wpisy do dziennika.pdf

(1066 KB) Pobierz
Autorki
Marzanna Cieśla
Monika Słojewska
Redakcja
Katarzyna Jurkiewicz
Redakcja językowa i korekta
Dorota Kwiecińska
Skład i łamanie
Paweł Kowalski
Projekt okładki
Adam Bardos
Warszawa 2009
© Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o. o.
ISBN 978-83-7253-659-4
Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
tel. 022 381 72 07
faks 022 381 72 10
infolinia 0800 650 300
juka@juka.edu.pl
www.juka.edu.pl
Spis treści
WRZESIEŃ
I. Temat kompleksowy: JESTEM W PRZEDSZKOLU ......................................................................5
II. Temat kompleksowy: RAZEM SIĘ BAWIMY ................................................................................8
PAŹDZIERNIK
III. Temat kompleksowy: JESTEŚMY OSTROŻNI NA DRODZE ................................................ 12
IV. Temat kompleksowy: DARY JESIENNEJ WRÓŻKI ................................................................. 16
LISTOPAD
V. Temat kompleksowy: PRZYGOTOWANIA DO ZIMY.............................................................. 20
VI. Temat kompleksowy: TAJEMNICE MOJEGO CIAŁA ............................................................. 24
GRUDZIEŃ
VII. Temat kompleksowy: WSZYSCY SĄ WAŻNI! ......................................................................... 27
VIII. Temat kompleksowy: WESOŁYCH ŚWIĄT! ............................................................................ 31
STYCZEŃ
IX. Temat kompleksowy: BAŚNIOWE BALE .................................................................................. 35
X. Temat kompleksowy: PIOSENKA DLA BABCI I DZIADKA ................................................... 38
LUTY
XI. Temat kompleksowy: ŚNIEŻNA KRAINA ................................................................................. 42
XII. Temat kompleksowy: DOMY I DOMKI.................................................................................... 46
MARZEC
XIII. Temat kompleksowy: CZARY WIOSENNEJ WRÓŻKI ......................................................... 50
XIV. Temat kompleksowy: ŚWIĄTECZNE JAJKA.......................................................................... 53
KWIECIEŃ
XV. Temat kompleksowy: ZWIERZYNIEC ...................................................................................... 57
XVI. Temat kompleksowy: MALI PRZYJACIELE PRZYRODY .................................................... 61
MAJ
XVII. Temat kompleksowy: CO SŁYCHAĆ NA ŁĄCE? ................................................................. 65
XVIII. Temat kompleksowy: MOJA RODZINA .............................................................................. 69
CZERWIEC
XIX. Temat kompleksowy: ŚWIAT DZIECIĘCYCH MARZEŃ ..................................................... 72
XX. Temat kompleksowy: WAKACYJNE PRZYGODY.................................................................. 76
WRZESIEŃ
I. TEMAT KOMPLEKSOWY: JESTEM W PRZEDSZKOLU
Temat: I.1. Nasze imiona – nawiązywanie pozytywnych kontaktów z innymi
I.
– „Powitanie” – zabawa na powitanie. Wzajemne poznawanie się.
– „Mało nas” – zabawa przy popularnej piosence. Integrowanie grupy dziecięcej.
– „Kto ma tak na imię...?” – zabawa grupowa. Poznawanie imion kolegów i koleżanek.
II.
– „Kto ma” – zabawa integracyjna. Poznawanie się dzieci.
– „Gdzie jesteś?” – zabawa integracyjna. Poznawanie imion kolegów.
– „Goście” – zabawa paluszkowa. Wprowadzenie dobrego nastroju w grupie.
III.
– „Leżakowanie” – rozbieranie się i ubieranie przy pomocy nauczyciela. Akceptowanie potrze-
by wypoczynku.
– „Mało nas” – powtórzenie I.1.
– „Kącik kredek” – ćwiczenie graficzne. Ilustrowanie treści wierszyka, poznawanie elementów
wyposażenia przedszkolnej sali.
Temat: I.2. Mój znaczek – rozpoznawanie symboli: wyglądu i nazwy indywidualnego
znaczka rozpoznawczego
I.
– „Żółwik” – zabawa na powitanie. Integrowanie dzieci w grupie.
– „Balonik” – zabawa popularna w kole. Tworzenie dobrej atmosfery w grupie.
II.
– „Kto ma taki znaczek?” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznanie i umieszczenie przez dzieci swo-
ich znaczków w łazience i szatni.
– „Czyste ręce” – ilustracja ruchowa wiersza Iwony Salach. Obserwowanie i nazywanie czynno-
ści wykonywanych przez nauczyciela podczas mycia rąk.
– „Idziemy do szatni” – zabawa tropiąca. Ćwiczenie orientacji w przestrzeni, podążanie śladem
z sali do szatni.
– „Co do czego pasuje?” – zabawa dydaktyczna. Dobieranie przedmiotów w pary.
III.
– „Balonik” – popularna zabawa grupowa – powtórzenie I.2.
– „Czyj to znaczek” – zabawa utrwalająca znajomość znaczka. Ćwiczenie percepcji wzrokowej,
wskazywanie własnego znaczka spośród innych.
Temat: I.3. Zabawa w przedszkolu – wprowadzenie sygnału do wyjścia z sali
I.
– „Ja jestem…, ty jesteś…” – zabawa na powitanie. Utrwalanie znajomości imion dzieci w grupie.
– „Balonik” – popularna zabawa grupowa – powtórzenie I.2.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin