Opis ASTERISK´a.doc

(29 KB) Pobierz
ASTERISK

ASTERISK

 

Przedmiotem aukcji jest centrala telefoniczna Asterisk (moduł podstawowy).

 

Podstawowe zalety:


Podstawową zaletą centrali VoIP jest możliwość spięcia kilku różnych lokalizacji należących do firmy w obrębie jednej centrali. Poszczególne oddziały firmy traktowane są jako część wewnętrznej sieci telefonicznej, co pozwala na zmniejszenie kosztów związanych z telefonami, prowadzenie rozmów wewnętrznych za darmo oraz na scentralizowane zarządzanie rozwiązaniami teleinformatycznymi.

Możliwość połączenia technologii VoIP, telefonii tradycyjnej(analogowej, ISDN), bramek GSM, wszystko po to aby obniżyć koszty korzystania z telefonów. Niewątpilwą zaletą jest funkcja LCR(Least cost routing). Nie trzeba będzie wybierać dodatkowych prefixów aby wydzwonić np. przez bramkę GSM. To centrala na podstawie wykręconego numeru będzie kierowała połączenie tam gdzie operator zaoferował niższe stawki.

Kolejną z zalet proponowanej centrali telefonicznej jest jej uniezależnienie od warstwy sprzętowej, co oznacza możliwość wykorzystywania dotychczasowych urządzeń i rozwiązań (możliwość rozszerzenia dotychczas istniejącej infrastruktury telefonicznej o funkcje proponowanej centrali). Wiele dodatkowych funkcji centrali realizowanych jest dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu, dlatego nie ma potrzeby wymiany dotychczas używanych urządzeń na nowe. Dzięki uniwersalności centrali nadaje się ona zarówno dla małych jak i dużych przedsiębiorstw, dla przyzwyczajonych do tradycyjnych rozwiązań jak i dla tych którzy chcą całkowicie przejść na technologie telekomunikacyjne nowej generacji.

Funkcje centrali zostały podzielone na moduły programowe i sprzętowe, zadaniem poszczególnych modułów jest rozszerzanie funkcjonalności centrali.

Centralę można dowolnie personalizować i rozbudowywać, dzięki czemu zapewnia niezbędną funkcjonalność nawet najbardziej wymagającemu odbiorcy. Rozszerzenie funkcji jak i ilości linii podłączonych do centrali odbywać się może w dowolnym momencie i nie wymaga wymiany już wykorzystywanego urządzenia tak jak to bywa w tradycyjnych centralach.



Główne funkcje centrali:

LCR - Polaga ona na tym, że centrala potrafi automatycznie skierować ruch wychodzący do sieci wybranego operatora, bramki GSM lub bramki VoIP tak aby koszt połączenia był najniższy.
-możemy również kierować ruchem na podstawie numeru przychodzącego (caller id).

DISA to nazwa usługi w centralach telefonicznych PBX polegająca na tym, że można zadzwonić na numer abonenta wewnętrznego bez pośrednictwa telefonistki.

Komunikaty głosowe

Poczta głosowa i Voice2Mail Rejestrowanie rozmów w momencie nieodebrania połączenia. Automatyczne nagrywanie rozmów po godzinach pracy. Funkcja Voice2mail czyli wysyłanie nagranych wiadomości na pocztę e-mail wraz z numerem osoby dzwoniącej i godziną połączenia.

IVR (Interactive Voice Response) to nazwa systemu w telekomunikacji, umożliwiającego interaktywną obsługę osoby dzwoniącej.

Telekonferencje jest to usługa, która daje możliwość prowadzenia konwersacji telefonicznej nawet przez kilkudziesięciu rozmówców w jednym czasie. Możliwość autoryzacji. Podział na uczestników aktywnych czyli tych co mogą zabierać głos i nieaktywnych którzy mogą tylko słuchać.

"Granie na czekanie" zamiast standardowego sygnału dodzwonienia odgrywana jest dowolna melodia.

Zawieszanie przekierowanie oczekiwanie i "parkowanie" połączeń

Panel operatorski graficzne przedstawienie ruchu na liniach zewnętrznych jak i wewnętrznych. Użytkownik widzi które numery są w danym momencie zajęte i  jak długo prowadzone są rozmowy. Za pomocą myszki może zestawiać połączenia między telefonami w firmie.

Nagrywanie rozmów

"Click to Dial" dzięki tej funkcji telefony klientów mamy w jednym miejscu. Wystarczy tylko kliknąć myszką na kontakt aby połączyć się z żądanym numerem telefonu.

 

Aukcja obejmuje moduł postawowy czyli:

    - 2 linie miejskie i 6 linii wewnętrznych
    - Informacje głosowe

§       Informacja o numerach wewnętrznych

§       Prezentowanie dowolnej informacji w trakcie oczekiwania na połączenie.

§       Przekierowanie rozmów na wybrany telefon ( np. telefon sekretarki) w momencie nie odebrania połączenia.

    - Zawieszanie, przekierowanie i oczekiwanie połączeń.
   - Możliwość wyboru operatora telekomunikacyjnego.
   - LCR
   - "Granie na czekanie"
   - DISA

Specyfikacja jednostki sterującej:

 

Procesor: Intel PentiumIII 733MHz z radiatorem
Płyta główna: chipset Intel 815
3 banki pamięci SDRAM, 5x PCI, AGPx4
2x COM, 1x LPT, 1x RJ45, 2xUSB, 2x PS/2, audio
Pamięć operacyjna: 256 MB SDRAM DIMM
Dysk twardy: 80GB
Stacja dyskietek FDD 3.5"
CD-ROM 40x
Karta sieciowa zintegrowana: 10/100 Mb/s Fast Ethernet
Karta muzyczna zintegrowana
Karta graficzna zintegrowana, ale osobno jest port AGPx4
Obudowa desktop ATX,

 

W przypadku większych systemów konieczne będzie zastosowanie jednostki o większej mocy obliczeniowej.

 

Konfiguracja przedstawiona na aukcji jest przykładowa. System jest niesamowicie elastyczny. Centrala dopasowuje sie do Ciebie i twoich potrzeb a nie Ty do centrali. Wybierz ile potrzebujesz linii wewnętrznych i zewnętrznych ile kont VoIP u zewnętrznych operatorów, jakie moduły mają być zaimplementowane w systemie i prześlij do nas maila a my zrobimy dla Ciebie wycenę twojego systemu.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin