ARKUSZ OBSERWACYJNY DLA DZIECI MAJĄCYCH ROZPOCZĄĆ.doc

(60 KB) Pobierz
ARKUSZ OBSERWACYJNY DLA DZIECI MAJĄCYCH ROZPOCZĄĆ

ARKUSZ OBSERWACYJNY DLA DZIECI MAJĄCYCH ROZPOCZĄĆ

         NAUKĘ   W  SZKOLE

 

 

Wypełnienie poniższego arkusza pozwoli sprawdzić stopień gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole proponujemy dwukrotne przeprowadzenie obserwacji w pewnych odstępach czasu np. na początku i końcu roku szkolnego w oddziale sześciolatków lub klasie zerowej . Arkusz zawiera informacje o dziecku ważne dla nauczyciela klasy pierwszej.

 

 

IMIĘ   I  NAZWISKO  ...............................................

 

1 .  Potrafi   kolorować   obrazek   nie   wyjeżdżając   poza    linie

 

 

    zawsze

często

rzadko

wcale

 

 

 

 

 

 

2  .    Lubi    rysować  . Prawidłowo   posługuje   się przyborami  do  zajęć

          plastycznych .

 

   zawsze

często

  rzadko

  wcale

 

 

 

 

 

 

3.     Potrafi   lepić  z   plasteliny  i  modeliny .

 

zawsze

często

rzadko

wcale

 

 

 

 

 

4 .   Potrafi  narysować  postać   ludzką    zawierającą  podstawowe  elementy.

 

zawsze

często

  rzadko

wcale

 

 

 

 

 

5.Potrafi   sortować klocki  lub inne przedmioty  wg podanej   cechy  

zawsze

często

    rzadko

wcale

 

 

 

 

                     

 

 

                                                                  

 

6. Potrafi  kojarzyć   ze sobą   przedmioty  i obrazki   ,,     pasujace do siebie ‘’

    np. jabłko- jabłoń , pies- buda , krowa – mleko

 

zawsze

często

  rzadko

wcale

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

7.  Potrafi   znaleźć  różnice  między  obrazkami  które  są  pozornie  takie  

      same .

zawsze

często

rzadko

wcale

 

 

 

 

 

 

8 .  Potrafi    odtworzyć   wzór  z klocków 

 

zawsze

często

  rzadko

wcale

 

 

 

 

 

 

9.  Potrafi  tworzyć  kategorie   przedmiotów  np. owoce , zabawki , żywność

 

zawsze

często

rzadko

wcale

 

 

 

 

 

10. Czy  potrafi dobierać  do wzoru ;

 

-         takie  same  obrazki

 

zawsze

    często

rzadko

wcale

 

 

 

 

 

-         takie same litery

   zawsze

   często

rzadko

wcale

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin