{1}{1}15.000 {60}{123}Wstęp do Neuro Hipnotycznego Przeprogramowywania|Sesja V {123}{169}Nie jestem rannym ptaszkiem, niektórzy ludzie sš i wstajš o ósmej rano, {180}{224}ja zazwyczaj kładę się spać o tej godzinie. {225}{299}Z rana jestem bardzo drażliwy, ludzie dręczš mnie i budzš, {300}{360}jak w moim hotelu jest taki przewrócony elektroniczny budzik alarmowy. {420}{435}Moje dzieci chodziły kiedy do szkoły, {450}{510}a w moim mniemaniu system edukacji to jedna z rzeczy, |która wymaga gruntownej reformy. {525}{539}I wydaje mi się, {540}{584}ponieważ dzieje się co globalnego, {585}{645}dzieje się w Stanach Zjednoczonych, dzieje się tu. {662}{735}Staramy się uczyć wszystkie dzieci dokładnie tego samego w tym samym wieku. {765}{809}Tak więc wszyscy pięcioklasici uczš się tych samych słów, {810}{885}a każdy język na powierzchni Ziemi będzie się uczył tej samej historii, {900}{960}tak abymy mogli zmarginalizować ludzkoć, i żebymy wszyscy wiedzieli to samo. {975}{1035}Wdałem się w sprzeczkę z Nerlym, {1050}{1095}zmyliłem to, a on wdaje się w cišgłe sprzeczki. {1095}{1136}"Richard przekroczył granicę!" {1140}{1200}Mam dla ciebie wiadomoć, Richard był za granicš tak długo, {1201}{1230}że naprawdę mu się tam spodobało. {1245}{1290}Próbowali zaprojektować kursy praktykujšcych tak, aby {1298}{1319}wszyscy wiedzieli to samo. {1320}{1349}Byłem stanowczo przeciwko temu, {1350}{1395}uważam, że wiedza powinna się rozrastać, zmieniać, {1396}{1433}każdy kurs redniego stopnia powinien być inny, {1433}{1467}każdy kurs zaawansowanych powinien być inny, {1467}{1499}każdy trening trenujšcych powinien być inny, {1500}{1575}i uważam, że każdy trzecioklasista powinien uczyć się czego innego. {1576}{1650}W ten sposób będziemy mieli dużo wiedzy i będzie się ona rozrastać. {1651}{1657}W innym wypadku, {1658}{1720}wszyscy będziemy w stanie odpowiedzieć na pytania tego samego testu. {1748}{1762}Tak to wyglšda. {1781}{1816}Kiedy przyjdzie do tematu postępu w medycynie, {1817}{1852}oni powiedzš: "A gdzie to było na tecie?". {1868}{1898}Kiedy przyjdzie poruszyć nowe, wspaniałe Idee. {1913}{1972}Widzicie, powiedzieli mi w szkole, mówili przez cały czas trwania szkoły, {1973}{2031}na temat kartotek, że mamy Akt o Wolnoci Informacji, co oznacza {2032}{2137}że jeli kto zbierał dane na twój temat, masz do nich wglšd, |np. akta takich instytucji jak CIA, czy FBI, {2152}{2227}czy szkoła podstawowa, tak aby mógł się dowiedzieć, |jaka była opinia tych instytucji na twój temat przez te wszystkie lata. {2242}{2317}...tak więc...byłem ciekawy i kiedy uchwalono ten Akt,|stwierdziłem, że muszę wiedzieć, {2332}{2422}i napisałem do wszystkich szkół podstawowych, do których uczęszczałem,|a było ich szesnacie... {2452}{2542}Moja mama często zmieniała miejsce pobytu, ona jest jak ja|zawsze w drodze skšd dokšd. {2543}{2601}Napisałem tam, napisałem do mojego liceum, {2602}{2662}na studia pisać nie musiałem, z grubsza wiedziałem,|jakie majš tam do mnie podejcie, {2663}{2691}profesorowie mnie unikali. {2692}{2721}Bo widzicie, ja zadawałem pytania {2722}{2790}a oni mówili: "Nie powiniene zadawać takich pytań". {2790}{2856}Widzicie, mówili mi różne tezy, a że studiowałem fizykę, {2857}{2902}mówili na przykład, że energia nie może zostać stworzona, ani zniszczona. {2917}{2961}A ja mówiłem: "Skšd wy to wiecie?". {2962}{3007}A oni odpowiadali: "Ponieważ to fundamentalne prawo termodynamiki". {3022}{3096}A ja na to, że łamię prawo całe moje życie. {3097}{3127}Tylko dlatego, że co jest sprzeczne z prawem nie oznacza,|że nie można tego zrobić. {3128}{3172}Poza tym oni tylko wymylili te prawa, {3173}{3206}na przykład Prawo Entropii, {3207}{3239}które jest drugim prawem termodynamiki, mówi że, {3240}{3270}wszystko staje się coraz bardziej nieuporzšdkowane, losowe, {3271}{3300}i się rozszerza. {3345}{3360}Nie ma się czym martwić. {3405}{3449}Więc poszedłem na wielkš konferencję fizyków, {3450}{3510}kiedy tam dotarlimy,|zapytano każdego, czy chce otrzymać gazetę, {3525}{3585}gdzie każdy mógłby przeczytać co, co sam napisał. {3600}{3687}Zwykle nie piszę dużo na takie tematy, a głupie wydaje mi się|czytanie czego co sam napisałem, {3688}{3705}kiedy mogę to po prostu wysłać komu e-mailem. {3706}{3734}O tak, zamierzam przeczytać tš gazetę, {3735}{3795}zabrałem więc ze sobš czystš gazetę i usiadłem z przodu podium, {3796}{3849}za każdym razem zmieniałem stronę, kiedy mówiłem, {3894}{3954}i mówię im, że przyszedłem zaprzeczyć|drugiemu prawu termodynamiki, {3984}{4052}wszystkie rzeczy, nie czyniš się coraz bardziej losowymi,|lecz tak na prawdę, {4052}{4119}i jak dowód tego wecie to, że wszystkie tostery pojawiajš się na tej planecie. {4149}{4239}Miałem tego dnia dwóch tysięcy goci w pokoju hotelowym|i każdy z nich mówił: "CO!?!". {4254}{4313}Skończyłem z tym rysujšc im równania,|bioršc pod uwagę ogrom wszechwiata, {4314}{4374}jeli rzeczy miałyby być coraz bardziej losowe,|tostery pojawiały by się znikšd w całym wszechwiecie. {4434}{4500}Nagle, patrzymy przez teleskop Hubbl'a,|a tam tostery w swojej podróży przez uniwersum, {4501}{4560}ale jednak nie obserwujemy tego,|to, co obserwujemy, {4575}{4619}to tostery pojawiajšce się tu i teraz, na tej planecie, {4620}{4695}a wszystko to dlatego, że jest siła w kosmosie,|której fizycy nie biorš pod uwagę w swoich badaniach... {4710}{4762}...tš siłš nie branš pod uwagę jest wiadomoć. {4763}{4814}jest bardzo, bardzo dużš siłš, nie branš pod uwagę. {4815}{4935}To sš ludzie, którzy...jeżeli zadasz te pytania fizykowi, to|okaże się, że nie widziałe bardziej niepewnej osoby w swoim życiu. {4950}{5009}Zaczynajš od tłumaczenia różnych sił, jak np. grawitacja, {5010}{5097}tak więc Księżyc kręci się dookoła Ziemi,|a to za sprawš grawitacji. {5112}{5171}Tak więc, OK, tak więc, {5172}{5262}Księżyc kršży dookoła, ma własnš prędkoć,|a grawitacja przycišga go tylko na tyle, aby nie spadł.|[przejęzyczył się za pierwszym razem] {5263}{5307}A skšd to wszystko wiecie? {5337}{5382}Co jest jednym z tych pytań na temat meta modelu. {5412}{5457}To jeden z tych powodów dla których wyleciałem z uniwersytetu, {5472}{5517}nauczyłem wszystkich moich studentów meta modelu,|i wysłałem ich w wiat, {5518}{5576}i ludzie mówili rzeczy, jak np., {5577}{5667}"kiedy analizujemy molekułę w kształcie helisy,|musimy spojrzeć na niš odwróconš". {5682}{5742}Wtedy kto podnosi rękę i pyta: " A jak to robimy?", {5787}{5832}Ja lubię, to moja ulubiona odpowied, {5847}{5922}a odpowiada profesor fizyki: "Wszystko co musimy zrobić,|to zobaczyć owš molekułę, obracajšcš się w tym kierunku, {5952}{5997}a potem spojrzeć w lustro "znajdujšce się" za niš, {5997}{6042}spojrzeć na niš w tym "lustrze". {6058}{6147}A jeden ze studentów wstaje i pyta: "Czy pan naprawdę chce,|żebymy halucynowali?" {6162}{6222}Nie, ja chcę, żebycie użyli swojej wyobrani, {6222}{6282}Nie wiem jak wy, ale dla mnie to wymaga|cholernie dużo użytej wyobrani, {6312}{6357}Może kto z was studiował chemię i dobrze sobie radził? Ktokolwiek? {6387}{6447}Mówili wam, że trzeba mieć schizofrenię, żeby się tym zajmować. {6507}{6532}Naprawdę, cholernym schizofrenikiem, {6533}{6612}musisz "widzieć" te wszystkie "unoszšce się" molekuły,|wielkie, nie te malutkie, {6612}{6687}nie możesz zobaczyć ich w ich naturalnym kształcie,|gdyż sš za małe, {6702}{6792}musisz zrobić to, co zrobił Einstein,|musisz "stać się" molekułš, potem się rozejrzeć, {6792}{6912}żeby zrozumieć, jak działajš, a wszystko to jest bardzo mylšce,|te elektrony kręcš się i kręcš i kręcš. {6960}{7002}Lata temu spotkałem Lionusa Pollina, znakomitego chemika, {7017}{7062}jednoczenie uznawanego za wira, {7062}{7137}był starszym człowiekiem, więc okrelano go ekscentrycznym, ja sam|jestem już na tyle stary, aby okrelać mnie z kolei, ekscentrycznym, {7197}{7227}ale co czuję, że na mnie będš nadal mówić wir, {7242}{7347}Widzicie, nauczycieli akademickich łšczy jedna rzecz,|oni lubiš o wielu sprawach rozmawiać, natomiast nie lubiš ich robić. {7362}{7512}Widzicie, spotkałem człowieka, który miał być najlepszym|programistš ... pracuje dla rzšdu, {7512}{7617}ma co około 16-30 ludzi pracujšcych na tych wielkich komputerach,|maszynach Cray-1, najszybszych komputerach, {7617}{7752}super komputerach, i oni połšczyli je jak kliny,|w takie "ciasto", żeby zaoszczędzić czasu, {7752}{7917}operowali w temperaturach 200 stopni Celsjusza poniżej zera,|aby wywołać zjawisko nad-przewodnictwa, braku oporu, {7917}{7992}te maszyny były totalnie napakowane, a ten człowiek|tylko mówił im co majš robić, {7992}{8097}krzštał się za nimi, z lewej do prawej,|to był naprawdę bystry facet, {8097}{8157}ale, kiedy przychodziło do prawdziwego życia,|to była jego filozofia życia, {8157}{8256}mówię mu, zaprosiłe mnie tu,|sš tu te wszystkie super komputery, {8256}{8346}a były to czasy, kiedy nie było jeszcze laptopów,|więc nawet "mały" komputer był jeszcze ogromny, {8361}{8451}z tymi kręcšcymi się tamami,|a stacja dyskietek była taka kurwa duża, {8451}{8541}taki "patyk", który nie przechowuje więcej, |niż twoja dyskietka, a tak naprawdę mniej, {8571}{8661}ale było ich pełno, programici zwykli chodzić z nimi pod pachami,|a jeden program mieciłby się na ciężarówce. {8676}{8736}Magnetofon szpulowy, tamy były takie szerokie, a szpule takie wielkie, {8736}{8841}a jeli miałe ich kilkanacie i trzymałe w garażu,|to musiałe je obracać co kilka tygodni, żeby nie zwisały luzem. {8856}{8946}W Exxelon majš takie miejsce. gdzie jest 2300 metrów kwadratowych|takiej tamy kopii zapasowych, {8946}{9066}i co najmniej trzy osoby majš tam pracę polegajšcš na kręceniu tymi szpulami. {9066}{9126}Wszystko co robiš, to obracajš je o 1/4 obrotu dziennie. {9171}{9292}Pomylcie, co się stanie... mymy powied...
YasminLight