańsk 2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             Copyright by Diana Wojtkowiak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          Książkę tę dedykuję

                                          polskim żołnierzom,

                                          którzy walczyli i umierali za wolną Ojczyznę.

                                          Wśród nich mojemu dziadkowi Józefowi Wojtkowiakowi,

                                          który walczył w bitwach trzech wojen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPIS TREŚCI

 

 

              Wstęp............................................................................................................... 5

 

              1. Pojęcie narodu i grupy etnicznej................................................................. 7

 

              2. Teoria Kategorii......................................................................................... 16

 

              3. Ameryka..................................................................................................... 24

 

              4. Europa........................................................................................................ 37

 

              5. Azja............................................................................................................ 82

 

              6. Afryka........................................................................................................ 99

 

              7. Australia i Oceania - pierwotne społeczeństwa społeczne....................... 117

 

              8. Filozofowie starożytnej Grecji................................................................. 140

 

              9. Religie...................................................................................................... 176

 

              10. Zagadnienia polityczne.........................................................................  222

 

              11. W kierunku wyjaśnienia fizycznego,

                    perspektywy wykorzystania stałych naturalnych pól torsyjnych.......... 237

 

              Słowniczek pojęć........................................................................................  254

 

              Streszczenie................................................................................................. 257

 

 


Wstęp

 

Wstęp

 

 

              Motywem przewodnim tej książki są pojęcia Narodu i Ojczyzny, ściśle powiązane z oddziaływaniem terenu przynależnego określonej społeczności. Zostają one tutaj zakotwiczone w realnej rzeczywistości przyrodniczej i zjawiskach fizycznych. Bynajmniej nie będąc jedynie złudą poetów i powieściopisarzy, jak chcieliby nam to wmówić globalistycznie nastawieni manipulatorzy społeczni, czy pseudonaukowcy - specjaliści od macania rzeczy namacalnych, głosiciele białej tablicy, człowieka z gliny, którego można lepić na własną modłę.

              Niech ta książka oprócz swych walorów odkrywczych, będzie oddaniem czci pokoleniom bohaterów, którzy przelewali krew za wolność naszej Ojczyzny, potwierdzeniem, że ich poświęcenie nie było skierowane na próżne idee, ale na obronę wartości społecznie najwyższych. W powiązaniu z pojęciami Narodu i Ojczyzny pokazuję, że idee supermocarstw i globalizmu nie mają nic wspólnego z wartościami humanitarnymi leżącymi u podstaw funkcjonowania poszczególnych ludzi i społeczeństw, nabywanymi wraz z urodzeniem w postaci tzw. wartości naturalnych. Z wartościami, które przez setki lat tworzyły etykę moralność i kulturę. Opisana tutaj analiza etnograficzna ma więc swe polityczne implikacje.

 

              Znaczącą część niniejszej pozycji stanowią opisy dużych grup etnicznych, które można identyfikować z narodami. Istotą usystematyzowania tych opisów jest klucz istnienia dwunastu Kategorii, tworzących, jak to właśnie z tych opisów wynika, charakterystyczny fraktal zwany tutaj fraktalem planetarnym, mający co najmniej trzy poziomy podobieństwa. Dostrzeżenie tej regularności prowadzi nas wprost do umiejętności przewidywania cech etnicznych w zależności od położenia na kuli ziemskiej. Bardzo fascynującej umiejętności, która wciąga do dalszego poznawania tych zależności. Proponuję tutaj czytelnikowi możliwie samodzielną wędrówkę po ścieżkach, którymi nigdy nie chodził, pozostawiając informacje dotyczące drogi zredukowane do minimum. Myślę, że docenią to osoby, które z natury czują się poszukiwaczami a nie uczniami wiedzy zastanej. Kontynuacją poszukiwań tych zależności są rozdziały poświęcone filozofii, religii i polityce. I w końcu próba uchwycenia z punktu widzenia fizycznego fenomenu jakim jest odkryty przeze mnie wcześniej fraktal planetarny.  Pokazuję również obszary praktycznego wykorzystania znajomości wpływów fraktala planetarnego na przyrodę.

 

              Książka niniejsza jest w pewnym sensie kontynuacją myśli zawartych w poprzednim tomie  serii Determinizm. Jednak dla właściwej percepcji materiału zawartego w niniejszej pozycji nie jest konieczna znajomość tomu poprzedniego.

              Podane tutaj zestawienie cech związanych z Kategoriami jest bardzo skrótowe, więcej informacji na ten temat było podane w I tomie serii Determinizm poświęconym zegarowi rozwojowymi, jednak szczegółowe informacje dotyczące Kategorii wynikają tutaj same z opisów etnograficznych. W części z nich charakterystyczne cechy danej Kategorii - zaznaczonej w nagłówku - zostały wytłuszczone. 

              Kategorie, na której opiera się w tej książce interpretacja społeczeństw, są czymś więcej, niż to co można kojarzyć ze znakami zodiaku w astrologii. W astrologii mamy do czynienia z człowiekiem zatopionym w „średnim” społeczeństwie, gdzie jego zestaw cech, ma niewielkie odzwierciedlenie w społeczeństwie. Stara się realizować swoje ja w obcym sobie świecie. W przypadku kategorii rozpatrywanych jako wartość etniczna, całe małe społeczeństwo przesycone jest tymi samymi wartościami, dzięki czemu rozrastają się one do poziomu nadrzędnej cechy etnicznej i powstają nowe zjawiska, gdzie występuje interakcja społeczna człowieka, nie z „obcym”, a ze „swoim”. Powstają zasady społeczne, które nigdy by nie powstały w społeczeństwie mieszanym.

              Oczywistym jest że cytując materiał faktograficzny dokonuje się pewnego wyboru. Wyboru, który ktoś może uznać za tendencyjny, mający w sposób sofistyczny uzasadnić teorię. Dlatego staram się w tej książce cytować w sposób dosłowny możliwie duże fragmenty, tak aby nie były to zdania wyrwane z kontekstu. Oczywiście etnograficzne materiały opisowe wnoszą pewien szum dodatkowych cech nie reprezentowanych przez grupę etniczną, które pochodzą od indywidualnych osób znacznie różniących się od społeczności etnicznych, a często są zapożyczeniem z innych obszarów etnicznych. Dlatego opowieści tubylcze i wszelkie informacje, które nie wynikają z bezpośredniej obserwacji etnografów, czy innych specjalistów z dziedzin związanych z badaniem ludzkiego zachowania, traktuję jako mniej wartościowe i kiedy są one sprzeczne z danymi z obserwacji i z teorią odrzucam jako przypadkowe.

              Z konieczności muszę zignorować tutaj dorobek teoretyczny zarówno psychologii, antropologii jak i socjologii, jako opartych na fałszywych paradygmatach mówiących między innymi, że wszyscy ludzie są w zasadzie jednakowi. Stąd nie należy tutaj oczekiwać odniesień do promowanych wszechstronnie autorytetów. Prawdziwość zaczerpniętych z różnych źródeł opisów faktograficznych możemy ocenić sami, obserwując ich wysoką zgodność z przewidywanym algorytmem.

              A sama teoria? Jak napisał Bronisław Malinowski w książce Ogrody koralowe i ich magia, ogólnie uważany za autora najbardziej precyzyjnych opisów etnograficznych:

 

Nic nie ukaże nam tak wyraźnie, jak ten eksperyment, na czym polega prawdziwe badanie terenowe. Nic nie przekona nas tak łatwo, że obserwacje są niemożliwe bez teorii, że teorie należy tworzyć przed rozpoczęciem obserwacji, lecz że należy je bez wahania odrzucać albo przynajmniej nadawać im nowy kształt w trakcie obserwowania i konstruowania.

 

              Tą drogą też podążałam ustalając nowe niespodziewane zależności rządzące światem antropologii, które doprowadziły mnie do tego szczególnego fenomenu jakim jest fraktal planetarny, reprezentujący nową właściwość materii nieożywionej.

 

              Zapraszam więc do fascynującej podróży...

 

 

                                                                                    Diana Wojtkowiak

 

                                                                                    Gdańsk 24 maja 2009

 

6

 


Rozdział 1. Pojęcie narodu i grupy etnicznej

 

 

1

 

Pojęcie narodu i grupy etnicznej

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

              Rozdział ten omawia pojęcie narodu, grupy etnicznej, jak też bezpośrednio połączone z tymi określeniami pojęcie ojczyzny. Odnoszę się do różnych autorów, ale z myślą pokazania nieoczywistego związku z ziemią, z emanacją danego terenu, kształtującą ludzką psychikę. Co to za emanacja - zostanie przedstawione w następnym rozdziale. Z konkretnych danych przedstawionych przez różnych autorów wynika nietrafność podejścia wiązania cech narodu z pozornie „logicznymi” źródłami cech etnicznych: językiem, kulturą, państwem, rasą, klimatem. Tymczasem wiązanie cech Narodu z obszarem na Ziemi burzy logikę myślenia zdroworozsądkowego, wynikającego z prostych podręcznikowych zasad fizyki. Jednak właśnie to nieprawdopodobne, ba nawet absurdalne, powiązanie okaże się w dalszych rozdziałach tym prawdziwym i do tego uniwersalnym w kosmosie. Opisany zostanie też problem zakłamywania nauki aby usunąć powyższe pojęcia, niewygodne z punktu widzenia ducha polityki mocarstwowej.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Podejście historyczne

 

              Każdy zna dosadne dowcipy o sąsiednich narodach, a ci którzy sąsiednie kraje odwiedzili osobiście, wiedzą, że zawierają one wiele prawdy. Natomiast czytając współczesne teksty antropologiczne, etnologiczne czy etnograficzne ma się wrażenie, że autorzy tych tekstów też wiedzą, że różnice między narodami występują, ale są kompletnie zagubieni bo nie rozumieją dlaczego. Niektórzy wprawdzie są absolutnie pewni, że przeniknęli zagadkę, tłumacząc różnice cech narodów klimatem, obecnością gór lub lasów, wydarzeniami sprzed stuleci, lub ustrojem, nigdy nie wyjaśniając jednak dlaczego - „bo tak jest”. A jeśli już coś napiszą, logika ich uzasadnień nie przekracza tej, którą stosowali różni pisarze starożytni. Oni jednak nie zaglądali do fizyki XXI wieku, która jest w pełni dostępna współczesnym antropologom. Jeżeli nie możemy wyprowadzić krzywej zależności cech psychicznych od temperatury w mieszkaniu, od widoku z okna, od stopni z historii, czy wyników wyborczych, to przytaczana przez antropologów przyczynowość jest groteską i to żałosną groteską, w szczególności gdy czyta się wiele ich tekstów. Wśród licznych tekstów, szczególnie historycznych, znajdują się wprawdzie spostrzeżenia trafne, dotyczące przyczynowości etnicznych cech psychicznych, ale nigdy dobrze udowodnione. Celem niniejszej książki jest pokazanie tej zauważanej już w starożytności zależności, ale z jakiejś przyczyny nigdy nie udowodnionej przez rzesze profesorów XX i XXI wieku.

              Zacznijmy od przeanalizowania różnych podawanych historycznie przyczyn różnic cech narodowych, z których to różnic będ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin