director 8 i lingo. księga eksperta cała książka.pdf

(26894 KB) Pobierz
&KTGEVQT K .KPIQ -UKúIC GMURGTVC
Rozdział 3. Odwracanie animacji .............................................................................83
Ustawianie koloru tła i tempa odtwarzania filmu................................................................. 84
Importowanie materiałów do obsady.................................................................................... 89
Ustawienie parametru ink obrazu w tle ................................................................................ 92
Animowanie obrazka ............................................................................................................ 96
Odwracanie animacji ............................................................................................................ 99
Rozdział 4. Przejścia, dźwięki i filmy wideo ..........................................................101
Ustawianie punktu zaczepienia........................................................................................... 102
Zmiana elementów obsady ................................................................................................. 105
Wykorzystywanie przejść ekranowych .............................................................................. 107
Dodawanie dźwięku do prezentacji .................................................................................... 109
Dodawanie filmów wideo ................................................................................................... 113
Rozdział 5. Dodajemy elementy interaktywne ......................................................117
Budowa menu ekranowego................................................................................................. 118
Pisanie skryptu Lingo ......................................................................................................... 121
Tworzenie ekranu Credits ................................................................................................... 123
Dodawanie znaczników nawigacyjnych............................................................................. 128
Tworzenie skryptów nawigacyjnych .................................................................................. 130
Tworzenie projektora .......................................................................................................... 133
Rozdział 6. Więcej o animacjach ............................................................................139
Ustawianie parametrów filmu............................................................................................. 140
Tworzenie klatek kluczowych ............................................................................................ 141
Tworzenie animacji po ście ce kolistej .............................................................................. 144
Tworzenie animacji na ywo, w czasie rzeczywistym ....................................................... 146
Rozdział 7. Klatki kluczowe i warstwy...................................................................151
Tworzenie sceny ................................................................................................................. 152
Importowanie materiałów ................................................................................................... 152
Ustawianie tempa filmu ...................................................................................................... 155
Ustawianie grafik na scenie ................................................................................................ 155
Kopiowanie sprite’ów......................................................................................................... 157
Tworzenie animacji............................................................................................................. 158
Zabezpieczanie sprite’ów ................................................................................................... 160
Odtwarzanie wybranych klatek .......................................................................................... 162
Dokończenie animacji......................................................................................................... 163
Ustawianie sprite’ów w warstwach .................................................................................... 164
Zamiana elementów obsady................................................................................................ 166
Muzyka w tle....................................................................................................................... 168
Rozdział 8. Pętle filmowe i przyciski ......................................................................171
Zamiana elementów obsady................................................................................................ 172
Tworzenie pętli filmowej — Film Loopa ........................................................................... 174
Tworzenie klatek kluczowych w pętli filmowej................................................................. 175
Układanie sprite’ów w warstwach...................................................................................... 177
Odwracanie animacji .......................................................................................................... 178
5RKU VTGEK
Tworzenie przycisków ........................................................................................................ 180
Wprowadzanie interaktywności — okno Behavior Inspector............................................ 181
Dodawanie drugiego behawiora ......................................................................................... 184
Tworzenie behawiora zatrzymującego film........................................................................ 185
Rozdział 9. Wykorzystywanie wbudowanych behawiorów..................................187
Ustawianie grafik ................................................................................................................ 188
Dodawanie behawiorów...................................................................................................... 190
Okno Behavior Inspector .................................................................................................... 193
Modyfikowanie behawiorów .............................................................................................. 196
Rozdział 10. Kursory specjalne i przyciski ............................................................199
Zmiana kształtu kursora...................................................................................................... 200
Przywracanie kształtu kursora ............................................................................................ 204
Obszar ograniczający sprite’a............................................................................................. 206
Zamiana grafiki sprite’a...................................................................................................... 208
Budowanie atrakcyjnych przycisków ................................................................................. 210
Tworzenie animowanego kursora....................................................................................... 212
Wykorzystanie kursora filmie............................................................................................. 214
Modyfikowanie częstotliwości zmian klatek...................................................................... 216
Rozdział 11. Kanały alfa i maski.............................................................................217
Określanie kanału alfa......................................................................................................... 218
Eksperymenty z kanałem alfa ............................................................................................. 219
U ywanie masek w Directorze ........................................................................................... 221
Dodawanie ró nych efektów Ink ........................................................................................ 225
Tworzenie maski alfa.......................................................................................................... 228
Ustawianie maski w odpowiedniej warstwie...................................................................... 234
Spróbuj sam ........................................................................................................................ 236
Rozdział 12. Właściwości sprite’ów i palety kolorów............................................237
Importowanie materiałów ................................................................................................... 238
Ustawianie wielkości sceny, domyślnej palety oraz koloru tła filmu ................................ 242
Ustawianie parametrów obsady i sprite’ów........................................................................ 244
Organizowanie obsady........................................................................................................ 245
Ustawianie poło enia sprite’a............................................................................................. 247
Przyciąganie do siatki ......................................................................................................... 251
Tworzenie behawiorów do elementów nawigacyjnych...................................................... 256
Spróbuj sam ........................................................................................................................ 261
Paleta indeksowanych kolorów .......................................................................................... 261
Modyfikowanie właściwości sprite’a ................................................................................. 264
Dodajemy czołówkę filmu.................................................................................................. 269
Rozdział 13. Znaczniki i nawigacja ........................................................................273
Wstawianie znaczników...................................................................................................... 274
Budowanie ekranu docelowego .......................................................................................... 277
Zamiana elementów obsady................................................................................................ 282
Nawigacja z wykorzystaniem znaczników ......................................................................... 285
&KTGEVQT K .KPIQ -UKúIC GMURGTVC
Tworzenie pętli zatrzymującej w klatce filmu.................................................................... 288
U ywanie znaczników względnych.................................................................................... 290
Upraszczanie skryptów poprzez wykorzystanie znaczników względnych ........................ 293
Rozdział 14. Czcionki i menu ..................................................................................297
Wstawianie znacznika zakończenia.................................................................................... 298
Ustawianie przezroczystego koloru tła ............................................................................... 301
Animowanie sprite’ów........................................................................................................ 305
Praca z czcionkami i tekstem.............................................................................................. 307
Animowanie z przenikaniem .............................................................................................. 311
Tworzenie własnych menu ................................................................................................. 316
Rozdział 15. Filmy Shockwave................................................................................321
Pobieranie modułu Shockwave oraz przeglądarki.............................................................. 323
Tworzenie i odtwarzanie filmu Shockwave........................................................................ 324
Przygotowanie filmu do przesyłania strumieniowego........................................................ 331
Spróbuj sam ........................................................................................................................ 333
Rozdział 16. Nauka Lingo........................................................................................335
Trochę historii..................................................................................................................... 336
Tworzenie prostego skryptu Lingo ..................................................................................... 337
Testowanie skryptu ............................................................................................................. 341
U ywanie okna Message..................................................................................................... 342
Z czego składa się Lingo .................................................................................................... 344
Rodzaje skryptów................................................................................................................ 346
Tworzenie ró nych rodzajów skryptów.............................................................................. 349
Rozdział 17. Uchwyty i zdarzenia ...........................................................................357
Czym są zdarzenia .............................................................................................................. 358
Obserwacja zdarzeń ............................................................................................................ 359
Rejestrowanie zdarzeń ........................................................................................................ 362
Spróbuj sam ........................................................................................................................ 364
Uchwyty i hierarchia uchwytów ......................................................................................... 364
Parametry i wartości zwracane ........................................................................................... 367
Rozdział 18. Nawigacja w Lingo .............................................................................375
Przygotowania..................................................................................................................... 376
Sprawdzanie parametrów filmu i wypełnianie scenariusza................................................ 377
Wykorzystywanie Lingo do oczekiwania w menu głównym............................................. 381
U ywanie znaczników do oznaczenia klatek ..................................................................... 383
Przemieszczanie filmu do znacznika .................................................................................. 388
Dodajemy przycisk Back .................................................................................................... 391
Spróbuj sam ........................................................................................................................ 393
Przechodzenie do innego filmu........................................................................................... 393
Tworzenie przycisku Quit................................................................................................... 396
Rozdział 19. Zaawansowane techniki nawigacji....................................................399
Przygotowania..................................................................................................................... 400
5RKU VTGEK
Animacja menu i zdarzenia MouseEnter ............................................................................ 402
Zakończenie animacji menu, u ycie zdarzenia MouseLeave............................................. 405
Dołączanie dodatkowych skryptów .................................................................................... 407
Spróbuj sam ........................................................................................................................ 410
Znaczniki względne ............................................................................................................ 410
Dodawanie sygnałów dźwiękowych................................................................................... 414
Operacje warunkowe w Lingo ............................................................................................ 415
Struktura repeat................................................................................................................... 418
Rozdział 20. Synchronizacja z filmami wideo .......................................................423
Przygotowania..................................................................................................................... 424
Import filmu wideo ............................................................................................................. 425
Odtwarzanie filmu wideo.................................................................................................... 427
Tworzenie animacji z tekstem ............................................................................................ 429
U ywanie punktów kluczowych w filmie QuickTime ....................................................... 431
Synchronizacja animacji z u yciem kanału tempa ............................................................. 432
Synchronizacja wideo z u yciem Lingo ............................................................................. 433
Wykorzystanie zmiennych.................................................................................................. 435
Dodawanie komentarzy i zmiennych globalnych do skryptu filmu ................................... 437
Dalsza część animacji tekstu............................................................................................... 440
Pobieranie informacji o czasie odtwarzania filmu wideo................................................... 443
Synchronizacja z głosem lektora ........................................................................................ 445
Dodawanie tła przez przesuwanie kanałów ........................................................................ 449
Przejścia ekranowe w filmie wideo .................................................................................... 451
Rozdział 21. Kontrola sprite’ów za pomocą Lingo ...............................................455
Przygotowanie materiałów ................................................................................................. 456
Animowanie ramienia w oknie Score................................................................................. 457
Rozmieszczanie sprite’ów na scenie................................................................................... 458
Kontrola stanów przycisku ................................................................................................. 461
Spróbuj sam ........................................................................................................................ 464
Przesuwanie ramienia i parametry locV, locH ................................................................... 464
Tworzenie własnych uchwytów i komunikatów ................................................................ 469
Wywoływanie własnych uchwytów ................................................................................... 470
Wykorzystanie instrukcji warunkowych (if – then) ........................................................... 472
Zwiększanie prędkości ramienia......................................................................................... 474
Spróbuj sam ........................................................................................................................ 475
Zamiana elementów obsady................................................................................................ 475
Wywoływanie uchwytów.................................................................................................... 479
Spróbuj sam ........................................................................................................................ 480
Rozdział 22. Optymalizacja skryptów....................................................................483
U
U
U
U
U
U
ywanie zmiennych lokalnych......................................................................................... 484
ywanie wyra enia case ................................................................................................... 487
ywanie parametrów ........................................................................................................ 489
ywanie zmiennych globalnych....................................................................................... 491
ywanie symboli w wyra eniu case................................................................................. 493
ywanie symboli jako parametrów .................................................................................. 494
Zgłoś jeśli naruszono regulamin