Klanarchia.pdf

(368106 KB) Pobierz
Scan by Truciak
GRA W
KONWE~CJI
MROCZNEJ BASNI
DLA DOROSlYCH
Pomysl i opracowanie: Michal Markowski
Krotkie opowiesci: Ewa Haferkorn (s
.
162. 266, 270. 275
.
280)
llustracje:JakubJablonski (s.
20, 47,193,194, 352, 363, 372, 375,395),
Korekta i redakcja: Szymon "Siriel" Gwiazda, Ewa Kociara
Piotr Chrzanowski.{s.
15,22,67,75
,
142-143,167,183,197,199,203,
Sklad i uklad graficzny: Andrzej Karlicki
.
~
229, 232, 241. 243, 248, 251.-253
,
256-257, 268,
282-283,
286-287,
289
,
302,
320, 325, 331
,
335-336, 351, 365, 379, 385,
390-392),
vVojciech
Andrzejewski (s.
90, 97,149,163,175. 178,181,222, 235
,
293-295, 313, 408),
'iina Garncarczyk(s.
41, 52. 57.118,154.159.209.231
,
317).
\larek Madej
(~.
27, 30,
~
6,
42. 48. 55, 112, 146. 186. 202
,
261
,
273
.
09
.
346, 356.367,416),
Jakub
Redys (s.
31, 33-35, 38-40, 44
.
46, 50-52
,
200. 210. 224,
dekor
s.
29, 138),
\1ariusz
Gandzel
(s.
12,72.84.92,108,120.122.124.128, 132, 150,
136. 164, 207, 213. 236. 265
.
306, 310, 386).
Crzegorz
Krysillski
(5.
59. 141
.
343.382,396).
Piotr
SlOt (s.
18.45.88. 110. 114, 116. 126. 130, 169.245, 276.349.360).
Vlarcin
P~owski
(s.
180.271.389.398)
Asystent operatora DTP: Michal Karlicki
Koordynacja projektu: Michal Markowski
Specjalne
pod
z
i~kowania
dla: Szymona "Siriela" Gwiazdy;
Mariusza Gandzela, Ewy Haferkorn. Iwa Mateckiego, Tomasza
Mi~kusa
.
Slawomira Kwietnia. Jana Pawlaka. Szymona Charko.
Aleksandra Frontczaka. Jakuba Redysa. Krzysztofa Grzegorczyka
.
_
Radoslawa Miodka. Anny Owarzany, Filipa Gruszczynskiego, Priemka
Bednarskiego, Michala
"Markola"
Markowskiego
,
Michala Patera,
Zbigniewa Jasienicy oraz dla pozostalych betatesterow. ich graczy.
a takze wszystkich fanow za pomoc, pozytywni[
motywacj~,
zyczliwose i wsparcie dla powstania tego
podr~cznika.
Partnerzy i przyjaciele: Poltergeist: polter.pl. Paradoks: paradoks.net.
pl. Wrota Wyobraini: wrota.com.pl
.
Gildia.pl
.
Wieza Snow: wieza.
org. OUTPOST: postapocalyptic.net. Elixir: elx.pl. Lastinn: lastinn.info.
Crossroads: xroads
.pl.
Dzi~kujemy
Wam za wsparcie!
L
ayout: Mariusz Candzel
Okladka:
Jakub Jablonski
'
alta Bohatera: Piotr Rasinski
9
Copyright Copernicus Corporation
2009.
fi
Copyright Michal Markowski
Copernicus
Corporation
-\ndrzej
Karlicki
JI.
Olugosza
2116
01·174
Warszawa
Copernicus
Corporation WWW:copcoTp.pl
Zaden fragment tej ksii[zki nie moze bye
reprodukowany, skladowany lub transmito·
wany w zadnej formie elektronicznej. me·
chanicznej lub f9tograficznejbez pisemnej
zgody wydawcy bi[dz autora z wyj'!tkiem
fragmeritow na uzytek recenzji.
ISBN:
987·83·61656·07·4
Wydawca wyraza zgod\, na powielanie do
uzytku wlasnego:
Kart)' Bohatera (s.
423-424)
Kart Manewrow BojOlvych
(5.171-173)
Kart Socjotechnik (s.
19<F-192)
Scan by Truciak
SPIS TREseI
KSI~GA
PIERWSZA: ZAIq.1­
NANIE RZEClYWlSTOSCI
.13
I: WPROWADZENIE
DO KLANARCHII
14
Narracyjna zabawa fabularna
14
o
czym opowiada
Klanarchia?
·
14
Narrator
16
Gracze i bohaterowie
16
Postacie drugoplanowe
17
Ses]a i miejsce spotkania
17
Motoryka
17
Scenariusz i historia
18
Trzy plaszczyzny komunikacji
19
Co zrobic, by rozpocz'l.c
zabaw~ ?
19
Fragment przykladowej opowiesci
20
.
ROZDZlAt II: DZIEJE RUBIEzY 23
Przed Wielk'l. Wojn'l.
23
Wielka Wojna
23
Pocz'l.tek Nowego tadu
23
Pomrok i interiory
24
Dysydenci
24
Wolne Rodiiny
25
Splugawienie
26
Nekroklany
26
Unia Omamu
27
Zmierzch
28
RlIbiez
29
ROZDZlAl III: WOLNE RODZINY31
Federacja Kompanii Soldackich
31
Hanza
37
Technoklany
43
Zakon Rytualistow
49
ROZDZIAL IV ZASADY: KANON 54
Reguly dobrej zabawy
54
Konwencja mrocznej basni dla
doroslych
57
Charakterystyka bohatera
60
Cechy
60
Umiej~tnosci
61
..Zdrowie
62
Nieugi~tosc
64
Moc
64
Splllgawienie
65
Zamo~onosc
65
Test!
Inkarnacja dllchow
Opis wspomaga
motoryk~
Kompozycja opowiesci
Czas akcji
Zaskoczenie
Pot~ga
strachu
Konflikt
Schemat Pentagramu
Poplecznicy
Starcie grupowe
Socjotechniki i manewry bojowe
poza konfrontacj'l.
KSI~GA
65
71
73
73
74
75
75
76
77
79
80
81
151
151
151
152
ROZDZIAt
IX:
KULT PRZODKOW157
Egzarchowie
157
Duchowy mentor
157
Wyzwania
159
Zmiana mentcira
.
160
Mroczni egzarchowie
160
Rytualy
163
KSI~GA
ROZDZIAt VIII: ZAGRYWKI
Zagrywki w opowiesci
Zd0bycie Zagrywki
Zagrywki
ROZDZIAt V: WPROWADZENIE 86
Okreslanie preferencji
86
Zalozenia cyklu
87
ROZDZlAt VI: BOHATER
93
Koncepcja
93
Rozwoj
umiej~tnoSci
93
Przekonania
93
Model odgrywania
94
ZdolnoSci
94
Dziewi~c
krokow kreacji bohatera
94
Krok pierwszy: Cecha wybitna
i ulomna
94
Krok drugi: Schematy witalnosci
96
Krok trzeci: Wybor Wolnej Rodziny
97
Krok czwarty: Opiekunowie
102
Krok pi'l.ty: Wiek i zdarzenia
z przeszlosci
103
Krok szosty: Wybor archetypu
107
Krok siodmy: Manewry bojowe
i socjotechniki
134
Krok osmy: Rozdysponowanie
Punktow Kreacji
135
Krok dziewi'l.ty: Wykonczenia
136
.
Tworzenie postaci w
dziewi~ciu
krokach
137
ROZDZlAl VII:
UMJEJ~TNOSCI
140
Zywa legenda
140
Umiej~tnosci
140
DRUGA: RITUAl
ROZDZlAt
X:
KREW I STAL
NARODZIN
85
Walka bezposrednia
Rozstrzyganie walki
Runda w walce
Bron
r~czna
Bron naturalna
Wycofanie
Obrazenia
Ochrona pancerza
Manewry bojowe
Poetyka krwi
Walka z dystansll
Bron strzelecka
i
rzucana
'
Strzelam! Rzucam!
TRZECIA: ARKANA
DRAMATYZMU
.
165
166
166
166
167
168
168
168
168
169
170
174
177
177
179
ROZDZlAl
Xl:
KONFLIIff
SPOlECZNY
1'82
Kiedy odwolac
si~
do motoryki
konfliktu spolecznego?
182
Konflikt spoleczny a spory
w grupie
182
Umiej~tnosci
interpersonalne
184
Szybkie rozwi'l.zywanie konfliktow
interpersonalnych
184
Konfrontacja spoleczna
184
Zdefiniowanie celu
Opor przeciwnika
Narracja podczas konfrontacji
spolecznej
Szkody na
Nieugi~tosci
Konsekwencje konfliktu
Wycofa.nie
si~
Scan by Truciak
Sp6jnosc swiata
Socjotechni ki
ROZDZlAt XII: OKULTYZM
Dyscypliny okultyzmu
U
miej~tnosci
okultyzmu
Egzorcyzmy
Snienie
Technomancja
Wiedimiarstwo
189
189
195
195
196
197
200
.
210
224
ROZDZIAt XVII: HANDEL
Targi
Waluta
Estetyka
fetish fantasy
.
a ekwipunek
Odzienie
Ekwipunek podr6Znika
Or~z
288
288
288
290
290
292
293
298
301
303
304
Kult Cesarza
Ebionici
Cywilhacja Nowego Ladu
Biomancja
Skargerowie
Rezydenci
Agent spioch
Cienie
-
356
357
359
361
362
364
ROZDZlAt XIII: ROZWOJ
BOHATERA
233
Doswiadczenie
233
~a
co przeznaczyc Doswiadczenie?
234
~I~GA
Pancerz ochronny
Alchemia
Ziola
Technosprz~t
KSI~GA
CZWARTA: WIZJA
SWIATA
~
.
237
238
PIJ}TA: OBJAWIENIE
CIEMNOSCI
307
ROZDZlAt XIV: UNIA OMAMU
Powstanie
Unii
Tradycja
Za
kaz kultu upior6w
Prawo
a praktyka
Justycjariusze
IrasJerzy
\1entalnost
liasto
Omam
--
Organizacja
i strukt'ura wladzy
Unii
Unia
obecnie
238
238
239
240
241
242
243
243
247
247
ROZDZlAt XV: RUBIEZ
249
Krainy
i miasta upadlego swiata
250
liejsce
akcji
263
Dzi
kie
ost~py
263
.uchitekturai
zabudowa
263
Cmentarzyska
maszyn
264
tale
klany
264
Srednie
klany
266
V
ielkie klany
267
ROZDZlAt
XVI: lWYKty,
PONURY DZIEN
269
W
artosc czlowieka
269
Pozycja
kobiet na-Rubiezy
269
Zagroienia
271
Podr6zowanie
276
,Poczta
278
(alendarz
278
J
~
zyki
279
Rozrywki
280
Poziom
techniczny na' Rubie·zy .
.
282
ROZDZIAt XVIII: BEZMIAR
308
Pomrok
308
Duchy i Wrota Wymarlych Swiat6w
312
Mosty do Bezmiaru
313
Interiory
314
B~karty
Ciemnosci
315
Natura upior6w
315
Zlodzieje cial
316
Symbionty
317
Morfenitory
318
Kto lamie
Tradycj~,
przywoluje
razydy
319
Kontakt z zaswiatem
319
Nomen omen
320
Wlasciwosci upior6w
322
Znaki
326
Konfrontacja z upiorem
327
Upiory Rubiezy
329
Zna(li z Imienia
334
ROZDZlAt XIX: IGRANIE
Z CIEMNOSCII\
337
Siodycz pokusy
337
Zdominowac Ciemnosc
338
Pula Ciemnosci
339
Mrok nadchodzi
340
Splugawienie
343
Dary i Przeklenstwa Ciemnosci
344
Znami~
Splugawienia
350
.
ROZDZlAt XX: DOMINAT
EBIONITOW
353
Cesarz
353
Imperium
353
NO\vy
tad
354
ROZDZIAt XXI: SPLUGAWIENI
-
Schizma
Kim
S,!
splugawieni?
Naznaczeni
Wilkolacze watahy
Wampirze Bractwo Krwi
Nekrozyci
Kulty - wielkie klamstwo
Druidyzm
Jedyny
Wielki K
Sekta Staldorga
Smoczy kult Wija
371
374
377
379
380
382
384
384
KSI~GA
SZQSTA: PRAWA
OPOWIESCI
387
ROZDZlAt XXII: If:JTERLUDIUM388
Wyrazenie oczekjwan
388
Wyb6r motyw6w
388
Sprawy organizacyjne
391
ROZDZIAt XXIII: PRZYGOTOWANIE
SCENARlUSZA
393
Czym jest scenariusz?
393
Jak stworzyc scenariusz?
393
ROZDZlAt XXIV: SNUCIE
OPOWIESCI
397
Czym charakteryzuje
si~
dobra
opowiesC?
397
Nastr6j mrocznej basni
397
Grywalnosc
400
KOIkzenie opowiesci
402
Odgrywanie bohatera
403
Smierc bohatera
405
Ogarni~cie
Klanarchii
przez
no\ovych graczy
407
409
..
Techniki snucia w'!tk6w
Pierwsza scena
INDEKS
KARTA BOHATERA
.
-.
~
Scan by Truciak
)
/
-
3
--
.
-
.
.
-
.
~
):
Jr~·
--
---
Scan by Truciak
/
'
~---
j
~.
- - - - - - -
-
- - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - .....
Zgłoś jeśli naruszono regulamin