Richard Bandler - Neuro Hypnotic Repatterning 5.txt

(101 KB) Pobierz
{1}{1}15.000
{60}{123}Wstęp do Neuro Hipnotycznego Przeprogramowywania|Sesja V
{123}{169}Nie jestem rannym ptaszkiem, niektórzy ludzie sš i wstajš o ósmej rano,
{180}{224}ja zazwyczaj kładę się spać o tej godzinie.
{225}{299}Z rana jestem bardzo drażliwy, ludzie dręczš mnie i budzš,
{300}{360}jak w moim hotelu jest taki przewrócony elektroniczny budzik alarmowy.
{420}{435}Moje dzieci chodziły kiedy do szkoły,
{450}{510}a w moim mniemaniu system edukacji to jedna z rzeczy, |która wymaga gruntownej reformy.
{525}{539}I wydaje mi się,
{540}{584}ponieważ dzieje się co globalnego,
{585}{645}dzieje się w Stanach Zjednoczonych, dzieje się tu.
{662}{735}Staramy się uczyć wszystkie dzieci dokładnie tego samego w tym samym wieku.
{765}{809}Tak więc wszyscy pięcioklasici uczš się tych samych słów,
{810}{885}a każdy język na powierzchni Ziemi będzie się uczył tej samej historii,
{900}{960}tak abymy mogli zmarginalizować ludzkoć, i żebymy wszyscy wiedzieli to samo.
{975}{1035}Wdałem się w sprzeczkę z Nerlym,
{1050}{1095}zmyliłem to, a on wdaje się w cišgłe sprzeczki.
{1095}{1136}"Richard przekroczył granicę!"
{1140}{1200}Mam dla ciebie wiadomoć, Richard był za granicš tak długo,
{1201}{1230}że naprawdę mu się tam spodobało.
{1245}{1290}Próbowali zaprojektować kursy praktykujšcych tak, aby
{1298}{1319}wszyscy wiedzieli to samo.
{1320}{1349}Byłem stanowczo przeciwko temu,
{1350}{1395}uważam, że wiedza powinna się rozrastać, zmieniać,
{1396}{1433}każdy kurs redniego stopnia powinien być inny,
{1433}{1467}każdy kurs zaawansowanych powinien być inny,
{1467}{1499}każdy trening trenujšcych powinien być inny,
{1500}{1575}i uważam, że każdy trzecioklasista powinien uczyć się czego innego.
{1576}{1650}W ten sposób będziemy mieli dużo wiedzy i będzie się ona rozrastać.
{1651}{1657}W innym wypadku,
{1658}{1720}wszyscy będziemy w stanie odpowiedzieć na pytania tego samego testu.
{1748}{1762}Tak to wyglšda.
{1781}{1816}Kiedy przyjdzie do tematu postępu w medycynie,
{1817}{1852}oni powiedzš: "A gdzie to było na tecie?".
{1868}{1898}Kiedy przyjdzie poruszyć nowe, wspaniałe Idee.
{1913}{1972}Widzicie, powiedzieli mi w szkole, mówili przez cały czas trwania szkoły,
{1973}{2031}na temat kartotek, że mamy Akt o Wolnoci Informacji, co oznacza
{2032}{2137}że jeli kto zbierał dane na twój temat, masz do nich wglšd, |np. akta takich instytucji jak CIA, czy FBI,
{2152}{2227}czy szkoła podstawowa, tak aby mógł się dowiedzieć, |jaka była opinia tych instytucji na twój temat przez te wszystkie lata.
{2242}{2317}...tak więc...byłem ciekawy i kiedy uchwalono ten Akt,|stwierdziłem, że muszę wiedzieć,
{2332}{2422}i napisałem do wszystkich szkół podstawowych, do których uczęszczałem,|a było ich szesnacie...
{2452}{2542}Moja mama często zmieniała miejsce pobytu, ona jest jak ja|zawsze w drodze skšd dokšd.
{2543}{2601}Napisałem tam, napisałem do mojego liceum,
{2602}{2662}na studia pisać nie musiałem, z grubsza wiedziałem,|jakie majš tam do mnie podejcie,
{2663}{2691}profesorowie mnie unikali.
{2692}{2721}Bo widzicie, ja zadawałem pytania
{2722}{2790}a oni mówili: "Nie powiniene zadawać takich pytań".
{2790}{2856}Widzicie, mówili mi różne tezy, a że studiowałem fizykę,
{2857}{2902}mówili na przykład, że energia nie może zostać stworzona, ani zniszczona.
{2917}{2961}A ja mówiłem: "Skšd wy to wiecie?".
{2962}{3007}A oni odpowiadali: "Ponieważ to fundamentalne prawo termodynamiki".
{3022}{3096}A ja na to, że łamię prawo całe moje życie.
{3097}{3127}Tylko dlatego, że co jest sprzeczne z prawem nie oznacza,|że nie można tego zrobić.
{3128}{3172}Poza tym oni tylko wymylili te prawa,
{3173}{3206}na przykład Prawo Entropii,
{3207}{3239}które jest drugim prawem termodynamiki, mówi że,
{3240}{3270}wszystko staje się coraz bardziej nieuporzšdkowane, losowe,
{3271}{3300}i się rozszerza.
{3345}{3360}Nie ma się czym martwić.
{3405}{3449}Więc poszedłem na wielkš konferencję fizyków,
{3450}{3510}kiedy tam dotarlimy,|zapytano każdego, czy chce otrzymać gazetę,
{3525}{3585}gdzie każdy mógłby przeczytać co, co sam napisał.
{3600}{3687}Zwykle nie piszę dużo na takie tematy, a głupie wydaje mi się|czytanie czego co sam napisałem,
{3688}{3705}kiedy mogę to po prostu wysłać komu e-mailem.
{3706}{3734}O tak, zamierzam przeczytać tš gazetę,
{3735}{3795}zabrałem więc ze sobš czystš gazetę i usiadłem z przodu podium,
{3796}{3849}za każdym razem zmieniałem stronę, kiedy mówiłem,
{3894}{3954}i mówię im, że przyszedłem zaprzeczyć|drugiemu prawu termodynamiki,
{3984}{4052}wszystkie rzeczy, nie czyniš się coraz bardziej losowymi,|lecz tak na prawdę,
{4052}{4119}i jak dowód tego wecie to, że wszystkie tostery pojawiajš się na tej planecie.
{4149}{4239}Miałem tego dnia dwóch tysięcy goci w pokoju hotelowym|i każdy z nich mówił: "CO!?!".
{4254}{4313}Skończyłem z tym rysujšc im równania,|bioršc pod uwagę ogrom wszechwiata,
{4314}{4374}jeli rzeczy miałyby być coraz bardziej losowe,|tostery pojawiały by się znikšd w całym wszechwiecie.
{4434}{4500}Nagle, patrzymy przez teleskop Hubbl'a,|a tam tostery w swojej podróży przez uniwersum,
{4501}{4560}ale jednak nie obserwujemy tego,|to, co obserwujemy,
{4575}{4619}to tostery pojawiajšce się tu i teraz, na tej planecie,
{4620}{4695}a wszystko to dlatego, że jest siła w kosmosie,|której fizycy nie biorš pod uwagę w swoich badaniach...
{4710}{4762}...tš siłš nie branš pod uwagę jest wiadomoć.
{4763}{4814}jest bardzo, bardzo dużš siłš, nie branš pod uwagę.
{4815}{4935}To sš ludzie, którzy...jeżeli zadasz te pytania fizykowi, to|okaże się, że nie widziałe bardziej niepewnej osoby w swoim życiu.
{4950}{5009}Zaczynajš od tłumaczenia różnych sił, jak np. grawitacja,
{5010}{5097}tak więc Księżyc kręci się dookoła Ziemi,|a to za sprawš grawitacji.
{5112}{5171}Tak więc, OK, tak więc,
{5172}{5262}Księżyc kršży dookoła, ma własnš prędkoć,|a grawitacja przycišga go tylko na tyle, aby nie spadł.|[przejęzyczył się za pierwszym razem]
{5263}{5307}A skšd to wszystko wiecie?
{5337}{5382}Co jest jednym z tych pytań na temat meta modelu.
{5412}{5457}To jeden z tych powodów dla których wyleciałem z uniwersytetu,
{5472}{5517}nauczyłem wszystkich moich studentów meta modelu,|i wysłałem ich w wiat,
{5518}{5576}i ludzie mówili rzeczy, jak np.,
{5577}{5667}"kiedy analizujemy molekułę w kształcie helisy,|musimy spojrzeć na niš odwróconš".
{5682}{5742}Wtedy kto podnosi rękę i pyta: " A jak to robimy?",
{5787}{5832}Ja lubię, to moja ulubiona odpowied,
{5847}{5922}a odpowiada profesor fizyki: "Wszystko co musimy zrobić,|to zobaczyć owš molekułę, obracajšcš się w tym kierunku,
{5952}{5997}a potem spojrzeć w lustro "znajdujšce się" za niš,
{5997}{6042}spojrzeć na niš w tym "lustrze".
{6058}{6147}A jeden ze studentów wstaje i pyta: "Czy pan naprawdę chce,|żebymy halucynowali?"
{6162}{6222}Nie, ja chcę, żebycie użyli swojej wyobrani,
{6222}{6282}Nie wiem jak wy, ale dla mnie to wymaga|cholernie dużo użytej wyobrani,
{6312}{6357}Może kto z was studiował chemię i dobrze sobie radził? Ktokolwiek?
{6387}{6447}Mówili wam, że trzeba mieć schizofrenię, żeby się tym zajmować.
{6507}{6532}Naprawdę, cholernym schizofrenikiem,
{6533}{6612}musisz "widzieć" te wszystkie "unoszšce się" molekuły,|wielkie, nie te malutkie,
{6612}{6687}nie możesz zobaczyć ich w ich naturalnym kształcie,|gdyż sš za małe,
{6702}{6792}musisz zrobić to, co zrobił Einstein,|musisz "stać się" molekułš, potem się rozejrzeć,
{6792}{6912}żeby zrozumieć, jak działajš, a wszystko to jest bardzo mylšce,|te elektrony kręcš się i kręcš i kręcš.
{6960}{7002}Lata temu spotkałem Lionusa Pollina, znakomitego chemika,
{7017}{7062}jednoczenie uznawanego za wira,
{7062}{7137}był starszym człowiekiem, więc okrelano go ekscentrycznym, ja sam|jestem już na tyle stary, aby okrelać mnie z kolei, ekscentrycznym,
{7197}{7227}ale co czuję, że na mnie będš nadal mówić wir,
{7242}{7347}Widzicie, nauczycieli akademickich łšczy jedna rzecz,|oni lubiš o wielu sprawach rozmawiać, natomiast nie lubiš ich robić.
{7362}{7512}Widzicie, spotkałem człowieka, który miał być najlepszym|programistš ... pracuje dla rzšdu,
{7512}{7617}ma co około 16-30 ludzi pracujšcych na tych wielkich komputerach,|maszynach Cray-1, najszybszych komputerach,
{7617}{7752}super komputerach, i oni połšczyli je jak kliny,|w takie "ciasto", żeby zaoszczędzić czasu,
{7752}{7917}operowali w temperaturach 200 stopni Celsjusza poniżej zera,|aby wywołać zjawisko nad-przewodnictwa, braku oporu,
{7917}{7992}te maszyny były totalnie napakowane, a ten człowiek|tylko mówił im co majš robić,
{7992}{8097}krzštał się za nimi, z lewej do prawej,|to był naprawdę bystry facet,
{8097}{8157}ale, kiedy przychodziło do prawdziwego życia,|to była jego filozofia życia,
{8157}{8256}mówię mu, zaprosiłe mnie tu,|sš tu te wszystkie super komputery,
{8256}{8346}a były to czasy, kiedy nie było jeszcze laptopów,|więc nawet "mały" komputer był jeszcze ogromny,
{8361}{8451}z tymi kręcšcymi się tamami,|a stacja dyskietek była taka kurwa duża,
{8451}{8541}taki "patyk", który nie przechowuje więcej, |niż twoja dyskietka, a tak naprawdę mniej,
{8571}{8661}ale było ich pełno, programici zwykli chodzić z nimi pod pachami,|a jeden program mieciłby się na ciężarówce.
{8676}{8736}Magnetofon szpulowy, tamy były takie szerokie, a szpule takie wielkie,
{8736}{8841}a jeli miałe ich kilkanacie i trzymałe w garażu,|to musiałe je obracać co kilka tygodni, żeby nie zwisały luzem.
{8856}{8946}W Exxelon majš takie miejsce. gdzie jest 2300 metrów kwadratowych|takiej tamy kopii zapasowych,
{8946}{9066}i co najmniej trzy osoby majš tam pracę polegajšcš na kręceniu tymi szpulami.
{9066}{9126}Wszystko co robiš, to obracajš je o 1/4 obrotu dziennie.
{9171}{9292}Pomylcie, co się stanie... mymy powied...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin