20_Prowadzenie marketingu w agrobiznesie.pdf

(141 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Maria Kęska
Prowadzenie marketingu w agrobiznesie 612[01].Z3.03
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji
Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
prof. dr hab. Jerzy Demetraki-Paleolog
dr inż. Krzysztof Olszewski
Opracowanie redakcyjne:
mgr Edyta Kozieł
Konsultacja:
dr inż. Jacek Przepiórka
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 612[01].Z3.03
„Prowadzenie
marketingu w agrobiznesie”, zawartego w modułowym programie nauczania dla
zawodu pszczelarz.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
2.
3.
4.
5.
Wprowadzenie
Wymagania wstępne
Cele kształcenia
Przykładowe scenariusze zajęć
Ćwiczenia
5.1. Podstawy podejmowania decyzji marketingowych w agrobiznesie
5.1.1.
Ćwiczenia
5.2. Decyzje i systemy marketingowe w przedsiębiorstwie
5.2.1.
Ćwiczenia
5.3. Zarządzanie marketingowe
5.3.1.
Ćwiczenia
5.4. Rynki hurtowe i marketing międzynarodowy
5.4.1.
Ćwiczenia
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
7. Literatura
3
5
6
7
12
12
12
14
14
17
17
19
19
21
35
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniu
zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie pszczelarz.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstępne, czyli wykaz niezbędnych umiejętności i wiedzy, które uczeń
powinien mieć opanowane, aby przystąpić do realizacji tej jednostki modułowej,
cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie uczeń ukształtuje podczas pracy z poradnikiem,
ćwiczenia,
przykładowe
ćwiczenia
ze wskazówkami do realizacji, zalecanymi metodami
nauczania-uczenia oraz
środkami
dydaktycznymi,
ewaluacja osiągnięć ucznia, przykładowe narzędzia pomiaru dydaktycznego.
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami ze
szczególnym uwzględnieniem aktywizujących metod nauczania, np. samokształcenia
kierowanego, tekstu przewodniego.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od samodzielnej
pracy uczniów do pracy zespołowej.
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
612[01].Z3
Gospodarstwo pasieczne
w systemie agrobiznesu
612[01].Z3.01
Prowadzenie działalności
rolniczo -pszczelarskiej
612[01].Z3.02
Zarządzanie jednostką
gospodarczą
612[01].Z3.03
Prowadzenie marketingu
w agrobiznesie
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin