EGR w X16SZ.pdf

(1244 KB) Pobierz
EGR w X16SZ
Autor: rusek
Oto relacja z zaślepienia EGRa w silniku Opla X16SZ.
1. Lokalizujemy EGRa - jest za pokrywą zaworów, tuż pod przepustnicą (patrząc od czoła auta). EGR ma kształ cylindryczny, u
góry znajduje się złączka elektryczna (wtyk) a na dole EGR jest przykręcony do kolektora 2 śrubami TORX nr 30.
2. Po odkręceniu 2 TORXów zdejmujemy zawór recyrkulacji spalin (EGR). Zobaczymy wówczas kolektor i miejsce, gdzie dochodzi
nasz zawór (zaznaczno na foto nr 3). Widać także 2 otwory dolotowe, które mamy zamiar zasklepić. Czyścimy powierzchnię
kolektora z nagaru i odtłuszczamy dla zasady. Ja dla ułatwienia zdjęcia EGRa odkręciłem wcześniej pokrywę plastikową nad
przepustnicą, by mieć lepszy dostęp.
3. Wycinamy z dowolnej blaszki (ja użyłem puszki po rybkach ) podkładkę w kształcie podstawy EGRa. Możemy obrysować także
kształt uszczelki z tworzywa, która znajduje sie pomiędzy kolektorem a zaworem. Po wycięciu dobrze jest pilnikiem obrobić
krawędzie, by sobie krzywdy nie zrobić. Zaznaczamy na blaszcze miejsca pod śruby i robimy 2 otworki.
Nasza blaszka będzie przychodziła jako 1 w kolejności pod EGR a następnie uszczelka z tworzywa.
4. Skręcamy w odwrotnej kolejności wszystko. Niektórzy stosują pod zawór silicon wysokotemperaturowy w celu uszczelnienia. Ja
zastosowałem tylko uszczelkę fabryczną i nie stwierdziłem jak dotąd żadnej usterki. Na koniec podłączamy wtyk (zaznaczony
na fotografii poniżej).
Uruchamiamy silnik i sprawdzamy działanie zaworu.
UWAGA!
Jeśli wcześniej nasz komputer ECU wskazywał błędy zaworu recyrkulacji spalin (błąd nr 47), należy przed
odpaleniem auta odłączyć zasilanie (akumulator na min. 30 sek.) w celu resetu komputera i skasowania kodów
usterek!
Zgłoś jeśli naruszono regulamin