arkusze_obserwacji_3_latek.pdf

(3088 KB) Pobierz
Arkusz obserwacji
dziecka 3 –letniego
Imię i nazwisko dziecka: …......................................……………………………...
Data urodzenia: ………………………........................................…………………
Nazwa Przedszkola: …………………….......................................……………….
Grupa: ………………………...........................................…………………………...
Data I obserwacji: ………...........................................…………………………....
Data II obserwacji: ………...........................................…………………………...
Obserwacja I
Lp.
Obserwacja II
nie
tak
raczej
tak
raczej
nie
nie
Zakres
tak
raczej
tak
raczej
nie
Umiejętności społeczne
1.
2.
3.
4.
Podaje swoje imię i nazwisko.
Rozstaje się z rodzicami.
Reaguje na sygnał dźwiękowy i wzrokowy ruchem ciała.
Zgodnie bawi się z rówieśnikami.
Czynności samoobsługowe
1.
2.
3.
4.
Samodzielnie korzysta z toalety.
Dokładnie myje i wyciera ręce.
Prawidłowo trzyma łyżkę.
Kulturalnie i samodzielnie spożywa posiłki.
(Załącznik 1, 2, 3)
Wkłada wybrane elementy garderoby
(Załącznik 4)
5.
Rozwój mowy i myślenia
1.
2.
3.
4.
5.
Mowa prawidłowa i zrozumiała.
Odpowiada na pytania.
Słucha krótkich tekstów literackich.
Wygłasza z pamięci krótkie wiersze.
Opowiada treść obrazka
(Załącznik 5, 6, 7, 8, 9)
Sprawność fizyczna
1.
2.
3.
4.
5.
Samodzielnie wchodzi i schodzi po schodach.
Potrafi poruszać się na czworaka.
Potrafi ustać na jednej nodze.
Swobodnie biega bez potrąceń.
Ustawia się: • w kole
• w rzędzie
• parami
6.
Chętnie uczestniczy w zajęciach ruchowych
(Załącznik 10, 11, 12, 13)
Dbałość o bezpieczeństwo
1.
2.
3.
Prosi o pomoc nauczyciela.
Wie, gdzie może się bawić, a gdzie nie.
Rozpoznaje sygnalizator świetlny – barwę czerwoną
i zieloną.
(Załącznik 14)
Przestrzega zasady obowiązujące w grupie.
4.
Wychowanie przez sztukę
1.
2.
Naśladuje zwierzęta i postacie bajkowe.
Śpiewa prostą piosenkę.
(Załącznik 15)
Rozróżnia dźwięki ciche i głośne.
Odróżnia głosy: męski, żeński.
Rozpoznaje dźwięki
bębenek, pianino.
instrumentów
muzycznych:
3.
4.
5.
6.
Prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie (ołówek, kredki)
i malarskie (pędzel)
(Załącznik 16, 17, 18, 19, 20)
Lepi z plasteliny.
(Załącznik 21, 22, 23, 24, 25, 26)
Tworzy kompozycje z gotowych elementów.
(Załącznik 27)
Rozpoznaje 4 podstawowe kolory.
(Załącznik 28, 29, 30, 31)
7.
8.
9.
Wychowanie techniczne
1.
2.
Wznosi wieżę z 4 klocków.
Podejmuje próby konstruowania z klocków drewnianych
i plastikowych; łączy je.
Uczestniczy w zabawach manipulacyjnych.
Nie dotyka urządzeń elektrycznych.
3.
4.
Rozumienie zjawisk przyrody
1.
2.
Obserwuje zmiany w przyrodzie związane z porą roku.
Wskazuje na obrazkach ubrania charakterystyczne dla
danej pory roku.
(Załącznik 32, 33, 34)
Poszanowanie roślin i zwierząt
1.
Rozpoznaje jabłko i gruszkę.
(Załącznik 35, 36)
Rozpoznaje marchewkę, pomidora, ogórka, ziemniaka
(Załącznik 37, 38)
Nazywa i rozpoznaje:
• zwierzęta domowe: psa, kota
(Załącznik 39)
• zwierzęta hodowlane: krowę, kurę, konia
(Załącznik 40, 41)
• zwierzęta leśne: sarnę, zająca, jeża
(Załącznik 42, 43)
2.
3.
Edukacja matematyczna
1.
Poprawnie używa określeń:
• góra – dół,
• przód - tył
2.
Stosuje określenia: duży, mały, gruby, cienki, krótki, długi
(Załącznik 44, 45, 46, 47, 48, 49)
Klasyfikuje zabawki ze względu na kolor i wielkość.
(Załącznik 50)
Porównuje liczebność zbiorów, posługuje
określeniami tyle samo, więcej, mniej.
(Załącznik 51)
Posługuje się liczebnikami 1, 2, 3.
(Załącznik 52, 53, 54, 55, 56)
się
3.
4.
5.
Przygotowanie do nauki pisania i czytania
1.
2.
3.
4.
Porównuje dwie takie same zabawki.
Łączy obrazki w pary.
Układa obrazek składający się z 3 części według wzoru.
Rozpoznaje swój znaczek.
Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne
1.
2.
3.
4.
Wymienia członków rodziny.
Podaje nazwę miasta w którym mieszka.
Wie, że jest Polakiem.
Wskazuje na obrazkach strażaka i policjanta.
(Załącznik 57)
ZałącZnik 1
Kulturalnie i samodzielnie spożywa posiłki.
Przyjrzyj się rysunkom i powiedz, gdzie są chłopcy i co robią? Pokaż na niby, jak się myje zęby i je zupę.
Doskonalenie percepcji wzrokowej i umiejętności językowych, rozpoznawanie i naśladowanie czynności.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin